ŠunMijazava je produktni vodja, idejni vodja in ustvarjalecretro zgodbe pri Yamahi. Z gigantom izIwate je povezal nekatere predelovalce motociklov in jih 2011 združil pod imenom Yamaha YardBuild. Motorist od 18. leta je Japonec simpatični sogovornikin velja za enega pomembnejših možtrendaretro motociklov v svetu.
Zakaj so retro motocikli vse bolj in bolj priljubljeni?
Ti motocikli imajo dušo, in to ljudi privlači. Motocikli nimajo ostrih in agresivnih linij, takšni so tudi tisti, ki jih vozijo. Starejšim pomenijo nostalgijo, povratek v čase, ko so bili mlajši, za mlajše pa je to nekaj novega, saj rojeni v osemdesetih in devetdesetih s takšnimi motocikli nimajo izkušenj.
Pri Yamahi ste se odločili, da temu trendu posvetite precejšnjo pozornosti.
Da,vprvi vrsti zato, ker nas to veseli. Radi imamo svet predelav in kot vodilni izdelovalec motociklov moramo skrbeti tudi za ta segment. Mislim, da preostale japonske znamke v tem segmentu ne vidijo predvsem tehničnega izziva, saj je pri mojih sonarodnjakih vse na tak ali drugačen način povezano s tehnologijo.Velja prepričanje, da v trenutku, ko se ozreš nazaj, to pomeni nazadovanje. V tem preprosto ne vidijo izziva.Pri japonskih motociklih so pomembne tehnične lastnosti, opredmetene v številkah. Inženirji to ljubijo in njihov cilj je te številke vedno znova izboljševati. Zame in za moje kolege pa je pogled v preteklost nekaj lepega, je tudi način življenja, kjer navsezadnje ni pomembno, koliko 'konjskih moči' imaš pod ritjo in kako močne so zavore na tvojem stroju. Retro motocikle delaš za ljudi, razumeti moraš njihovo dušo, kar je za japonske inženirje, ki potrebujejo merljive cilje, precej težko razumljiv izziv.
Kako to, da je Yamaha izbrala prav Valentina Rossija, da jena salonu v Milanu predstavil vaš najnovejši retro motocikel XSR900?
To je zelo dobro in zvito vprašanje. [smeh] Pri Yamahi vsako leto izberemo dirkaške zvezde, da predstavijo naše nove motocikle. Retro motocikli so zdaj zelo zanimivi, Valentino pa je v svoji karieri vozil prav vse vrste strojev, od dvotaktnih 50-kubičnih dalje. Človek nekoč pride do točke, ko se ozre nazaj, in tako je tudi z Valentinom, ki je, mimogrede,nad retro sceno navdušen. Jorge[Lorenzo] pa je mlajši, zato je njemu prav odgovarjala predstavitev modela MT-10.
Pri Yamahi ste uvedli slogan za segmentFastersons – kaj pravzaprav pomeni?
Vsaka znamka ima določeno filozofijo, ki jo zasleduje, in v skladu z njo izdeluje določeno vrsto in segment motociklov. Pri Yamahi smo želeli pod tem imenomponuditi motocikle, ki imajo klasičen videz, obenem pa imajo moderno tehniko in solepo vozni. To smo skupaj z dodatno opremo in kolekcijo oblačili združili pod eno streho – Fastersons[hitri sinovi].Slogan je všečen in pritege ljudi in je poklon Yamahinim motociklom preteklosti, ki jih v Iwatiimenujemo kar Fathers[očetje].
Kakšna pa je prihodnost tega retrosegmenta?
Trend klasičnih motociklov se bo nadaljeval in morda celo postopoma rasel.Cikli določenih trendov v motorističnem svetu so vse daljši, izpostavljamo denimo streetfighterje, ki so bili ob pojavu okoli leta 2003 označeni za muho enodnevnico.Pa so še vedno na sceni, celo več, motoristične znamke so jih začele vključevati v svojo ponudbo.Podobno je segmentom potovalnih enduro motociklov. Določena skupina ljudi je pač navdušena nad posamezno vrsto motociklov, motoristični trg se je v zadnjih letih vedno boljspecializiral. Klasični motocikli [v angleščini tudi izraz heritagebikes] so ena od kategorij v naboru in ta segment se bo še razvijal, saj bodo po moje tudi drugi japonski proizvajalci postopoma doumeli, da je precej pomemben.
Primož Jurman
Foto: Yamaha
Novo na Metroplay: Maja Keuc iskreno o življenju na Švedskem in kaj jo je pripeljalo nazaj