Test: Dunlop Sportsmart TT - pnevmatike za cesto in dirkališče

9. 7. 2018
Deli

Preizkusili smo letošnjo veliko novost, Dunlop SportSmart TT, ki zaseda pretežno neizkoriščeno nišo med univerzalno športno pnevmatiko in tisto, ki je namenjena hitrim motoristom in obiskovalcem 'trackdaysov' v enakem obsegu. Njihove dimenzije so primerne za vse vrste športnih motorjev z majhnimi zmogljivostmi do modernih retro motociklov, roadsterjev in najzmogljivejših superbajkov. Znotraj Dunlopa jih uvrščajo med cestnimi gumami Sportsmart 2 Max in bolj dirkalno naravnanimi GP Racer D212.

SportSmart TT, ki je na voljo z letošnjo sezono pri vseh prodajalcih Dunlopovih pnevmatik, je konkurenca Pirellijevim Diablo Rosso Corsa, Metzelerjevim Racetec RR ter nekoliko manj športnemu Michelinu Power RS. To je kategorija pnevmatik, za katero bi mislili, da je glede na prodajo novih športnih koles v upadanju, vendar Dunlop meni drugače. Zahvaljujoč priljubljenosti športnih nakedov in velikemu številu dirkalnih replik se še vedno vozi na stezah po svetu veliko tovrstnih motociklov. V bistvu so dobro zaznali, da obstaja velik trg za športne pnevmatike z enostavno uporabo in dobrim oprijemom.
 


 
Sportsmart TT (Track Technology) je popolnoma nova, in ne evolucija obstoječe pnevmatike. Sprednja stran ima novo zgradbo in zmes, zadnja dual-compound (dvojna zmes) pnevmatika pa ima Dunlopovo konstrukcijo Ntec RT (Road & Track), ki na stezi omogoča znatno zmanjšanje tlaka v pnevmatiki, za več dodatnega oprijema. Dunlop trdi, da novi dizajn odvodnih linij SV (SpeedVent) povečuje odtis pnevmatike za boljši oprijem in jo pomaga hladiti pri velikih hitrostih oz. uporabi na stezi.
 


Glede obrabe smo ugotovili, da smo z enim parom Sportsmart TT na BMW-ju S 1000 R naredili 4000 km cestne vožnje in 350 km vožnje po stezi. Vtisi med vožnjo so zelo pozitivni, saj tako spredaj kot zadaj zagotavlja več oprijema, samozavesti in preprostejšega upravljanja kot strogo športna guma. Ne potrebuje grelcev za dober oprijem, na stezi pa se zelo hitro ogreje na delovno temperaturo. Tudi v hladnem vremenu so se izkazale kot zelo zanesljive, saj je bil oprijem odličen.

Po že omenjenih kilometrih ocenjujemo, da je zadnja pnevmatika zrela za spremembo, sprednja pa ima vsaj še za 3000 km rezerve.
Sportsmart TT je odlična vsestranska guma z nevtralnim upravljanjem, ki je resno primerna tudi za stezo ter s konkurenčno maloprodajno ceno.


Miha Vesel