Desert Sled, koncept T7, Van Beveren in peti element

16. 11. 2016 | Tina Torelli
Deli

Tuaregi obvladujejo puščavo v konjskih sedlih, motoristi svobodnega duha pa v sedlih ikonskih motociklov, kot so Africa Twin in njeni nasledniki. Letos je le mesec in pol pred začetkom največje obstoječe motošportne avanture puščavski pesek kot peti element letošnje Eicme prekril tudi odra Ducatija in Yamahe, zaradi česar so misli zaljubljenih v puščave v trenutku skrenile s ceste. Off road je nova stara motociklistična religija, ki uteleša vse tisto, zaradi česar so sploh nastali motocikli, Baje in Dakar.Izziv, svoboda, avantura!

Prva novost, ki bo najbolje zaživela prav na brezpotjih, prihaja iz Borgo Panigale in je logična razširitev družine Scrambler. Desert Sledje cestni motocikel, ki v sebi skriva prave off road gene, in zato komaj čaka, da se reši semaforjev in cestnih pravil, njegova robustna zasnova pa mu omogoča, da se z brezpotij v urbano okolje vrne sicer blaten in prašen, a nepoškodovan.

"Puščavske sani" se lahko pohvalijo z 803-kubičnim zračno hlajenim dvovajnikom, širšimi pnevmatikami, večjimi kolesi, večjim rezervoarjem za gorivo, višjim krmilom, krajšim sedežem, močnejšimi prednjimi vilicami, mrežo na prednjem žarometu ter z daljšim hodom zadnjega vzmetenja. Njegovi predhodniki so bili ustvarjeni za pobeg v puščavo Mojave in sproščanje adrenalina na Bajah, Ducatijevo jabolko pa ni padlo daleč od drevesa. Bi ga Steve McQueen imel? Retorično vprašanje.

Drugi motocikel, ki je se je grdo poigral z mojimi kocinami in mi srce nastavil na športni način, pa je konceptualni lepotec Yamaha T7. Na oder East End Studios v Milanu ga je pozno zvečer pripeljal vzhajajoči zvezdnik svetovne off road scene Adrien Van Beveren, specialist za pesek in dvakratni zmagovalec dirke Enduropale du Torquet ter šestouvrščeni relija Dakar 2016. "Komaj čakam Dakar," nam je na predstavitvi povedal Adrien.

"To je dirka vseh dirk, za katero lahko mirno rečem, da se je tudi bojim. Poskrbel sem za vse, na kar lahko vplivam, in upam, da se mi dobro izšlo vse, česar na Dakarju nihče ne more imeti pod nadzorom." Dakarski rookie leta bo na drugi etapi Dakarja 2017 praznoval svoj 26. rojstni dan.

Zaenkrat konceptualni motocikel T7 je pravzaprav nadomestilo za XT660 in ima po Van Beverenovih besedah praktično vse, kar ima dakarska reli specialka.

Zgrajen je na osnovi FZ-07, ima 700-kubični agregat in custom izpuh znamke Akrapovič. Kdo si ne zasluži motocikla, ki ga Yamaha razvija s pomočjo uradne reli ekipe, ki razvije 75 konjskih moči, tehta le 180 kilogramov na račun karbonskih vlaken in ti dovoli, da imaš občutek, kot da tekmuješ na Dakarju? Steve?!?

Tekst: Tina Torelli

Fotografije: Yamaha, Tina Torelli

Novo na Metroplay: Ko se govori o hierarhiji, je že prepozno | Bine Volčič in Žiga Faganel