Zanimiva novost pri Hondi: legalni enduro CRF450L z nizkimi stroški vzdrževanja

23. 5. 2018 | Matevž Hribar
Deli

Iz Hondinega evropskega centra so danes napovedali novosti iz družine CRF za leto 2019; CRF250L dobiva večjega brata.

Največja in povsem nepričakovana novost je CRF450L: gre za legalni cestni enduro motor (takega Honda že dolgo ni imela v ponudbi; njihove različice X niso bile homologirane za uporabo v cestnem prometu), opremljen s stranskim stojalom, večjo posodo za gorivo in LED-lučmi. Nastal je na osnovi motokros modela CRF450R, agregat pa naj bi ponujal navor že z najnižjega območja vrtljajev. Pravijo, da bo prvi večji servis treba opraviti šele po 32.000 prevoženih kilometrih (kaj točno to zajema, ne navajajo). Glede na dobre izkušnje z manjšim, 250-kubičnim modelom (test CRF250L si lahko preberete tukaj), utegne biti novost zanimiva izbira za avanturistično (in ne dirkaško) nastrojene enduraše.

Pomembne novosti:

- ustreza normi EURO4,
- tišji izpušni sistem z lambda tipalom,
- nižje kompresijsko razmerje (12 : 1 namesto 13,5 : 1),
- težja gred,
- šeststopenjski menjalnik,
- gumijasti blažilnik v zadnjem pestu,
- 18-palčno zadnje kolo,
- LED-luči spredaj in zadaj,
- večja posoda za gorivo iz titana (7,6 l),
- merilnik hitrosti, troblja,
- električni zaganjač,
- 3 batni obročki (namesto 2),
- premer in gib valja sta nespremenjena.

Po tovarniških podatkih motor zmore 18,4 kW (25 KM) in največji navor 32 njutonmetrov, teža motornega kolesa, pripravljenega na vožnjo, pa znaša 130,8 kilograma.

Ostale terenske novosti pri Hondi za 2019

Že znani motokros model CRF450R in njegova cross-country različica CRF450RX naj bi s spremenjenimi glavo valja, sesalnim in izpušnim delom ponujala več moči (+1,8 kW) in navora (+2 Nm), na voljo pa bosta s tristopenjskim sistemom za hiter start (launch control). Izboljšana naj bi bila tudi vzdržljivost agregata, vzmetenje in sprednja zavorna čeljust, celotni motocikel pa je lažji za 0,9 kilograma.

Za 250-kubični model CRF250R napovedujejo več navora v nižjem območju delovanja enovaljnega štiritaktnega motorja, imel bo tristopenjski program za start in tri različne motorne programe, novo sprednjo zavorno čeljust, nastavljivo krmilo Renthal in črna kolesa.

Novost je tudi model CRF250RX, pripravljen za cross-country: z 18-palčnim zadnjim kolesom (motokros ima večje, 19-palčno kolo), 8,5-litrsko posodo za gorivo in mehkejšim vzmetenjem.

Novo na Metroplay: Nik Škrlec iskreno o svoji najljubši tehniki pomnjenja