Intervju: Ben Hemingway 'Strahu ne poznam, vse je v samozavesti'

16. 6. 2016
Deli

Ekstremni enduro voznik Ben Hemingway sodi v elito najboljših na svetu in prihaja iz Velike Britanije, kjer so trenutno doma najboljši ekstremni enduro vozniki. Ta konec tedna bo dirkal tudi na Verdu pri Vrhniki kjer bo naskakoval zmago na najtežji dirki pri nas. Z njim smo se pogovarjali tudi o strahovih, ko se spusti po vrtoglavih strminah ali ko mora z motociklom skočiti na skalo veliko kot avto.

Ekstremni enduro je mlada zvrst motošporta, vi pa prihajate iz Anglije, kjer je tradicija zelo pomembna. Kaj vas je pritegnilo h tako ekstremnim dirkam?

Zaljubil sem se, ko sem pred devetimi leti prvič nastopil na dirki Erzberg Rodeo v Avstriji. Všeč mi je ker zvrst hitro napreduje, se spreminja in razvija v pravo smer. Trial na primer je šport, ki mi je dal ogromno znanja in izkušenj. Prvič sem sedel na motor pri treh letih in tekmoval od osmega leta naprej, v moji družini pa so tudi sama zveneča imena, Dougie Lampkin eden najbolj uspešnih trialistov, ki je v Angliji velika zvezda je recimo moj bratranec, oče je bil tovarniški voznik triala, tako da je to pač v naši družini. Deset let sem tekmoval na svetovne prvenstvu v trialu in osvajal točke ampak v nekem trenutku nisem več napredoval. Z ekstremnim endurom pa sem nekako oživil mojo kariero. Zanimivo je tudi kako ekstremen dirke rastejo, tako jih je iz leta v leto več. Poleg tega pa je vzdušje v boksih zelo sproščeno, gledalci pa so po moje med najbolj fanatičnimi na svetu, to je noro kje vse jih najdeš in ti pomagajo v najbolj težkih odsekih med dirko.

Takole se Ben vozi na dirkah v ekstremnem enduru, kot n avlaku smrti!

Torej je za tako ekstremne dirke najboljše za voznika, da ima korenine v trialu?

Vsekakor je to najboljša podlaga, ni pa to vse. Morda je bilo pred leti to dovolj za zmage, toda ekstremni enduro se tako hitro razvija, da če hočeš priti na vrh enostavno moraš delati na hitrosti. Zahtevnosti so večje, ovire bolj zahtevne in hitrosti višje. Zato sam treniram tudi na motokros stezi, ampak z mojim enduro motociklom ker je pomembno, da vem kako se obnaša v vsaki situaciji, torej tako takrat, ko plezam v navpičen klanec ali, ko moram preskočiti dvojni skok ali recimo reko pri več kot 100 km/h. Torej moraš biti trial, enduro in motokros voznik!

Tokrat ste prvič v Sloveniji, kakšen je prvi vtis?

Zelo lepo, prijetno, všeč mi je Ljubljana, ki sem si ji na kratko ogledal. To mi je tudi všeč pri ekstremen enduru, saj lahko odkrivam nove dežele, nove terene. V bistvi sem trenutno na nekakšni mini pripravljalni turneji po Balkanu, saj sem bil pred dobrim tednom na dirki v Srbiji kjer je bilo fantastično, ljudje so čudoviti in hrana, rad poizkušam lokalne specialitete. Čevapčiči so mi bili zelo všeč.

Na Verdu vas bo čakala precej zahtevna dirka, nekateri ji pravijo celo mali Erzberg rodeo. Torej ne bo manjkalo nevarnih in ekstremno zahtevnih odsekov. Vas je kdaj strah?

Ne, strahu praktično ne poznam, saj je vse v samozavesti. Če se pred oviro ne osredotočiš in odločiš, da jo boš premagal si že izgubil. Zato se lahko z motociklom peljem tam kjer se nekateri ne bi upali niti peš. Če dovolj in pravilno treniraš si telesno in psihično dovolj močan, da prepelješ vsakršno oviro. Močna psiha je v ekstremnem enduru izjemno pomembna. Morda smo mi Britanci tako dobri v tej disciplini ker se vozimo v tako težkih pogojih, saj pri nas kar naprej dežuje in smo navajeni da je težko. Motocikel tu ni tako odločujoč kot pri MotoGP dirkah. Jaz se recimo na nekaterih dirkah, kamor ne pošiljamo motocikla z letalom ali ladjo, preprosto usedem na serijski motocikel, ki ga mi posodijo na tistem koncu sveta in lahko odpeljem enako kot z mojim, ki sem si ga sicer nekoliko predelal. Kratke trenutke strahu včasih doživim le takrat, ko nimam stvari pod nadzorom a takrat je treba samo ostati miren in zbran. Strah pri naših dirkah nima svojega mesta.

Za konec še vprašanje o prihodnosti, kdaj bomo videli ekstremne dirke z električnimi motocikli?

Mislim, da to vsekakor pride slej ko prej. Glede na to, da so električni motocikli prijaznejši do okolja in niso glasni, bodo vsekakor dobili svoje mesto v svetu terenskega motociklizma. Ko bodo našli pravo rešitev kako shraniti dovolj električne energije v baterijo se bo enduro na električni pogon razširil. Že sedaj pa imamo kar nekaj zanimivih trial motociklov na elektriko. Sploh za najmlajše je to odlični način za učenje in spoznavanje z motociklizmom. Sicer pa sem sam vseeno pristaš motorjev na bencin. Za hobi v očetovi delavnici predelujem stare motocikle v 'cafe racerje' ali 'scramblerja' in se potem z njim odpeljem na kavo s prijatelji, lahko tudi počasi, ni pomembno ampak užitek je pa vrhunski. Zame ima vsak motor dušo.

Pek:

Foto PK, Redbull

Novo na Metroplay: Nik Škrlec iskreno o svoji najljubši tehniki pomnjenja