So dvotaktniki res že povsem odpisani? Pri Minarelliju pravijo, da ne.

So dvotaktniki res že povsem odpisani? Pri Minarelliju pravijo, da ne. (foto: minarelli)
minarelli

Da so dvotaktni motorji v primerjavi s štiritaktnimi nekoliko bolj glasni, proizvajajo malo več dima in so z ekološkega vidika tudi malce bolj sporni čivkajo prav vsi ptički na vseh vejah. A značaj teh motorjev ter njihove zmogljivosti, le malokoga pustijo ravnodušnega.

Da so dvotaktni motorji sploh še 'živi' se lahko v veliki meri zahvalimo predvsem segmentu motorcoss in hard enduro motociklov, kjer so dvotaktniki še vedno ena izmed prvih izbir navdušencev in tudi tekmovalcev. Žal se s temi motocikli ne smejo voziti po cestah, saj jih ravno zaradi okoljskih homologacij ni mogoče registrirati.

Zato so se pri Minarelliju odločili, da bodo dvotaktnim motorjem dali še eno priložnost in z uporabo najnovejših tehnologij in dognanj izdeali 300-kubični dvotaktni agregat, ki bo dosegal zahtevne norme standarda Euro5.

Novi vodno hlajeni enovaljnik z vbrizgom goriva in Euro5 homologacijo bo sprva namenjen enduro motociklom Fantic XE 300, ki ga bo mogoče registrirati in se z njim tudi regularno voziti po cestah, ter seveda tam kjer je to dovoljeno, tudi izven asfalta. O kakšnih bolj konkretnih tehničnih specifikacijah iz Minarellija za zdaj še ne poročajo, prav nič pa se ne bi čudili, če bi se ob morebitnem uspehu tega agregata, vsaj v razredu enduro motociklov 'ekološka' plošča nekoliko obrnila tudi pri drugih proizvajalcih.

Novo na Metroplay: Nik Škrlec iskreno o svoji najljubši tehniki pomnjenja