Honda Rebel 1100 - kruzer, ki presega pričakovanja

26. 11. 2020 | Matjaž Tomažič
Deli

Honda je prihod novega kruzerja napovedala že sredi poletja, tik pred iztekom leta, pa ga je tudi detajlno predstavila. Priznamo, da nismo pričakovali, da bo veliki Rebel tako izven za kruzerje standardnih okvirjev.

Za začetek nekaj kratkih dejstev. Prvič, novi Rebel je navkljub osnovni relativno enostavni konstrukciji (cevni okvir, standardno vzmetenje) svojevrsten tehnični posebnež. Drugič, pričakovali smo, da bo Honda za pogon velikega Rebela uporabila kakšnega od svojih starejših agregatov. In se seveda zmotili, motor prihaja z modela Africa Twin. In tretjič, veliki Rebel je edini kruzer s prav posebnim skrivnim orožjem. Seveda, če si boste tako zaželeli, ga lahko dobite tudi z avtomatskim dvosklopčnim menjalnikom DCT.

Da se v svetu motociklizma zanimanje za kruzerje naglo povečuje, dokazujejo številni novi modeli, ki so jih nekateri proizvajalci pripravili v preteklem letu. Začenši s Triumphom, mimo Moto Guzzija, sledil je BMW, svojega je prenovil Kawasaki, zdaj pa je s srednjekategornikom udarila še Honda.

Že mali, pol-litrski Rebel se zelo dobro prodaja, kar v bistvu ni nepričakovano. Odličen motocikel, ki smo ga na našem vzporednem testu opisali kot idealnega za začetnike, je tako moral dobiti večjega brata. Odslej bo torej zadovoljil tudi bolj izkušene in zahtevne uživače.

Motor je kot rečeno, posodila Honda Africa Twin. Seveda je za potrebe kruzerja ta nekoliko manj močan, vseeno pa njegovih 87 'konjev' in 98 Nm navora, obeta precej živahnosti. Če temu ne bi bilo tako, potem ne bi bil serijsko opremljen s tristopenjskim nadzorom nad dvigom prednjega kolesa (wheelie control). Tudi s tehničnega vidika je v primerjavi z nekaterimi drugimi motorji iz tega razreda svojevrsten posebnež. Vsakemu valju so namreč določili poseben profil odmičnih gredi, s čimer so dosegli to, da je prvi valj bolj učinkovit v režimu do 4.000 vrtljajev, drugi pa v višjih delovnih režimih. Z 270-stopinjskim zamikom vžiga, pa so morebitna nesoglasja med delovanjem obeh, primerno ukrotili in tako poskrbeli za menda prav poseben karakter tega vzporednega dvovaljnika, ki bi moral biti zelo podoben dvovaljnikom z valji na V.

Da so imeli pri snovanju velikega Rebela v mislih tudi tiste motoriste, ki si želijo iz malega pollitrskega modela prestopiti v višjo srednjo kategorijo, dokazuje tudi serijska elektronika, ki ponuja tri različne načine delovanja motorja, nastavljiv sistem proti zdrsu, nastavljiv efekt zaviranja z motorjem, ter kot rečeno, tristopenjski wheelie control.

Dimenzijsko bo večji Rebel ostal zelo podobnih mer, kot dosedanji 500-kubični model, kar pa bi nažalost lahko motilo tiste bolj visokorasle motoriste. Vzmetenje in zavorni sistem sta seveda zmogljivostim primerno zmogljivejša, kar pa se tiče samih hodov vzmetenja in posledično voznih lastnosti in udobja, pa stavari ostajajo zelo podobne. Prevedeno v občutke na cesti; tudi veliki Rebel bi moral biti lahkoten, enostavno vodljiv in za vožnjo enostaven motocikel.

Vizualno bo Rebel 1100 zelo podoben svojem manjšemu bratu, torej brez pretiranega napuha v obliki lesketajočega se kroma, bo pa opremljen z nekoliko bolj naprednim digitalnim 'števcem'. Na voljo bo v črni in bordo rdeči barvi, uvoznik Motocenter AS Domžale, pa bo prve dobave zagotovil v mesecu aprilu.

Kot običajno, pri Hondi tudi tokrat niso pretiravali s ceno. Za standardni model z šeststopenjskim menjalnikom bo potrebno odšteti 10.990 EUR, za model z avtomatskim DCT menjalnikom pa 11.990 EUR, kar je glede na konkurenco in opremljenost vsekakor zelo vabljivo.

Novo na Metroplay: Nik Škrlec iskreno o svoji najljubši tehniki pomnjenja