Eicma: Vespa Primavera

8. 11. 2013
Deli

Model Primaveri je v Vespini zgodovini predstavljal velik korak naprej.

Ko se je v letu 1968 Vespa Primavera prvič pojavila na tržišču, je s svojimi takratnimi linijami, zmogljivostmi in lahkotnostjo prinesla odločilno in nujno potrebno spremembo. Nekateri celo menijo, da je prihod Primavere takrat zabil usodni žebelj v krsto konkurenčne Lambrette, ki je s svojo proizvodnjo končala v začetku 70-ih let.

Primavera je bila kompaktna, okretna in hitra, zato se je hitro uvrstila na seznam želja vsakega mladega ali starega motorista in tudi motoristke.

Nova Primavera, ki jo je Piaggio predstavil v Milanu z vidika evolucije ne prinaša toliko napredka kot tista leta 1968, kljub temu pa ohranja in potencira vse vrednote, ki so ustvarile legendo.

Italijani kot vedno ob predstavitvi vsake nove Vespe pravijo, da nov model prinaša velik napredek, in nekaj verjetno tudi je na tem. Primavero bodo sprva poganjali dvo ali štiri taktni 50-kubični motor, oziroma 125 in 150 kubični motor s 3-ventilsko tehniko, ki ob konstantni hitrosti 50 kilometrov na uro z enim litrom prevozi kar 64 kilometrov. Predvsem pa je v primerjavi z modelom LX pridobila na področju uporabnosti. Novo sprednje vzmetenje v voznikove roke prenaša več občutka in manj tresljajev, na račun tega, da so akumolator zdaj postavili pod voznikove noge, pa se je prtljažni prostor pod sedežem povečal za več kot dva litra (zdaj meri 16 litrov). Povsem nov je tudi okvir, ki ga pri Vespi lahko imenujemo kar karoserija.

Samo kot zanimivost, Vespa je v zadnjem letu zabeležila več kot 20-odstotno rast proizvodnje in prodaje, izdelali pa so skoraj 150.000 Vesp.

Novo na Metroplay: Nik Škrlec iskreno o svoji najljubši tehniki pomnjenja