KTM 450 SMR (2021)

Avstrijski KTM je eden redkih proizvajalcev, ki ima v svoji ponudbi (spet) tudi praktično za dirko pripravljen motocikel razreda Supermoto. Seveda, pač v skladu z njihovo filozofijo 'ready to race'.

Že sedem let je minilo, od kar so pri KTM-u poskrbeli za res temeljito osvežitev modela 450 SMR, . No, v sezono 2021 bo zapeljal temeljito prenovljen in osvežen.

KTM 450 SMR v tem obdobju nekaj časa tudi ni bil na voljo, ljubitelji supermota pa so se morali zadovoljiti z večjim 690-kubičnim modelom.

Na dirkaške steze se KTM vrača z novim orožjem, ki ga poganja 450-kubični motor, enak kot v modelu SX-F, ki velja za enega najboljših v svojem razredu. Sam motor tehta le 27 kilogramov, pri tem pa razvije kar 63 'konjev'. Vendar se ta motor na seznam najboljših ni vpisal zgolj zaradi tehničnih podatkov, pač pa predvsem zato, ker je zaradi svoje kompaktnosti idealen za centralizacijo mase na motociklu, kot skromnež pa se izkaže na področju vzdrževanja, saj je servisni interval predviden le na vsakih 100 ur.


Med posebnosti, ki jih na običajnih motociklih nismo vajeni zagotovo sodi tudi 5-stopenjski menjalnik (PANKL Racing) s senzorjem, ki omogoča, da motor za vsako od izbranih prestav uporablja tudi vnaprej izbrano mapo delovanja. Protizdrsna sklopka pripomore k večji stabilnostji pri zaviranju z motorjem in hkrati omogoča hitre skoke v 'drift', ki je ena izmed ključnih faz vožnje v slogu supermoto.

KTM bo vzmetenje za SMR 450 nabavljal pri specialistu WP, hodi vzmetenja pa bodo 266-mm zadaj in 285-mm spredaj. Zavorni sistem je Brembov, sestavljajo pa ga 4-batne zavorne čeljusti ter koluta premera 310- in 220 milimetrov. Bistvo zavornega sistema pa tokrat niso samo pojemki pač pa tudi odličnost na področju doziranja zavorne moči.

Novo na Metroplay: Ko se govori o hierarhiji, je že prepozno | Bine Volčič in Žiga Faganel