Garmin: padec prodaje avtomobilskih navigacij in ohranitev tržnega deleža

31. 1. 2013 | Matevž Hribar
Deli

Garmin od lanske spremembe lastništva pričakuje pozitivne spremembe kljub upadu prodaje cestnih navigacij, ki zdaj dosegajo približno 60-odstotni delež prodanih naprav.

Jure Mohorič, nekoč direktor podjetja Geoset, od spremembe lastništva lanskega oktobra pa predstavnik podjetja Garmin, je na novinarski konferenci spregovoril o preteklem letu ter novostih navigacijskega giganta. "Prevzem podjetja s strani podjetja je za nas priznanje za dvanajst let uspešnega dela, prav tako pa imam zdaj namesto štirinajst kar 9.000 sodelavcev," je nagovor začel Mohorič.

Kar se tiče cestne navigacije tiče, so zaznali padec prodaje, ki je primerljiv padcu prodaje novih avtomobilov na slovenskem trgu. Iz nekoč preko 90-odstotnega deleža prodanih naprav je cestna navigacija v letu 2012 predstavljala le še 60 odstotkov prodanih izdelkov. Pomembno pa je, pravi Mohorič, da je Garmin kljub novim znamkam na trgu ohranil tržni delež - ta ostaja 80-odstoten.

Poudarki pri novih napravah iz treh razredov (osnovni, napredni, premium) so na uporabnosti vmesnika in povezljivosti z ostalimi napravami, predvsem z mobilnimi telefoni. Novost je 'realna navigacija', ki bo namesto 'čez dvesto metrov zavijte desno' voznika opozorila, naj desno zavije pri (na primer) McDonaldsu. Žal zaenkrat le v angleškem jeziku. Nove naprave imajo bolj realističen glas gospe ali gospoda v napravi in bolj uporabno glasovno ukazovanje napravi.

Kar se tiče realnega spremljanja informacij na slovenskih cestah, se Garmin sooča s pomankljivo ponudbo teh podatkov v pravilni obliki, zato ta storitev še ne deluje, kot bi si udeleženec v prometu želel.

Na področju navtike je bila prodaja podobna kot leto pred tem, vse več pa je prodanih naprav za uporabo v naravi - pri teku, kolesarstvu in pohodništvu.

Ponudbo naprav in storitev preverite na garmin.si.

Matevž Hribar

Novo na Metroplay: Nik Škrlec iskreno o svoji najljubši tehniki pomnjenja