Bistra: obvezna ekskurzija

Ducati 888 letnik 1991, Kawasaki ZX-7RR letnik 1998, Honda VTR SP-2 letnik 2000 (ja, Edwardsova!), Husqvarna SM 600 RR letnik 2001, Aprilia RSV 1000 letnik 2002 (vozil jo je Haga), ... Razlogov za obisk Bistre je dovolj!

Bistra: obvezna ekskurzija (foto: Matevž Hribar) Matevž Hribar
6. 9. 2011

Kdaj ste bili nazadnje v Tehničnem muzeju v Bistri? Morda v osnovni ali srednji šoli, ko so vas tja gnali na ekskurzijo gledati parne lokomotive in Titov vozni park? Prepričan sem, da ima vsak motorist in pa vsak Slovenec dober razlog, da gre zopet tja.

Razlog za to je edinstvena razstava dirkalnih motociklov ob 20-letnici tovarne Akrapovič. Kdo ali kaj je to, verjetno veste, morda pa še niste vedeli, da so tam pri Ivančni Gorici razvijali (in tudi razvili) izpuh za Hondin dirkalnik formule ena. Jap, tudi ta je na ogled v kar premajhnem prostoru.

Včeraj se je razstava tudi uradno otvorila ob prisotnosti lastnika Igorja Akrapoviča, direktorja Miloša Dežnaka in še nekaterih neposredno in posredno vpletenih v nastajanje verjetno najpreponavnejše slovenske znamke v svetu. Tudi minister Igor Lukšič si je s sinom ogledal razstavo in kasneje javno izrazil navdušenje ter gospodu Igorju čestital v imenu celotne vlade. Minister, naj ostane le pri besedah. Na začetku letošnjega leta je gospod Akrapovič potarnal, da imajo težave pri pridobivanju dovoljenj za testno stezo in gradnjo novih objektov ...

Kaj še stoji v Bistri? Kawasaki ZX-6R Ninja iz leta 2001, s katerim je dirkal Andrew Pitt, Thierry Van den Boschev KTM 660 SM, Meonijev KTM 950 Rally (aaah...), Smetsov KTM SX 570, Aprilia RS3 Cube, s katero je Shane Byrne dirkal v MotoGP (uf!), čisto ta pravi Salminenov KTM 250 EXC Racing, Kawasaki ZX-RR iz leta 2005 (hud!), Suzuki RM-Z 450, s katerim je leta 2007 Steve Ramon osvojil naslov svetovnega prvaka, BMW HP2 Sport (uau), Yamaha YZF-R1 (rdeče-črno-bela v barvah sponzorja Santander Consumer Bank), ...

... lanskoletni zmagovalni superbajk Aprilia RSV4 Factory, 450-kubični reli dirkalnik Marca Come, Suzukijev in Yamahin MotoGP stroj, in tako naprej in tako nazaj. Če ste dovolj motorista, boste med razstavljenimi eksponati zaokrožili vsaj trikrat.

A koliko hočejo za vstopnino? Ne vem. A je to sploh pomembno?

Matevž Hribar

P.S.: Ali ste vedeli, da je imela leta 2005 ekipa Team Roberts v svojem dirkalniku za GP vgrajen KTM-ov V4 agregat?