MotoGP, VN Katalonije: zmaga Doviziosa z Ducatijem, prihodnost dirke pod vprašajem

13. 6. 2017
Deli

V sedmi dirki letošnje sezone razreda MotoGP so se pred hrupno množico španskih navijačev za zmago udarili. Rossijeve rumene barve je bilo na tribunah razumljivo manj kot v Italiji, a vseeno kar precej. Navijaška srca v Španiji najbolj greje Marquez (Honda) ostali Španci mu sledijo.

V tednu po Mugellu se je karavana preselila v Barcelono, kar ob dodelani logistiki to pravzaprav ni bila kakšna posebna težava. Na težave pa so naleteli dirkači na stezi, ki jih je pričakala z novo šikano v predelu pred vstopom v zadnji, ciljni zavoj. Sprememba je posledica lanskega usodnega padca Saloma. Izkazalo pa se je, da predvsem dirkačem razreda MotoGP ta rešitev ne leži in so zato po petkovem sestanku v soboto na zadnjem treningu vozili tako kot lani, ko so po nezgodi Saloma uporabili šikano iz formule 1.

Dirkačem sprememba ni (bila) všeč

»To sploh ni več steza, to je le košček asfalta, ki jo povezuje,« je bil piker Rossi, ki je tako kot drugi menil, da ta rešitev ni bila dobra, saj težave predstavlja stik med različno kvaliteto asfalta. Marquez pa je menil, da je tako proga vsaj varnejša. Dolgo se ni že zgodilo, da bi kdo od dirkačev nehote zgrešil steze in se del vozil 'po svoje'. Prav to se je zgodilo Millerju (Honda), ki je bil po štirih krogih s črno zastavo izločen iz prvega treninga. Na socialnih medijih pa zato požel simpatične komentarje v stilu »Hej Jack, nabavi si GPS!«.

Večina dirkačev pa steze v Barceloni ne mara več – zaradi Formule1 je na stezi veliko grbin, asfalt drsi, Salomova nesreča je samo vrh ledene gore, saj se odgovorni na dirkališču precej gluhi za pripombe varnostne komisije in dirkačev. »Nihče od dirkačev ne pride več rad sem,« je v petek povedal Smith (KTM). Potem, ko naj bi bila v naslednji sezoni na koledar uvrščena nova dirka v tajskem Buriramu, bo morda Dorna (njen sedež je prav v Barceloni) pokazala zobe in te dirke v Španiji ne bo več. Kar pa dvomimo.

Ducati hiter, Honda v ritmu, Yamaha brez oprijema

Preobrat se je zgodil čez noč, ko so v petek zvečer organizatorji na številne pritožbe spremenili potek steze. Na prvem treningu so imeli dirkači, predvsem iz tovarniške Yamahe, težave z oprijemom, z njim je imel težave tudi popoldan težave predvsem Vinales. Tudi v soboto, na spremenjeni stezi, ni bilo za Yamahine dirkače nič bolje. Rossi je bil petnajsti, Vinales trinajsti, med njima je bil Baz (Ducati). Zato so se bolje odrezale Honde, Marquez je bil kljub trem padcem (!) najhitrejši, Pedrosa drugi, presenetljivo tretji pa lokalni matador Bautista (Ducati), mesto za njim A. Easparagro (Aprilia) z novim agregatom, Dovizioso in Lorenzo (oba Ducati) pa sta bila peti in šesti.

V kvalifikacijah se Rossi ni prebil naprej in je tako v dirki nastopil kot trinajsti. Prvi dirkač na Yamahi je bil tako Folger osmi, mesto pred Vinalesom. Folgerju se po materini strani v žilah pretaka tudi slovenska kri, čeprav je v pogovoru razkril, da je bil v Sloveniji enkrat ali dvakrat, ko je bil še otrok in da ne zna slovensko.
Morda pa Rossijeva nesreča z motokros motorjem ob težavah z gumami ni bila tako nedolžna in je pustila določene posledice? O tem smo ugibali z Aldom Drudijem, ki je bil tudi v Barceloni.

Bodo prvenstvo krojile gume?

Nedelja je drugič zapored prinesla uspeh Ducatiju, zmagal je Doviziso, Marquez in Pedros (tega so poznavalci šteli za najbolj verjetnega favorita za zmago) sta bila s Hondama na stopničkah. Odtehtala je hitrost Ducatija, Yamaha pa je tokrat ostala v senci ostalih proizvajalcev. To je bila dirka, ki zaradi specifičnih okoliščin, vročine in drsečega asfalta, ni pokazala dejanskega stanja, kar pa teže Ducatijeve zmage ne zmanjšuje. Je pa na mestu vprašanje ali bodo gume res skrojile letošnjo prvenstvo?

Primož Jurman
foto: Primož Jurman, Dorna


VN Katalonije, Barcelona, 11.06.2017

1. Andrea DOVIZIOSO, Ducati Team - 44'41.518
2. Marc MARQUEZ, Repsol Honda Team - 3.544
3. Dani PEDROSA, Repsol Honda Team - 6.774
4. Jorge LORENZO, Ducati Team - 9.608
5. Johann ZARCO, Monster Yamaha Tech 3 - 13.838
6. Jonas FOLGER, Monster Yamaha Tech 3 - 13.921
7. Alvaro BAUTISTA, Pull&Bear Aspar Team - 16.763
8. Valentino ROSSI, Movistar Yamaha MotoGP - 20.821
9. Hector BARBERA, Reale Avintia Racing - 23.952
10. Maverick VIÑALES, Movistar Yamaha MotoGP - 24.189

Vrstni red

1. Maverick VIÑALES, Yamaha - 111
2. Andrea DOVIZIOSO, Ducati - 104
3. Marc MARQUEZ, Honda - 88
4. Dani PEDROSA, Honda - 84
5. Valentino ROSSI, Yamaha - 83
6. Johann ZARCO, Yamaha - 75
7. Jorge LORENZO, Ducati - 59
8. Jonas FOLGER, Yamaha - 51
9. Cal CRUTCHLOW, Honda - 45
10. Danilo PETRUCCI, Ducati - 42

Novo na Metroplay: Nik Škrlec iskreno o svoji najljubši tehniki pomnjenja