Kawasaki ZX-10R ninja 2008

10. 10. 2007
Deli

Ob besedi ninja je pred 15 leti večina ljudi pomislila na borce z daljnega vzhoda, tiste, ki radi mahajo z rokami in nogami in tako ustvarjajo prepih. Vsaj bilo je tako. Danes ob besedi ninja vsi vemo, da gre za Kawasakijevega športnika. V letu 2006 so ga le prenovili, za leto 2008 pa je pripravljen popolnoma nov. Kot pravijo pri Kawasakiju, bo s to ninjo prepiha več kot dovolj.

Koncept superšportnika pri Kawasakiju seveda že zelo dobro poznajo, zato samo na kratko poudarjajo, da je poglavitna naloga novega serijskega ZX-10 R zadovoljiti največje dirkaške apetite, vozniku ponuditi maksimalno količino povratnih informacij in njegov vložek nagraditi z maksimalno odzivnostjo in vodljivostjo. Da bi dosegli te visoko postavljene cilje, so inženirji tudi rokave zavihali visoko.

Ožji kot prej in s krajšim zadkom je novi ninja videti kompaktnejši, z nižjim prednjim steklom pa tudi manjši. Da ga boste lažje pripravili za vožnjo po dirkališču, so vzvratna ogledala enostavno snemljiva in imajo po novem integrirane tudi smerokaze.

Enostavno snemljiv je tudi nosilec registrske tablice, nad njim pa je po novem zadnja luč, v kateri svetijo močne in moderne LED-diode. Na področju ergonomije so preoblikovali rezervoar in voznikov sedež.

Na delovni pult so postavili tudi agregat in mu dodali dvojni sistem vbrizgavanja goriva, v nižjih obratih deluje na vsakem valju le ena šoba, v višjih obratih in tudi odvisno od kota odprtja lopute zraka pa se gorivo vbrizgava skozi dve šobi v vsak valj. Izboljšan je dotok svežega zraka do motorja, manjše spremembe je doživela tudi glava motorja in odmične gredi.

Izpušni sistem je bil zaradi nižanja težišča motocikla prestavljen izpod zadnjega sedeža ob desni bok, s katalizatorjem pa dosega ekološko normo EURO 3. Menjalnik ima v primerjavi s predhodnikom krajša prestavna razmerja prve, četrte in pete prestave. Celoten sklop motorja in menjalnika pa je zlasti na račun spremenjene odmične gredi od predhodnika lažji za dober kilogram. Vzmetenje je spredaj in zadaj brez stopenjsko nastavljivo, zadaj udarce s ceste blaži plinski amortizer.

Na voljo je v treh barvah, zeleni, črni in oranžni.

Tehnični podatki Kawasaki ZX10R 2008

Motor: 4 valjni, vrstni, 16 ventilov,

Hlajenje: vodno

Gorivo: elektronski vbrizg, dual fuel

Prostornina: 998 cm3

Vrtina in gib: 76, 0 x 55, 0 mm

Kompresija: 13, 0:1

Okvir: dvocevni aluminajsti

Guma spredaj: 120/70-17

Guma zadaj: 190/55-17

Zavore spredaj: dvojni disk 310mm, 4-batne čeljusti

Zavore zadaj: enojni disk 220 mm, 1-batna čeljust

(MT)

Novo na Metroplay: Nik Škrlec iskreno o svoji najljubši tehniki pomnjenja