Honda in elektrika: standardne baterije za različne naprave - tudi skuterje

Kljub temu, da je elektrika v svet motociklizma udarila z veliko silo, je prihodnost nekoliko negotova. Tole je Hondina vizija.

Med največja in ključna vprašanja, ki si jih postavljamo vozniki, zagotovo sodi tisto o avtonomiji električnega vozila. No, pri avtomobilih je strah, da se ne bomo mogli zapeljati dlje kot na drugi konec mesta in nazaj odveč, pri skuterjih pa zadeve še niso tako zelo jasne.

Bencinski motorji so nas v smislu avtonomije seveda razvadili. Ko je rezervoar prazen, ga napolniš. Nekako v tem smislu pa razmišljajo tudi pri Hondi, ki so svoj konceptni skuter PCX opremili z elektromotorjem in baterijami, ki se jih enostavno zamenja. V Las Vegasu so predstavili linijo proizvodov, ki bi lahko postali del infrastrukture za menjavo izpraznjenih baterij s polnimi.

Na praktično enak način se je tega vprašanja še pred Hondo lotil proizvajalec električnih skuterjev Gogoro, ki je po večjih svetovnih mestih postavil vrsto polnilnic, v katerih uporabniki njihovih skuterjev baterije enostavno zamenjajo. Sistem deluje, uporabniki pa so navdušeni.

Honda je pri tem naredila še korak naprej. Predvideva namreč zamenjljive baterije, ki pa bi bile standardizirane, tako da bi jih lahko uporabljal za vrsto drugih strojev, vozil in naprav. Tako bi bile polnilnice uporabne za širok krog uporabnikov, kar pa bi dolgoročno blagodejno vplivalo tako na stroške kot tudi na udobje in zadovoljstvo uporabnikov.

Različna vozila bi tako uporabljala različno število baterij, ki bi jim zagotavljala potrebno moč, podobno kot naprimer uporabljamo baterije velikosti AA za različne naprave. Preprosta stenska ura potrebuje eno baterijo, daljinski upravljalec dve, zmogljiv daljinsko vodeni avtomobilček pa šest ali več baterij.

Napolnjene baterije bi bile vedno na razpolago v posebnih avtomatih, ki bi lahko stali na vsakem vogalu, posledično pa bi skrbi o tem, kje in kako polniti svoj skuter ali motocikel, postale preteklost.

Vsekakor gre za eno najboljših in uporabniku najbolj prijaznih idej na tem področju. Skrbi le to, da bi se moralo tovrstni standardizaciji prilagoditi čim več različnih proizvajalcev električnih vozil.

Matjaž Tomažič
foto: Honda

Novo na Metroplay: Župnik Martin Golob | "Duhovnik je lahko čisto normalen človek!"