MotoGP: po dežju zažarela nova zvezda. Dorni zagodel dež v puščavi.

27. 3. 2017 | Primož Jurman
Deli

Končno je končano testno obdobje, konec je ugibanj o zmogljivosti agregatov, elektroniki in o rešitvah, ki jih preizkušajo inženirji. Zadnja dirka lanske sezone je prazgodovina, karte so premešane na novo, dirkači 'našpičeni' za boj, gledalci in navijači v velikem pričakovanju. MotoGP sezona se je začela.

Katar je bilo prvo prizorišče, kjer so se letos udarili dirkači, čeprav tokrat v drugačnih okoliščinah. Kljub dejstvu, da steza v Losailu leži v puščavi, je še pred dirkaškim vikendom grozil dež, nad stezo je vel močan veter. Nato se je v soboto konkretno ulilo. Steza v Katarju je projektirana brez drenažnih kanalov, saj nihče ne pričakuje, da bo sredi puščave stezo tako močno zalivalo. A zgodilo se je prav to. Problem je bila torej stoječa voda na in ob stezi, zato so bile sobotne kvalifikacije odpovedane, štartne položaje so določili na podlagi kombiniranih časov prostih treningov.

Stvari so Dorni ušle iz rok

Drama se je nadaljevala tudi v nedeljo, ko je tik pred dirko začelo zopet deževati. Panika in kaos! Nihče ni vedel kako naprej, kdaj (če sploh) bo štart. Procedura pred štartom je bila dvakrat ponovljena, zadeve so očitno Dorni ušle iz rok. Na srečo je zagato rešila narava, ki nad Losail ni poslala nove pošiljke dežja. Dirka se je z zamikom vendarle začela. Ostaja pa vprašanje: bi se dalo ves ta kaos rešiti? Napovedi so kazale na dež že vsaj teden dni pred nedeljo, zato je bilo že pred dirko kar nekaj vprašanj ali bi jo bilo dovolj varno odpeljati v dežju.

Loris Caporosi in Franco Uncini, oba bivša dirkača, sedaj pa pri Dorni in FIM odgovorna za varnost, sta mesec dni pred dirko ocenila (Loris se je celo peljal s cestnim motociklom na stezi), da bi bilo dirkanje v dežju in pod reflektorji možno in dovolj varno. Na mizi je bilo sicer celo več rezervnih scenarijev v primeru dežja, med njimi tudi večje število treningov, pa dirka v ponedeljek, a nič od tega se ni zgodilo. Michelin je v Katar pripeljal tudi dežne gume. Dorna tokrat ni opravila domače naloge.

Nova zvezda je rojena

Po štartnem kaosu se je dirka vendarle začela. V prvih krogih je konkurenco presenetil novinec v razredu Zarco (Yamaha), ki je povedel, sledili so mu Iannone (Suzuki), Dovizioso (Ducati), Marquez (Honda) in Vinales (Yamaha). Rossi (Yamaha) se je, presenetljivo, glede na predstave pred sezono, iz ozadja vse bolj bližal. Ko sta padla Zarco in Iannone, se je vnel bolj med Doviziosom in Vinalesom, Marquez je vse bolj zaostajal, Rossi pa se je prebil na tretje mesto. Zadnjih nekaj krogov smo bili priče boju Dovija in Mavericka, kjer pa je bil mladec boljši od Ducatijevega voznika in dobil prvo letošnjo zmago. Lahko smo prepričani, da ne bo zadnja in kot kaže je prvenstvo dobilo novo zvezdo. Valentinova pa še vedno močno žari, saj je bilo njegovo tretje mesto po vseh težavah enakovredno zmagi.

Lorenzo? Na začetku dirke je naredil napako zapeljal s steze in dirko končal na enajstem mestu. Z GP17 še nista prijatelja. Obeta pa sem nam hudo napeta sezona, saj so razlike med dirkači vse manjše.

Rezutati - VN Katarja, Losail, 26.03.2017

1. Maverick VIÑALES, Movistar Yamaha MotoGP – 38'59.999
2. Andrea DOVIZIOSO, Ducati Team – +0.461
3. Valentino ROSSI, Movistar Yamaha MotoGP – +1.928
4. Marc MARQUEZ, Repsol Honda Team – +6.745
5. Dani PEDROSA, Repsol Honda Team – +7.128
Vrstni red v Svetovnem prvenstvu
1. Maverick VIÑALES, Yamaha, 25 točk
2. Andrea DOVIZIOSO, Ducati, 20 točk
3. Valentino ROSSI, Yamaha, 16 točk
4. Marc MARQUEZ, Honda, 13 točk
5. Dani PEDROSA, Honda, 11 točk

Primož Jurman
foto: Dorna

Novo na Metroplay: Nik Škrlec iskreno o svoji najljubši tehniki pomnjenja