EICMA 2017: Motocikli in skuterji, ki se znajdejo tudi v mestu

16. 11. 2017 | Matjaž Tomažič
Deli

Matjaž Tomažič o tem, kateri motocikel bi izbral za vsakodnevno vožnjo po mestnih ulicah, skozi podhode, pod mostovi in povsod drugje.

Na letošnji salon Milano smo letos odšli vsak s svojo posebno misijo. Sam sem bil zadolžen za to, da iz poplave skuterjev in motociklov, izberem nekaj tistih, ki bi se morali dobro znajti tudi za vsakodnevno - recimo temu - mestno tlako.

V našem uredništvu nihče trmasto ne vztraja pri tem, da je za vožnjo po mestu primeren samo skuter. Morda je res najbolj pripraven, ni pa edini, ki to zmore.

Ker se sam z motociklom ali skuterjem po mestu potikam v vseh letnih časih, sem dodobra spoznal tako prednosti, kot tudi tegobe, s katerimi se srečujemo tisti, ki v motociklu vidimo še kaj več, kot samo hobi.

Lastnosti motocikla/skuterja

Vsakdanjik je s pomočjo skuterja ali  motocikla (v nadaljevanu S/M) lažji, pa tudi lepši in zabavnejši če:

  1. ima S/M dovolj moči, 
  2. ima S/M nekaj zaščite pred vetrom, mrazom ter vodo s ceste in neba
  3. ima S/M pričakovane transportne zmogljivosti. Minimum kar pričakujem je prostor za prenosni računalnik ali debel fascikel. Obvezen je predal za drobnarije, ključe, idealno je, če se ga da tudi zakleniti. Če lahko z njim prepeljem še ta dolge 'rorcange' in kakšno kartonsko škatlo velikosti zaboja za pivo, to štejem za dodaten bonus
  4. zmore S/M prevoziti tudi kakšen travnik, strm klanec, če preživi spust po stopnicah, skok z robnika
  5. ima S/M sprejemljivo ceno
  6. ima S/M nizke stroške vzdrževanja
  7. ima S/Mdodano vrednost v smislu praktičnosti. Sem štejem enostavno priklepanje, enostavno čiščenje, možnost odpiranja predalov in sedeža brez uporabe ključa ko motor teče, centralno stojalo in podobno
  8. ima S/M prostor za sopotnico ali sopotnika
  9. veliko pa k sreči in nasmehu na dveh kolesih pripomore tudi videz, ekskluzivnost, ime znamke in vse tisto, kar se težko izmeri

Izbor

V oči so mi na EICMA-i padli naslednji:

Honda Cub

Za zdaj samo koncept, ki pa je vendarle nekaj več. Ob dejstvu, da so jih izdelali sto milijonov na njem že mora biti nekaj kar šteje. Ker ne dvomim, da bo Cub kmalu zapeljal tudi v evropske salone, ga uvrščam med žive. Se tudi vam zdi, da mu je italijanski Scarabeo zelo podoben? Kot kaže znajo tudi za dizajn izredno nadarjeni Italijani, svoje ideje poiskati pri Japoncih. Verjamem, da bodo pri AS Domžale, takoj, ko bo to mogoče poskrbeli za testnega, zato se vožnje z njim pravzaprav zelo veselim. Pričakujem, da bo izpolnil moja pričakovanja v točkah 4, 5, 6, 7 in 9. Kar bo več bo presenečenje. 

+ ohranjena prvotna izvirnost

- ni prostora za sopotnico

Yamaha T-Max

Lansko leto osvežena maksi Yamaha je brez dvoma eden najboljših skuterjev na tem planetu. Od kar so ponudili več različic v smislu prestiža in opreme, suvereno vozi ob boku BMW. Par 'konjev' manj ali več ne igra pomembne vloge. Malo me moti, da je (predvsem to velja za tiste starejših letnikov) postala nekakšen kulten skuter tistih mladcev, ki se v 'frajerskem' slogu vozijo brez čelad, brez registracij in brez vozniških dovoljenj. Ampak saj bodo slej ko prej doumeli.  Iz izkušenj vem, da bi me T-max lahko zadovoljil v točkah 1, 2, 3, 6, 7, 8 in 9.

+ vozne lastnosti, zmogljivosti, videz, oprema

- cena,

Piaggio MP3

Pred enajstimi leti je bil ta skuter revolucionaren, danes pač ni več. Ima kar nekaj resnih tekmecev, na katere je potrebno računati. Resno so se tega koncepta lotili pri Yamahi, Quadro, Peugeotu, kmalu pa pride tudi Kymco. Drznem si trditi, da je trenutno v obeh različicah (350 in 500) najbolje motoriziran trikolesnik. Vse različice so vozne z izpitom B kategorije, to pa je poleg stabilnosti in varnosti tudi njegov največji adut. Pričakovanja zadovolji v točkah 1, 2, 6, 7, 8 in delno 9. Na tem mestu se bi lahko znašel tudi Peugeot ali Quadro, a Piaggio je bil pač prvi.

+ varnost, vozne lastnosti, motor

- ni predalčka za drobnarije, cena

Kawasaki Versys 300

Lahko bi izbral skorajda katerikoli motocikel iz tega prostorninskega razreda, a Versys pač sodi med tiste, ki so najbolj uporabni. Uvoznik g. Darko Šparl se je letos z njim zapeljal v Španijo in nazaj (7500 kilometrov), zato pač ne kupim domneve, da to ni resen motocikel. Tisti, ki smo ga imeli letos na testu je bil opremljen s kompletom potovalnih kovčkov, zato je v marsičem premagal klasični skuter. Z njim sem osvojil vsak kotiček moje Ljubljane, tudi BMX stezo. Za njim prihajajo tudi drugi, naprimer BMW s svojim malim GS-om, o tem, kako konkurenčen bo GS, pa bo odločala predvsem njegova cena. Na seznamu zgornjih lastnosti sem odkljukal točke 1, 3, 4, 5, 6, delno 7 in 8.

+ videz, velikost, vsestranskost, zabavnost

- prekratka prestavna razmerja, detajli

Kymco 3

Za zdaj zgolj koncept, ki pa bo gotovo kmalu ugledal luč sveta. Ob dejstvu, da je Akrapovič že izdelal izpušni lonec za model AK550, ta pa je tehnično in oblikovno zelo soroden predstavljenemu konceptu. Ker je Kymco že dolgo nazaj dokazal, da zna narediti dober skuter, svoj ugled pa mu je zaupal tudi BMW, bo to gotovo odličen trikolesnik. Ni še znano, ali bo vozen z izpitom B kategorije, svoje sorodstvene vezi z bavarci pa kaže tudi s streho, ki je na las podobna tisti, ki jo je nekoč premogel BMW C1. Pričakujem, da bo izpolnil točke 1, 2, 3, 5, 6, 7 in 8.

Honda X-ADV

Lanska novost, ki smo jo letos temeljito preizkusili tako na cestnih gumah, kot tudi na nekoliko bolj terensko profiliranih gumah. Križanec med motociklom in skuterjem še zdaleč ne izpolnjuje vseh pogojev, je pa zabaven in se odlično pelje. Navdušila me je njegova zmožnost, da je nekoliko pobalinski. Še vedno je relativno svež model, zato sem ga brez zadržkov uvrstil v ta izbor. Ima nekaj pomanjkljivosti, vendar tudi mnogo prednosti pred konkurenco. Na zadnje sem ga preizkusil na planinski cesti, ki vodi na planoto Šijo in obkljukal točke 1, 2 pogojno 3, 4, 6, 7, 8 in 9. Žal je malce predrag.

+ motor, menjalnik, vozne lastnosti, videz, originalnost

-  majhen prostor pod sedežem, širok sredinski greben

BMW C 400X

Bilo je le vprašanje časa, kdaj bodo tudi bavarci v svetu skuterjev ponudili srednjekategornika. Ob pogledu na nekatere dizajnerske detajle sklepam, da bo C400X kaj kmalu na voljo tudi v bolj terensko naravnani različici, ter bo tako skočil v zelje Hondi X-ADV. Tudi v tem primeru je svojo vlogo pri proizvodnji in razvoju odigral Kymco. Nič hudega, z modeloma C650 Sport in GT si je zaupanje brez dvoma zaslužil. Enovaljnik je skoraj za polovico manjši kot pri večjih bratih, dvomim pa, da bo polovico nižja tudi njegova cena. A če se v garaži blešči veliki GS ali prestižni RT, potem je pač nujno imeti tudi skuter. Na podlagi videnega si vnaprej upam odkljukati točke 1, 2, 3, 7, 8 in 9.

Ducati Scrambler 1100

Haha, končno tudi Scrambler za nas ta velike. Do zdaj je bil Scrambler odličen, prijeten, zanimiv in všečen motocikel, a kaj ko mi je bil za dve številki premajhen. Dodatna konjenica in dimenzijski prirastek bosta znamko Scrambler še dodatno utrdila v oribiti po kateri vozijo tovrstni motocikli. Ker je že zdaj jasno, da bo Ducati tudi v tej različici ustregel številnim okusom, bo v ponudbi tudi tak, ki se bo dobro znašel v mestu. V mestnih soseskah bo odslej grmelo glasneje. Scrambler bo kos pogojem iz točk 1, 4, 8 in 9.

+ kult, ki ga je ustvarila znamka Scrambler, pač Ducati

- skoraj obvezen tudi obisk in nakup v butiku Scrambler

Vespa/Vespa Elettrica

Sam si brez Vespe enostavno ne znam predstavljati lepega mesta in njegovega utripa. Vespa je za sezono 2018 pripravila nekaj osvežitev, končno tudi električno različico. Pomembno je, da sploh ni pomembno kako stara je vaša Vespa. Če želite navdušiti okolico se vozite čim starejšo, če se želite peljati bolje, pa kupite novo. Med novimi je model 946 absolutna kraljica, res pa je, da je tudi zelo draga. Vendar brez skrbi, v trenutku, ko bo Piaggio naznanil konec proizvodnje tega modela, bo vaša 946 vredna vsaj toliko, kot je vredna danes. Vespa že od nekdaj obvladuje pogoje in narekuje standarde v točkah 2, 3, 5, 6, 7, 8 in 9.

+ Vedno moderna, lepa, zanesljiva

- cena v primerjavi s konkurenco

 Moto Guzzi V7 III

Skorajda kultni motocikel, ki je letos srečal Abrahama. Da je bil že takrat zelo krasen motocikel dokazuje tudi dejstvo, da je z vidika tehnične osnove ohranil skorajda vso svojo genetiko. Vendar ne gre za kakšno staro ropotuljo, saj so tekom desetletij osvežili ali izboljšali praktično vse komponente. Gre za čudovit retro motocikel, ki se je na našem podaljšanem testu odlično izkazal tudi v mestu. Ko so na salonu v Milanu nanj nasadili tudi dve bočni torbi, so me prepričali dokončno. S tem motociklom boste vi tisti odštekani 'renegade' za katerim se bodo obračale vse 'frače' iz poslovne stavbe v kateri službujete. Kako se izkaže pri osvajanju točk? Brez dvoma so njegove točke 1, 3, 5, 6, 7, 8 in 9.

+ lepotec, klasika brez primere,

- lahko bi bil za približno dva 'jurja' cenejši.

Matjaž Tomažič

Novo na Metroplay: "Naš največji uspeh je bil tudi strel v koleno" | Ivo Boscarol