Pa naj bo motocikel! (FOTO)

6 / 13
Ktm

KTM DUKE 125

Najmanjši KTM-ov naked Duke 125 je na trg prišel pred desetimi leti, od takrat pa vseskozi sledi najnovejšim razrednim standardom na področju opreme in tehnike. V mislih imejte predvsem to, da se ga drži pridih pobalinstva, kar pa je prej kompliment kot kaj drugega. Gre namreč za zelo napreden motocikel, ki ga mnogi resda uporabljajo za akrobacije in podobne vragolije, a je hkrati tudi zelo bogato opremljen. Je prvi, ki je v tem razredu dobil ABS, ima pa tudi LED-žaromete in barvni multifunkcijski zaslon.

Cena: 5.500 EUR

Preden me linčate, misel iz naslova je moja in povsem verjetno je, da se z njo kdo tudi ne strinja. Verjamem, uvedba vinjete je za majhen odstotek prebivalcev Slovenije, ki živijo in večino svojih dni preživijo v kakšnem od avtocestnega križa odrezanem delu naše državice, prej kazen kot darilo. Podobno se lahko mnenja krešejo okrog znižanja kazni in posledic, ki bi jih to lahko imelo v smislu prometne varnosti. Vendar, statistika zaenkrat potrjuje, da represija več kot očitno ni izključna možnost oziroma rešitev za slovenske voznike.

Medtem pa uvedba Kode 125, ki seveda ni darilo, pač pa uskladitev z zakonodajo EU, za nikogar ne prinaša negativnih posledic. Kdor želi, naj izvoli, kdor ne, pač ne. In tudi statistika, ki je lani resda zajela le manjši del leta, je vsaj za zdaj na strani novopečenih motoristov in motoristk. Pravzaprav gre pri nas za svojevrstno preslikavo situacije iz Nemčije, kjer so podoben protokol za pridobitev dovoljenja za vožnjo 125-kubičnih motociklov in skuterjev uvedli leta 2020 (B196-Schein). Razumljivo je, da se je od takrat na nemške ceste nagnetlo mnogo več novih motoristov in motoristk, do danes nekaj več kot 300.000, vendar tako kot pri nas tudi tam novopečenih motoristov ne vlečejo množično iz jarkov in izpod tovornjakov.

Glede na to, da so v zadnjih letih tudi druge evropske države sprejele podobne spremembe na področju vozniških dovoljenj, je – jasno – vzkipel tudi trg 125-kubičnih motociklov in skuterjev. Zaradi posledic pandemije in z njo povezanimi zastoji v gospodarstvu in industriji je tako povpraševanje po vozilih kategorije A1 večje kot kadar koli prej, možnost dobave in prodaje motociklov pa tako v marsikaterem primeru tudi močno omejena. A vsaj za zdaj ste lahko brez skrbi. Namreč, kot pravijo slovenski prodajalci, bodo z motocikli in skuterji iz razreda 125-kubičnih centimetrov uspeli slediti povpraševanju. No, razlogov, da jim ne bi verjeli na besedo, ni, zato smo preverili aktualno ponudbo in pripravili kratko predstavitev nekaterih najzanimivejših modelov. Tokrat smo skuterje pustili ob strani in se osredotočili na motocikle.

Novo na Metroplay: David Amaro o spreminjanju skozi leta in trenutkih, ki mu pomenijo največ | Ob skodelici kave