Če ne bo šlo drugače, bodo postavili ograjo: BMX park Ljubljana NI namenjen motokrosu

26. 1. 2018 | Jure Šujica
Deli

Upravljalec proge zaradi neprestanega povzročanja škode razmišlja o ograditvi proge in omejitvi dostopa.

Vsake toliko časa imamo pri nas čast pisati o različnih zanimivih projektih, ki se odvijajo in dejansko tudi realizirajo v Sloveniji. Najsi bo to dirkališče Gaj v Cerkljah na Dolenjskem ali pa nedavno odprta proga za motokros, ki bo vožnjo omogočala tudi voznikom BMX koles. Žal pa so tovrstni projekti kasneje vse prevečkrat tarča vandalizma ali pa zgolj nespametnih posameznikov. Zadnji v vrsti tovrstnih 'napadov' je doletel BMX park kolesarskega društva KD Rajd, ki se nahaja v Ljubljani ob Linhartovi cesti.

Park, ki se je na tej lokaciji nahajal že pred desetletjem in več, je leta 2016 omenjeno društvo izdatno posodobilo – med drugim so poskrbeli za asfaltiranje ovalov, štartne rampe, celotna proga pa je bila profesionalno utrjena s strojno opremo. Progo sedaj uporabljajo tudi za organizacijo različnih tekmovanj, vseeno pa ostaja odprta za javnost, ki na njej lahko vozi brezplačno, s plačilom 15 evrov letne prostovoljne članarine pa vsakdo dobi dostop do okoliške infrastrukture, kot so sanitarije in tuši.

Proga še posebej občutljiva v zimskem času

Žal pa se ravno odprt dostop zadnje čase kaže kot velika težava pri vzdrževanju proge. Nanjo namreč pogosto zahajajo posamezniki s skuterji in drugimi kolesi z motorji in s svojo vožnjo na objektu povzročajo precejšnjo škodo. Kljub temu, da je bila proga v osnovi močno utrjena, pa je v tem letnem času zaradi vlage, ki se čez dan nabere v njej, ponoči pa zamrzne, precej zmehčana in posledično bolj občutljiva. Svoje nato dodajo še lastniki avtomobilov na daljinsko upravljanje in lastniki psov, ki s svojim kopanjem še dodatno pripomorejo k poškodbam.

Upravljalec zato razmišlja, da bi progo, ki je sicer odprta 24 ur na dan vse dni v letu, ogradil in s tem pričel nadzorovati dogajanje na njej. Le na ta način bi namreč preprečil nadaljnje poškodbe na progi, odstranjevanje katerih zahteva celodnevno delo ekipe treh ali štirih posameznikov.

Čeprav omenjeni park ni neposredno povezan z avtomobilskim ali motorističnim svetom, pa smo se tudi sami odločili izkazati podporo KD Rajd, saj menimo, da je trud posameznikov ali manjših skupin potrebno ceniti in spoštovati. Morda pa bo bo nekega dne kdo izmed kolesarjev, ki bodo svojo pot začeli na omenjeni BMX progi, kasneje prestopil med motokrosiste?

Jure Šujica
Foto: KD Rajd

Novo na Metroplay: Nik Škrlec iskreno o svoji najljubši tehniki pomnjenja