Dakar 2007 - 2. etapa: Portimao - Malaga

Druga etapa je tekmovalce popeljala na gorske makadamske ceste, ki bi lahko gostile tudi svetovno prvenstvo v reliju WRC. Tako ni čudno, da je najhitrejši čas med avtomobilisti zabeležil legendarni Španec Carlos Sainz s svojim VW Touaregom, med motoristi pa je prišel na svoj račun portugalski enduro specialist Helder Rodrigues.

Dakar 2007 - 2. etapa: Portimao - Malaga (foto: Bor Dobrin) Bor Dobrin
7. 1. 2007

Oba slovenska motorista sta uspešno opravila z evropskim delom tokratnega dakarskega relija, in kar je najboljše, Miran ni čutil večjih bolečin v kolenu, Tomo pa je lahko končno odpeljal hitrostno preizkušnjo brez, da bi mu nagajal motor. A čisto brez težav vseeno ni šlo. Tokrat jo je obema (tako kot množici drugih motoristov) zagodel navigacijski sistem GPS. Zaradi kupa novih tehnično zapletenih dodatkov, ki nadzirajo hitrost in skrbijo za varnost motoristov te naprave enostavno ovirajo GPS, da bi opravljal svojo osnovno nalogo usmerjanja po brezpotjih. Tako Miranu kot Tomažu je deloval le del poti.

Miran, ki je v cilj 67 kilometrske hitrostne preizkušnje prišel kot 57. je takole komentiral zaplete: 'Težava je v tem, da potem, ko enkrat ugotoviš, da GPS ne deluje izgubiš zaupanje vanj. Zato sem danes vozil zelo previdno, saj proga ni odpuščala napak. Ponekod je bil oprijem odličen, spet za naslednjim ovinkom je lahko drselo, kot da je poledica. Ob pogledu na zares globoke prepade pa mi tudi na misel ni prišlo, da bi vsaj malce pretiraval. Ena drobna napaka, en zdrs in lahko je konec letošnje dirke. Po končanem 'brzincu' sem si vzel čas in se na bencinski črpalki očedil blata, tako da bom v Maroku štartal priložnosti primerno, urejen in v bolj ostrem tempu'.

Morda še zanimivost, Miran je na avtocesti poskrbel za pravo navdušenje naključnih gledalcev, ko je mokro dirkalno jakno izobesil kar na nos svojega KTM-a in se samo v dirkalnem dresu vozi naprej, dokler ni piš vetra posušil mokrote. No, pri nas kljub temu, da zunaj ni pretirano mrzlo to vseeno ne bi bilo mogoče. Na portugalskem pa so temperature že prijetno spomladanske.

Naš drugi borec na dveh kolesih Tomaž Merhar je poleg omenjenih težav z GPS-om še dodal: 'Danes se mi je odvalil velik kamen od srca, saj se mi dejansko uresničuje velika želja. Motor je deloval brezhibno in sva sedaj že bolj prijatelja, predvsem pa je najvažneje, da me je pripeljal do trajekta od koder nas bodo preko noči prepeljali v Maroko. Vozil sem previdno v zmernem tempu z mislijo na to, da se po težavah na prvi etapi res ne splača vsega truda zapraviti že v Evropi. Upam le, da bo GPS v Afriki deloval, saj bo tam navigacija bistveno zahtevnejša'. Hitrostno preizkušnjo je Tomo končal na 139. mestu.

Tomaž in Miran bosta do konca tretje etape, ki po potekala od pristaniškega mesta Nador do Er Rachidie namreč povsem brez spremstva asistence ali ostalih Slovencev. Seveda držimo pesti, da bosta lahko brez zapletov opravila s kar 649 kilometri etape, od tega bo 252 kilometrov hitrostne preizkušnje.

V Afriko bosta sicer kot vodilna zapeljala dva Portugalca. Med motoristi je to Helder Rodrigues, med avtomobilisti pa Carlos Sousa.

Slovenca v tovornjaku (Janez Krivic in Darko Goriup), sta trenutno na 63. mestu.

Rezultati skupno po 2. etapi

Moto:

1. Rodrigues

2. Faria

3. Pujol

45. Stanovnik

193. Merhar

Avto:

1. Sousa

2. Sainz

3. Alphand