S Tino čez bankino #11: Abdulrahman Al Mannai, dirkač in džentleman - s sedla superbajka na prestol QMMF

12. 5. 2017
Deli

Pogovor z vodjem katarske avto-moto zveze o viziji ustvarjanja mladih talentov, dodajanja novih dirk na dirkališče v Dohi in koristi motošporta za razvoj posameznika in identitete naroda.

Abdulrahman Al Mannai je avto-moto kraljevino Katarja podedoval po Nasserju bin Khalifi Al Attiyahu. Njegova vizija je velika in jasna: bivši motokrosist in dirkač katarskega prvenstva Superbike bi v motošportni veri rad vzgojil čim več mladih talentov, že tako dolgemu seznamu dirk in dogodkov na zahtevnem dirkališču Losail v Dohi pa dodal še kakšnega. Mislim, da bom tega simpatičnega gospoda za spremembo ... Vikala.


Začniva z vami - od kod vaša strast do motošporta?

Od kar pomnim, sem imel rad motocikle in avtomobile. V Katarju imamo posebej bogato avtomobilistično kulturo. Posebej brezpotno. Ker sem tu odrasel, imam to v genih. A prihod dirkališča Losail je marsikaj spremenil - brezpotnemu dirkanju se je pridružilo cestno in zanj sem se navdušil tudi sam.

Spomnite se prosim svojega prvega motocikla in prve dirke.

Prva dirka ima v mojem spominu dosti manjšo vrednost, kot jo imajo prvi treningi tu in moja prva ekspedicija v Španijo, kjer sem treniral s pravimi trenerji. Moj cilj je bil vedno užitek v vožnji, nikoli dirka, a sčasoma neobhodno prideš tudi do tekmovanja. Na svoji prvi dirki sem se seveda pomeril tukaj. Nisem zmagal. (Smeh)

In prvi motocikel? 

Aprilia! Nato sem imel BMW, pa Ducati in spet BMW in ... Zamenjal sem veliko motorjev in veliko znamk.

Vaš najljubši od vseh?

Spravila me boš v težave ... (Smeh)

Kaj ste študirali?

Ker nisem bil profesionalni dirkač, sem lahko istočasno obiskoval fakulteto, kjer sem študiral ekonomijo. Nisem bil najhitrejši, sem se pa redno uvrščal med najboljših sedem. Težava z dirkanjem je ta, da te zasvoji. Več dirkaš, po močnejši dozi hlepiš.

Kako bi ocenili svoji prvi dve leti na čelu tako pomembne organizacije? Kateri so zdaj vaši največji izzivi?

Veliko sem delal, veliko sem se zabaval. Največji izziv pa so visoki stroški, motošport je drag, tudi za nas Katarce. Ponosen sem, da smo ravnokar ustanovili ekipo Formule 4, organizirali smo lokalno Bajo, GT dirkanje, spremnili logotip in posodobili organizacijo. Moj največji cilj pa je, da v motošport 'spravimo' čim več Katarcev.

Kako boste to naredili?

Začeli bomo z mladimi. Organizirali bomo veliko dejavnosti in dogodkov, kjer se bodo otroci najprej zabavali. Skupaj bomo našli dostopen in zabaven način vključevanja v motošport, nato pa upali, da v talentih zanetimo resnično strast. Mi Katarci imamo Nasserja, ki je dvakrat zmagal reli Dakar, bil svetovni prvak v WRC2 in je obenem olimpijec. Lahko sem samo srečen sem, da se postal predsednik te organizacije v času, ko je on na vrhu, aktiven in zmaguje. Boljšega ambasadorja si Katarci ne bi mogli želeti niti v sanjah. Da pa bi dobili še enega Nasserja, bo potrebno veliko znanja, potrpežjivosti in predanosti.

Ga že dolgo poznate?

Vsi poznamo Nasserja. Tu v bližini je odrasel, njegovo odraščanje pa je zaznamovalo dirkanje po pesku nedaleč od tu. Vsi se spomnimo, da je Nasser vozil ves čas! Rodil se je z izjemno mentaliteto športnika, obenem pa ga je oblikovalo okolje, v katerem je odrasel.

Zakaj je motošport koristen za osebnost posameznika in razvoj ter identiteto naroda?

Po mojem mnenju motošport daje na preizkušnjo dve stvari, ne ene ne druge pa večina ljudi ne razume. Prva stvar je ta, da moraš biti za motošport super fit, druga pa je disciplina, kar pomeni, da ne smeš biti niti malo len.

Imate v predalu poleg spenjača in štampiljk še kakšno noro motošportno željo?

Noro? 24 ur Le Mansa. To bi bilo res noro!

Tina Torelli
foto: Rally Zone

Novo na Metroplay: Nik Škrlec iskreno o svoji najljubši tehniki pomnjenja