Yamaha predstavlja novega R1 in R1M - skoraj popolnoma nova za 2020

V svetu športnih motociklov se vsekakor nekaj dogaja. Leto 2019 in 2020 pa bosta kot kaže prelomna. Tudi pri Yamahi.

Yamaha je na dirkališču Laguna Seca predstavila novo generacijo modela R1 in R1M. Modelno leto 2020 prinaša učinkovitejšo aerodinamiko, izboljšan motor in boljše zmogljivosti, ter seveda nekaj nove elektronike.

Po novem bosta R1 in R1M še nekoliko bolj podobna dirkalniku iz prvenstva MotoGP, predvsem na račun prednjega dela, ki naj bi prinesel veliko napredka na področju aerodinamike. R1 tako ne bo samo hitrejši, pač pa tudi stabilnejši motocikel, pravijo pa, da bo z nekoliko spremenjeno ergonomijo, ponujal več 'udobja' širšemu krogu voznikov.

Motor, ki bo moral dosegati normo Euro5, je bil deležen temeljite osvežitve, dobil pa je nov sesalni sistem, nove odmične gredi, nove ventile, nove injektorje vbrizga in izpušni sistem s štirimi katalizatorji. Navkljub vsemu temu bo največja moč ostala enaka in bo v osnovi znašala 197 'konjev'.

Jasno je, da bo celotna razsvetljava po novem v LED tehniki, s tem pa so tako oblikovalci kot inženirji pridobili nekaj dodatnega manevrskega prostora na področju aerodinamike in mase.V osnovi bosta R1 in R1M opremljena z aluminijastim rezervoarjem in kolesi, možne pa bodo seveda tudi nadgradnje, ki bodo vključevale magnezij, titan in druge materiale.

Pri Yamahi so se potrudili poskrbeti tudi za več nadzora, zlasti v najbolj ekstremnih voznih razmerah, zato so se posvetili prednjemu vzmetenju (Kayaba), blažilcu krmila in zmogljivostim zadnjega vzmetenja. Dodali so sedem elektronskih sistemov, med katerimi se po novem najde tudi cornering ABS, ki se ne zanaša samo na podatke, ki jih posredujejo žiroskopski senzorji, pač pa je usklajen tudi z motornim in drugimi računalniki. Dirkači bodo gotovo vedeli kaj početi z možnostjo nastavljanja pritiska v zavornem sistemu ter možnostjo izbire treh programov zaviranja z motorjem, za hitrejše in učinkovitejše štarte, pa se bo mogoče zanesti na revidiran 'launch control'.

Prestižnejši model R1M bo imel poleg vsega naštetega po zaslugi karbonskih vlaken (blatniki in rep), ter koles in zadnjega dela okvirja iz magnezijeve litine, tudi nekaj manjšo maso. Vzmetenje bo v tem primeru zaupano Ohlinsu, ki je prav za R1M pripravil novo generacijo plinskega vzmetenja, katerega je moč elektronsko nastavljati. Da boste vedeli, da imate med nogami pravo stvar, pa bodo R1M opremljene tudi s posebno ploščico z vgravirano serijsko številko.

Tako R1 kot R1M prinašata tudi novosti na področju povezljivosti in v smislu nastavitev interakcije posameznih elektronskih sistemov tudi na področju personalizacije.

Tistim, ki že zdaj veste, da bo nova R1 vaša, pa lahko namignemo, da se bodo prva naročila pričela pobirati konec meseca julija.

Novo na Metroplay: Nik Škrlec iskreno o svoji najljubši tehniki pomnjenja