Pa naj bo motocikel! (FOTO)

Če česa, potem smo se Slovenci v zadnjih 30 letih na področju prometa in mobilnosti lahko razveselili treh stvari. Najprej uvedbe avtocestne vinjete, potem malenkostnega znižanja oziroma normaliziranja kazni za prometne prekrške in lani še novele Zakona o voznikih oziroma kode 125 ki, ki jo ta prinaša. Po skoraj letu dni od uvedbe je usposabljanje uspešno končalo že več kot 6.000 voznikov, in kot kaže, se bo trend nadaljeval še nekaj časa.

1 / 13
Peter Kavčič

V foto galeriji vam predstavljamo 12 125 kubičnih motociklov, zanimivih tudi za slovenske kupce.

Preden me linčate, misel iz naslova je moja in povsem verjetno je, da se z njo kdo tudi ne strinja. Verjamem, uvedba vinjete je za majhen odstotek prebivalcev Slovenije, ki živijo in večino svojih dni preživijo v kakšnem od avtocestnega križa odrezanem delu naše državice, prej kazen kot darilo. Podobno se lahko mnenja krešejo okrog znižanja kazni in posledic, ki bi jih to lahko imelo v smislu prometne varnosti. Vendar, statistika zaenkrat potrjuje, da represija več kot očitno ni izključna možnost oziroma rešitev za slovenske voznike.

Medtem pa uvedba Kode 125, ki seveda ni darilo, pač pa uskladitev z zakonodajo EU, za nikogar ne prinaša negativnih posledic. Kdor želi, naj izvoli, kdor ne, pač ne. In tudi statistika, ki je lani resda zajela le manjši del leta, je vsaj za zdaj na strani novopečenih motoristov in motoristk. Pravzaprav gre pri nas za svojevrstno preslikavo situacije iz Nemčije, kjer so podoben protokol za pridobitev dovoljenja za vožnjo 125-kubičnih motociklov in skuterjev uvedli leta 2020 (B196-Schein). Razumljivo je, da se je od takrat na nemške ceste nagnetlo mnogo več novih motoristov in motoristk, do danes nekaj več kot 300.000, vendar tako kot pri nas tudi tam novopečenih motoristov ne vlečejo množično iz jarkov in izpod tovornjakov.

Glede na to, da so v zadnjih letih tudi druge evropske države sprejele podobne spremembe na področju vozniških dovoljenj, je – jasno – vzkipel tudi trg 125-kubičnih motociklov in skuterjev. Zaradi posledic pandemije in z njo povezanimi zastoji v gospodarstvu in industriji je tako povpraševanje po vozilih kategorije A1 večje kot kadar koli prej, možnost dobave in prodaje motociklov pa tako v marsikaterem primeru tudi močno omejena. A vsaj za zdaj ste lahko brez skrbi. Namreč, kot pravijo slovenski prodajalci, bodo z motocikli in skuterji iz razreda 125-kubičnih centimetrov uspeli slediti povpraševanju. No, razlogov, da jim ne bi verjeli na besedo, ni, zato smo preverili aktualno ponudbo in pripravili kratko predstavitev nekaterih najzanimivejših modelov. Tokrat smo skuterje pustili ob strani in se osredotočili na motocikle.

Novo na Metroplay: "Naš največji uspeh je bil tudi strel v koleno" | Ivo Boscarol