Bodo KTM-i kmalu imeli (pol)avtomatski menjalnik?

Bodo KTM-i kmalu imeli (pol)avtomatski menjalnik? (foto: KTM)
KTM

Že pred časom so po spletu zaokrožile fotografije prototipnih KTM-ov, pri katerih so na levi strani manjkali prestavni vzvodi menjalnika, kar lahko pomeni samo to, da pri KTM-u resno razmišljajo o uvedbi avtomatskega menjalnika.

Motocikel in avtomatski menjalnik že dolgo nista več dva ločena pojma, ki ju ne gre povezovati. Prvi resni motocikli z avtomatskim menjalnikom so se pojavili že v sedemdesetih letih (Moto Guzzi in Honda),  v zadnjih desetih letih, pa so v ledino na novo zaorali pri Hondi in MV Agusti.

Kot gre razbrati iz patentnih skic, ki jih je KTM zaščitil na patentnem uradu, pa se nam očitno kmalu obetajo tudi različice modelov z njihovim največjim agregatom LC8 in avtomatskim oziroma polavtomatskim menjalnikom.

Večina sestavnih delov novih polavtomatskih menjalnikov naj bi bila enaka kot pri dosedanjih klasičnih menjalnikih, drugačna pa je sklopka. Ta bo kot kaže pri teh modelih centrifugalna ( tako kot pri MV-Agusti), menjalniku pa bo dodan poseben elektromotor, ki bo s premikanjem vzvodov poskrbel za izbiro želene prestave. Ob podpori elektronike bo tako mogoče izbirati med povsem avtomatskim načinom delovanja (ki bo ponujal tudi različne programe pretikanja) ali pa bo voznik prestave izbiral sam s pomočjo tipk na krmilu.

Kot rečeno, novi menjalnik bi lahko bil kmalu opcijsko na voljo pri modelih Super Duke 1290R, modelih Adventure in tudi pri najnovejšem prestižnem Brabus 1300R.

Novo na Metroplay: Nik Škrlec iskreno o svoji najljubši tehniki pomnjenja