Novosti 2010: Yamaha YZF 450

Govorice so razblinjene in prvi pogled na novo Yamaho YZf 450 razkriva, da gre za motocikel, ki bo v motokros prinesel svež veter. Kar ima nova YZF 450 skupnega s predhodnico sta prednje in zadnje kolo ter ena od zavor. Vse ostalo je novo!

8. 9. 2009

Pred dvanajstimi leti je Yamaha poskrbela za revolucijo in v motokros vpeljala sodobne štiritaktne motorje, ki so v manj kot naslednjih petih letih izpodrinili dvotaktnike iz blatnih stez. Danes v motokrosu kraljujejo štiritaktniki, katerih predhodnica je bila prav YZF 400. Pravzaprav mladina še komaj pomni zvok dvotaktnih brenčačev in za to je kriva prav ta prva, iz serije štiritaktnih motokros Yamah.

Za sezono 2010 so posegli po povsem novem konceptu in v aluminijast okvir, ki je zvarjen kar iz 16 delov, namestili za 180 °zasukan enovaljni agregat s štirimi in ne več petimi ventili v glavi motorja. Okvir, vzmetenje in motor so po Yamahinih trditvah zasnovani kot celota, saj drug na drugega močno vplivajo, kar naj bi se izkazalo v odličnih voznih lastnostih, s poudarkom na izjemno učinkovitem premagovanju ovinkov.

Zakaj ne več pet ventilov v glavi? Štiriventilska tehnika naj bi bolje sodelovala z elektronskim vbrizgom goriva. Da, tudi to je novost, uplinjač se je poslovil!

A spiska nenavadnih detajlov še zdaleč ni konec. Tam kjer je bila do sedaj posoda za gorivo je po novem zračni filter, ki je uspešno zamaskiran skrit pod plastiko in pod posodo za gorivo, ki je prav zaradi tega pomaknjena bolj nazaj in navzdol proti središču težišča motocikla. Ta vase sprejme 6 litrov goriva. A na srečo je odprtina za dolivanje goriva ostala na pravem mestu in ni nekje pod sedežem. Nekako podobno kot je to imel Husaberg pri svojih predhodnih modelih, a bolj sofisticirano ivedeno. Vbrizg goriva je zato nameščen s sprednje strani, saj le tako mešanica zraka in bencina pride bolj neposredno v izgorevalni prostor, izpuh pa pline sesa od zadaj in se preko 'prestasto' zavite cevi, konča v desno nameščenem izpušnem loncu.

Povsem novo je sprednje in zadnje vzmetenje, sprednji kolut je premera 250 mm, zadnji 245, za dobro prenašanje moči na tla, skrbi nov 5-stopenjski menjalnik. Medosje novinke znaša 1487 mm, višina sedeža 999mm, mokra teža pa na tehtnici pokaže 111.9 kg.

Kar se pa tiče dizajna si pridržujemopravico do komentarja, da tako lepega motokros motocikla že dolgo časa nismo videli. Skupaj z novo 250 kubično YZF za 2010 Yamaha tako nedvomno obrača nov list v zgovini motociklizma.

PEK