Kaj pa to? Nova Honda CBR 1000 RR-R Fireblade s kar 214 'konji'

Saj ne, da pri Hondi ne bi bili navajeni tega, da črka R v imenu, pri njih pomeni več zmogljivosti. A tokrat smo vendarle nekoliko šokirani, saj trije R-i pomenijo kar 214 'konjev'.

Če je Honda CBR 1000 RR doslej navkljub izrednim zmogljivostim in svoji ostrosti veljalja za enega izmed bolj prijaznih in krotkih športnih motociklov, bi se moralo z modelnim letom 2020 to precej spremeniti.

Da ne bi posebej ovinkarili, Honda Fireblade se vrača k svojim koreninam in popolnoma prenovljena v svoji 'najhujši' različici ponuja več moči, kot skoraj vsi njeni neposredni tekmeci.

Če se spomnimo začetkov Fireblade-a, je ta davnega leta 1992 s svojim takrat 893-kubičnim motorjem ponujala več moči in navora, kot večina njenih, takrat 750-kubičnih tekmecev, hkarti pa je imela na račun manjše mase, prednosti pred konkurenco iz razreda 1.100-kubikov.

Nova Honda CBR 1000 RR-R je dobila nov motor, ki je z vidika notranjih dimenzij enak kot tisti, ki ga Honda uporablja pri modelu RC213V, torej v MotoGP. To pomeni, da premer valja meri 81 milimetrov, hod bata pa znaša 48,5 milimetrov (prej 76mm in 55,1mm). Občutno krajši hod omogoča večji vrtilni moment, konkretno se bo nova CBR-ka zvrtela do 14.500 vrtljajev v minuti. Takrat krivulja moči pokaže strašnih 214,56 'konjskih' moči. Z modela RC213V je prevzeto tudi krmiljenje ventilov, odmične gredi pa so prevlečene s diamantno karbonsko prevleko, ki v največji možni meri zmanjšuje trenje. Gre za tehnologijo, ki je bila prvič predstavljena prav na modelu RC213V-S in do sedaj še ni bila uporabljena na velikoserijskih motociklih.

Med večje tehnične spremembe gotovo sodi tudi premer sesalnih grl, ki zdaj meri 52 milimetrov (prej 48 mm oziroma 8% manj), pri razvoju serijskega izpušnega sistema pa je sodeloval tudi Akrapovič.

Popoln paket elektronike zajema tudi 'keyless' ključavnico, launch control, tri mape motorja, devet-stopenjski traction control in vse ostalo, kar gre pri modelu iz 'špice' razreda pričakovati.

In veste kaj? To sploh ni najprestižnejša različica, saj bo na voljo tudi CBR 1000 RR-R SP, ki bo serijsko opremljena tudi z dvosmernim quickshifterjem in nekaterimi drugimi prestižnimi dodatki.

Novo na Metroplay: Nik Škrlec iskreno o svoji najljubši tehniki pomnjenja