Tako bi morala izgledati Yamahina električna prihodnost

16. 10. 2019 | Matjaž Tomažič
Deli

Tokijski salon motociklov je za japonske proizvajalce tradicionalen poligon za prikazovanje konceptov, na katere bo treba še nekoliko počakati.

Tokio Motor Show se tradicionalno odvije vsako drugo leto, kot rečeno pa se tam poleg predstavitve konceptov prihodnosti, pogosto odvije tudi kakšna pomembnejša svetovna premiera.

Kar se tiče Yamahe, so letošnjo salonsko pozornost namenili futurističnim prototipom, ki pa vseeno nakazujejo v kakšno smer bi utegnila kreniti Yamaha na področju skuterjev, seveda potem, ko bo po njihovem za to nastopil pravi trenutek.

Na zmogljivostni ravni bencinskih 125-kubičnih skuterjev bi se morala Yamaha v prihodnjih letih predstaviti s skuterjem podobnemu konceptu E01. Prototip E01 ima elektromotor ločen od pogonskega kolesa, za prenos moči na kolo pa bi glede na prikazano konfiguracijo najverjetneje izbrali jermen. Baterijskemu sklopu je namenjen zajeten in visok sredinski del, posledično pa bi moral biti to predvsem 'lifestyle' skuter in ne tradicionalno robusten skuter, katerih področje pri Yamahi sicer zelo dobro obvladajo. 

Manjši prototip z oznako E2 pa bi moral glede na zunanje dimenzije najti svoje mesto v razredu primerljivih bencinskih 'petdesetic'. Protip morda nakazuje oblikovne smernice Yamahine prihodnosti, vendar močno dvomimo, da bo serijski skuter z vidika tehnike podoben prototipu. Namreč, v zadnje kolo vgrajen elektromotor močno zvišuje nevzmeteno maso, kar usodno vpliva na udobnost in tudi na vodljivost.

Seveda pa skuterji niso edine električne novitete, ki jih razvijajo pri Yamahi. Prav kmalu, morda že na salonu EICMA v Milanu, bi namreč Yamaha utegnila predstaviti svojo linijo električnih motociklov serije YZ namenjenih motokros stezam.

Novo na Metroplay: Župnik Martin Golob | "Duhovnik je lahko čisto normalen človek!"