MotoGP VN Katarja: Konec čakanja

13. 3. 2019 | Primož Jurman
Deli

Vendarle – tako bi lahko opisali občutke dirkačev, spremljevalcev, navijačev, seveda tudi medijev ob začetku letošnje sezone razreda MotoGP.

V zimskih mesecih se je ugibalo, napovedovalo in špekuliralo, kaj bo prinesla prva dirka v Katarju. Prestopi dirkačev, predvsem Lorenza k Hondi, pa Zarcoja h KTM-u, pred sezono so obetali zanimiv začetek, tako kot plejada novincev (vsaj Quartararo pri Yamahi, Mir pri Suzukiju in Bagnaia pri Pramac Ducatiju), ki so se vsaj na testiranjih in na prvih treningih izkazali s svojo hitrostjo. No, hiter čas v enem krogu je eno, dober rezultat na dirki pa nekaj drugega. Nakazovalo pa se je, da se vrh širi in da bo kandidatov vsaj za posamezne zmage vse več.

Vlaga v puščavi

Začetek dirkaškega vikenda v Katarju ni bil obetaven. Veliko dirkačev je tožilo nad spolzko stezo, v Katarju dirka poteka pod reflektorji, v večernih urah pa se nad puščavo spusti vlaga, ki je po številnih padcih, predvsem v drugem levem zavoju, povzročila veliko nejevolje. Predvsem Hondin dvojec, ne pozabite, Lorenzo še ni popolnoma vajen motocikla, je pritiskal na organizatorje, naj dirko začnejo prej – kar bi porušilo časovnico v nižjih razredih, dirka pa ne bi bila pod reflektorji. To je pravzaprav čar dirke v Dohi, za tak status prve dirke v sezoni, in to nočne, so organizatorji plačali Dorni precejšnje zneske, ki se jim niso pripravljeni odpovedati.

Pri Michelinu glede oprijema gum v splošnem niso bili zaskrbljeni, čeprav se je Rossi pritoževal nad sprednjim delom. Honda je bila po dolgem času presenetljivo najhitrejši motocikel na ravninah, pri Ducatiju so se znova igrali z nekaterimi inovativnimi tehničnimi rešitvami, denimo pri sprednjih zavorah, mehanskega sistema za hitrejši start v slogu MX motociklov ter nekakšnega spojlerja pred zadnjim kolesom. To je bil tudi razlog pritožbe drugih ekipi, razen Yamaha, po koncu dirke, ki pa jim komisarji niso ugodili. Pri Yamahi so bili še v soboto sicer zelo zadovoljni z najhitrejšim časom Vinalesa, Rossi pa je s 14. kvalifikacijskim časom in uporabo novih sprednjih krilc razočaral. Z izjemo Italijana so bile Yamahe hitre, mladi Quartararo iz novega moštva Petronas SRT je dosegel celo peti čas, kar je najboljši čas novinca na prvi dirki od leta 2008.

Hamilton na obisku

Mogoče je mladega Francoza in njegovega moštvenega kolega Morbidellija k odlični predstavi spodbudil petkratni svetovni prvak Formule 1, Lewis Hamilton, ki je bil gost ekipe. Hamilton, ki je sicer strasten motorist, se po zimskih testiranjih Yamahe R1 razreda WorldSBK pripravlja, da bo po koncu sezone, decembra, sedel na Rossijevo Yamaho M1, Rossi pa v njegov dirkalnik. Za nedeljo se je napovedoval oster boj, kar se je na dirki tudi potrdilo. Po napetem zadnjem krogu je zmagal Dovizioso (Ducati) pred Marquezom (Honda), tretji je bil Crutchlow (Honda). Lorenzo (Honda) je poškodovan dirko končal na 13. mestu. Rossi je bil vendarle peti, razočaran je bil Vinales (Yamaha), na sedmem mestu. Začetniška trema je Quartararoju onemogočila dobro predstavo, saj je moral zaradi ugasnjenega motorja startati iz boksov. Odgovorov na vsa vprašanja sicer še nismo dobili, je pa jasno, da se bosta vsaj Ducati in Honda borila za naslov, Suzuki ima potrjeno odličen paket, Yamaha pa je tudi po prvi dirki še vedno neznanka. 

Rezultati, VN Katarja, 10. 3. 2019:

  1. Andrea DOVIZIOSO, Mission Winnow Ducati, 42'36.902
  2. Marc MARQUEZ, Repsol Honda Team, +0.023
  3. Cal CRUTCHLOW, LCR Honda CASTROL, +0.320
  4. Alex RINS, Team SUZUKI ECSTAR, +0.457
  5. Valentino ROSSI, Monster Energy Yamaha MotoGP, +0.600

Vrstni red 1/19 dirk:

  1. Andrea DOVIZIOSO, Ducati, 25 točk
  2. Marc MARQUEZ, Honda, 20 točk
  3. Cal CRUTCHLOW Honda, 16 točk
  4. Alex RINS, Suzuki, 13 točk
  5. Valentino ROSSI, Yamaha, 11 točk

Novo na Metroplay: Nik Škrlec iskreno o svoji najljubši tehniki pomnjenja