MotoGP: Prihodnje leto bo bolje

19. 11. 2007
Deli

To je sicer malce polemičen naslov, je pa primeren. Tako nezanimive sezone v razredu MotoGP že dolgo nismo videli in vse skupaj je prej kot na vroče motoristične dirke spominjalo na formulo ena.

A prihodnje leto bo vse drugače (vsaj tako močno upamo); prvenstvo se je komaj končalo, a ekipe že testirajo in obeta se kar nekaj zanimivih novosti. Yamaha je uradno potrdila, da bosta dirkača z vso tovarniško podporo vozila na različnih gumah, Valentino Rossi bo po novem kuril Bridgestonove gume, dvakratni svetovni prvak v razredu GP 250 Jorge Lorenzo pa bo vozil Yamaho, ki bo sicer pobarvana enako, le obuta bo v Michelinove gume. Da ne bi prihajalo do zlorab in neželenega pretoka informacij med gumarskima gigantoma, bodo poskrbeli tudi z ločenima boksoma.

Ali je to pametna odločitev, bomo videli že na prvih testiranjih, dejstvo pa je, da Yamaha s tem veliko tvega, a lahko tudi veliko pridobi. To, da sta motocikla obuta v različne gume, lahko namreč privede do velike zmede v ekipi ali tudi do slabe volje, če enemu od dirkačev ne bo šlo vse po načrtu. Upamo le, da to ni Rossijev klic v sili in da se tako želi rešiti iz zanj katastrofalne sezone. A tudi tretje mesto ni slabo in marsikdo bi ga bil vesel, res pa je, da ko enkrat zmaguješ, kot to počne Rossi, okus tretjega ali drugega mesta ni prav nič sladek.

No, vsekakor želimo ‘doktorju’ hitro celjenje poškodb (počene kosti), ki si jih je ‘pridelal’ na treningu v Valencii in zaradi katerih je lahko le nemočno gledal, kako mu Dani Pedrosa uhaja na drugo mesto v skupnem seštevku. Mladi Španec je prav z zmago na zadnji dirki dokazal, da se je ujel z motociklom in gumami (Valencia je znana po tem, da ustreza Ducatijem). To je vsekakor dober obet za sezono 2008, saj bo letos neulovljivi Casey Stoner očitno dobil najmanj enega tekmeca. Pa tudi Honda ne bo prav dolgo gledala, kako jim slavo odnaša butični izdelovalec motociklov iz Bologne.

Od kariere v kraljevem razredu se je poslovil brazilski veteran Alex Barros, ki pa pri svojih 37 letih še ni za v staro šaro; najverjetneje se bo podal nazaj v prvenstvo Superbike (baje je v igri Honda), kjer bo delal družbo Maxu Biaggiju (Carachi ? Ducati). Zanimivo bo tudi videti, kaj bo na Kawasakiju lahko storil Američan John Hopkins, ki je s tretjim mestom v Valencii dal ekipi Suzukija čudovito poslovilno darilo.

Kawasaki sicer velja za enega od najboljših motociklov, težava naj bi bila v voznikih. Kmalu bomo videli, kaj je res. Če ne prej, na enem zimskih testiranj, ki bodo v Valencii (6.? 7. 11.), Sepangu (15.? 17. 11.), Jerezu (27.? 29.11.), Sepangu (22.? 24. 11.), Phillip Islandu (30. 1.? 1. 2. 2008) in Sepangu (5.-7. 11.).

Seveda bomo testiranja redno spremljali v Avto magazinu in na www.moto-magazin.si.

Peter Kavčič

Foto:? ekipe

Rezultati, Moto GP - končni vrstni red:

1. Casey Stoner (AVS, Ducati) 367, 2. Dani Pedrosa (ŠPA, Honda) 242, 3. Valentino Rossi (ITA, Yamaha) 241, 4. John Hopkins (ZDA, Suzuki) 189, 5. Marco Melandri (ITA, Honda) 187, 6. Chris Vermeulen (AVS, Suzuki) 179, 7. Loris Capirossi (ITA, Ducati) 166, 8. Nicky Hayden (ZDA, Honda) 127, 9. Colin Edwards (ZDA, Yamaha) 124, 10. Alex Barros (Bra, Ducati) 115 …

GP 250 – končni vrstni red:

1. Jorge Lorenzo (ŠPA, Aprilia) 312 , 2. Andrea Dovizioso (ITA, Honda) 260, 3. Alex de Angelis (RSM, Aprilia) 235, 4. Alvaro Bautista (ŠPA, Aprilia) 181, 5. Hector Barbera (ŠPA, Aprilia) 177 …

GP 125 – končni vrstni red:

1. Gabor Talmacsi (MADŽ, Aprilia) 282, 2. Hector Faubel (ŠPA, Aprilia) 277, 3. Tomojoši Kojama (JAP, KTM) 193, 4. Lukaš Pešek (ČEŠ, Derbi) 182, 5. Mattia Pasini (ITA, Aprilia) 174 …

Novo na Metroplay: Nik Škrlec iskreno o svoji najljubši tehniki pomnjenja