MotoGP - Valencia: Kaj se je v resnici zgodilo?!

9. 11. 2015 | Primož Jurman
Deli

Tako napetga zaključka sezona v razredu MotoGP že dolgo ni bilo. Potem, ko se je pred dirko v Maleziji začela telenovela, pri kateri je bil šport na stranskem tiru, smo bili na zadnji dirki v Valnecii priče njenemu zaključku. Mar res?

Po dnevih obračunavanj, namigovanj, polresnic in izmišljotin je danes v Valencii prišel čas obračuna. Na stezi. Tam, kjer bi moral boj med dirkači že vseskozi potekati. Mož na moža. Potem, ko je zavrelo na tiskovki v Maleziji in ko se je zgodilo sedaj že znamito prereivanje Rossija (Yamaha) in Marqueza (Honda) v MotoGP-ju ni več tako kot je bilo. Napetost, navijaštvo, »nogometna« atmosfera. Ob takšni evforiji, ki so je tudi v Sloveniji prevzeli celo osrednji mediji - kar je sicer hvalevredno, a v ospredju je vendarle zaplet, ki na »naš« šport meče čudno luč – nihče ni ostajal ravnodušen. Trojica ključnih igralcev, Rossi, Lorenzo in Marquez je pred finalom (tudi ta je bil napovedovan v nogometnem žargonu, 46 vs. 99) vlekla poteze, ki naj bi jim prinesle morda psihološko prednost na stezi in v medijih. Spomnimo se Doktorjeve neuspele pritožbena mednarodno športno razodišče, in prav tam odbito Lorezovo željo, da bo povedal svojo plat zgodbe, pa Hondino opletanje z dokazi o telemetriji, ki naj bo dokazovali Rossijevo agresivno vožnjo v Maleziji. Mejo dobrega okusa so prestopili italijanski novinarji, ki so Marquezu na njegovem domu hoteli podeliti nespodobno trofejo; pa še kaj bi se našlo.

Razcepljeni

Navijači so postajali ob tem vse bolj razcepljeni, mediji so dodajali kurjavi: 46 proti 93. V ozadju 99. Če je bilo do sedaj veselje hoditi na dirke in opazovati to srčno in prijateljsko navijaško kulturo, je bilo v Valencii čutiti drugače. Zadrego, napetost, tudi nastrojenost. Tudi ob tem, ko po dolgem času v četrtek pred dirko ni bilo tiskovne konference dirkačev – bil pa je sestanek odgovrnih z vsemi dirkači. Strasti so podivjale, treba jih je bilo krotiti, a žal je za takšno situacijio del krivde tudi na Dorni in FIM-u. Niste znala ali zmogla trezno oceniti situacije. Strasti so v konici vedno vroče, na stezi mora prevladati pošten boj, tudi tak, ki ni vedno zapisan. Ob tem pa so pozabili na druge dirkače, ki se v tej telenoveli pretiranega egoizma (dirkači niso timski igralci) trudijo na vse pretege. Mnogim pot na vrh ni bila postalana, športni boj jim veliko pomeni. Dani Pedrosa (Honda) je tako v Maleziji zmagal, pa se ga kot zmagovalca kontraverzne dirke ne omenja več, Nicky Hayden – svetovni prvak (!) razreda, ki ga zapušča, odhaja v Superbike (WSBK), je bil sprejet med dirkaške legende, pa je vse to spolzelo mimo. Tako kot omemebe ostalih dirkačev, ki tvorijo celoten »grid« in so bili v nedeljo bolj statisti. Kljub temu, da so najhitrejši dirkači na planetu. Tudi ti si zaslužijo spoštovanje, vse do zadnjega, morda celo bolj kot izopostavljeni favoriti.

Zmaga in naslov

Pred zadnjo dirko v Španiji je imel Rossi sedem točk prednosti pred Lorenzom. Prvi je štartal kot zadnji, Lorenzo pa po odličnih kvalifikacijah prvi. Po nogometno, je prvi polčas tekme z rekordnim krogom v soboto dobil Španec. Rossi je v iskanju optimalnih nastavitev motocikla tudi, sicer brez posledic padel, Marquez je pritiskal stroj do onemoglesti, a Honda ni bila na Yamahinem nivoju. Tako kot rojak je imel težave predvsem z gumami tudi Pedrosa, manj sta pokazala Ducatija, med katerimi je vsaj Iannone obljubil »pomoč«, ko naj bi Doktor iskal zaveznike.

Dirko je povedel Lorenzo in se v vodstvu zadržel vse do cilja, za vrat sta mu vseskozi, posebno pa v zadnjih krogih dihali obe Hondi, a ga nista uspela prehiteti. Po dirki smo slišali, da jima je enostavno zmanjkalo časa, teorija zarote pa ponovno govori o tem, da Lorenza Hodin par ni želel prehiteti. Neil Hodgdson, bivši svetovi prvak v razredu Superbike, je tako komentiral, da je bilo to očitno, James Toseland,njegov dirkaški kolega pa nasprotno,da je bila dirka »čista«. Rosi je na bogato obiskani novinarski konferenci povedal, da je Marquezu načrt uspel. Če bi Hondina moža prehitela Lorenza, bi bilo Rossijevo četrto mesto dovolj za osvojitev naslova. S tem pa verjetno Marquez ne bi bil zadovoljen. Hm?

Italijan je v dirki sicer odločno krenil iz ozadja, ter se do polovice dirke bolj ali manj brez težav prebil do četrtega mesta, kjer je nato čakal na razplet pred seboj. Ni bilo dovolj in svoj peti naslov svetovnega prvaka je osvojil Jorge Lorenzo. Roko na srce je ta v dirkaškem vikendu naredil vse tako kot je moral: odpeljal je najhitrejše kvalifkacije in to z rekordom, v dirki pa slavil. Ob tem velja tudi izpostaviti, da je Lorenzov naslov stoti naslov svetovnih prvakov za slovenskega proizvajalca izpušnih sistemov Akrapovič – prvega le leta 2000 osvojil v razredu Superbike Colin Edwards.

Zaplet pred in sedaj tudi na dirki pa se seli tudi izven steza, saj urarski Sector ne bo več Lorenzov sponzor v sezoni 2016, o umiku razmišlja tudi Gas (jeans), spoznor Marqueza, španski Movistar je odpovedal žur ob naslovu, itd. V dneh po nedeljskem vrelišču in kronanju novega prvaka pa se s prvimi testiranji že v naslednjih dneh začenja sezona 2016. V razredu Moto2 je svetovni prvak Johann Zarco (Kalex), v najmanjšem Moto3 pa je po dolgih letih svetovni prvak Anaglež Danny Kent (Honda).

Rezultati VN Valencie, 08.11.2015:

1. Jorge LORENZO, Movistar Yamaha MotoGP - 45'59.364

2. Marc MARQUEZ, Repsol Honda Team - +0.263

3. Dani PEDROSA, Repsol Honda Team - +0.654

4. Valentino ROSSI, Movistar Yamaha MotoGP - +19.789

5. Pol ESPARGARO, Monster Yamaha Tech 3 - +26.004

Končni vrstni red sezone 2015:

1. Jorge LORENZO, Yamaha - 330

2. Valentino Rossi, Yamaha - 325

3. Marc MARQUEZ, Honda - 242

4. Dani PEDROSA, Honda - 206

5. Andrea IANNONE, Ducati - 188

Primož Jurman

Foto: ekipe, Dorna

Novo na Metroplay: Župnik Martin Golob | "Duhovnik je lahko čisto normalen človek!"