Lambretta je Vespi vrgla rokavico z dvema novima modeloma

O Lambretti, ki se je pred nekaj leti prebudila iz nekaj desetletnega spanca smo na naših straneh in v Moto Katalogu že pisali, kot kaže pa se ta nekdaj zelo priljubljen skuter vrača na pota stare slave.

Lambretta je bil nekoč italijanski proizvajalec skuterjev, ki je s takrat precej inovativnim pristopom mešal štrene predvsem Piaggiovi Vespi. No, pravzaprav jih v resnici ni zelo pomešal, vendar tako ni zaradi tega, ker bi bil Piaggio takrat bolj spreten pri izdelavi skuterjev, pač pa zato, ker se je na trgu pojavil prej, v letih, ki so sledila pa je bil spretnejši v svetu pravniških iger. Innocenti je svojo prvo Lambretto predstavil leta 1947 (Vespa 1946), kasneje pa ga je Piaggio oviral tudi s tožbo glede patenta za mehanizem prestavljanja. Tako je Piaggio v tistih najbolj ključnih letih pridobil tisto odločilno prednost, ki ga je v naslednjih 75 letih izstrelila na pediestal najpomembnejšega proizvajalca skuterjev na planetu.

Lambrettino zgodbo sta leta 1947 začela pisati inženirja Pier Luigi in bolj znani Ferdinando Innocenti. Skoraj vzporedno z danes mega koncernom Piaggiom sta na trg poslala prve primerke svojega skuterja, ki se je zaradi sredinske postavitve motorja in nizkega težišča peljala za tiste čase vrhunsko, zlasti v primerjavi z Vespo, ki je imela motor postavljen na desno stran zadnjega kolesa.

Morda tisti najmlajši med nami Lambrette ne poznate najbolje, a dovolj je če veste, da naši očetje za Lambrette pravijo, da gre za motor, ki je po zasnovi skuter, po duši športnik. No ja, športnik je Lambretta lahko bila v njihovih časih, bila pa je predvsem dostopna za obubožane jugoslovanske žepe. Že leta 1950 je Romolo Ferri z Lambretto dosegel največjo hitrost preko 200 kilometrov na uro! ! ! 

V začetku oktobra pa bo ponudba Lambrett bistveno bolj pestra. Kompaktnemu modelu 125/200 se bosta pridružila večja X300 in G350. Oblikovno gre za nekoliko bolj atraktivna modela, ki ju bo poganjal štiritaktni enovaljnik. Pri modelu X300 bo imel prostornino 275-kubičnih centimetrov, pri modelu G350 pa 330-kubičnih centimetrov. Prvi bo razvil 25 'konjev', drugi pa 26 'konjev' kar je v primerjavi s tekmico Vespo GTS 300 malenkost več (278 ccm, 24 'konjev'). Kolesa bodo v obeh primerih merila 12-palcev.

Novo na Metroplay: Nik Škrlec iskreno o svoji najljubši tehniki pomnjenja