KTM 690 Supermoto

15. 3. 2007
Deli

Driftanje povzroča zasvojenost, to vse vsak, ki mu je uspelo premagati mejo fizike in razuma. In KTM ima prav zdaj pripravljeno povsem novo dozo, nov 'fiks' adrenalina, ki sliši na ime 690 Supermoto.

Čeprav je pri nas motoristična sezona že v teku, nismo imeli prav nič proti vabilu na prve ekskluzivne testne vožnje v Špansko Taragono. Sonce, prijetne temperature in fantastične gorske ceste z asfaltom, ki nudi praktično 100 odstotni oprijem gumi so namreč obljubljali nepozabno doživetje. Seveda bi brez novega KTM-a 690 SM vse to izgledalo kot penzionistični izlet izven turistične sezone, a ker smo se vozili od jutra do večera je bilo adrenalina v izobilju.

To, da so Avstrijci pravzaprav izumili kategorijo supermoto menda danes ve že vsak. Po tistih prvih dirkah v ZDA (osemdeseta leta) se je trend preselil v Evropo (predvsem Francija) in nato ukoreninil v Mattighofnu, kjer so zaslutili tržno nišo. No, danes je KTM sinonim za supermoto, vsi ostali pa so lahko le posnemovalci. To so dokazali tudi s tem novim SM-om, ki ga poganja povsem nov enovaljni agregat LC4 s 690 kubičnimi centimetri prostornine.

S 47, 5 kW oziroma nekaj prek 60 'konji' je najmočnješi enovaljnik ta hip in zmore pognati motocikel do 186 km/h. Tudi tega ne doseže nihče od konkurence! Poleg tega so agregat opremili še z 'antihopping' sklopko in zgledno delujočim elektronskim vbrizgom goriva.

Tehničnih sladkorčkov pa še ni konec. V svetu enovaljnikov, je nov palični okvir (jeklene cro-molly cevi) revolucionaren izdelek, ki zagotavlja stabilnost pri visokih hitrostih, hkrati pa ostaja lahek. Podobno velja tudi za nihajko, ki je aluminijasti odlitek z lepo vidnimi 'mrežastimi' ojačitvami. Celoten motocikel tako kljub dokaj zajetnim zunanjim meram in mačističnem izgledu ne preseže 152 kilogramov. In to je masa z vsemi tekočinami vred, le še bencin je potrebno doliti.

Zaradi tradicije in zavezanosti športu, so se odločili ponuditi tri izvedbe, od tega sta oranžna in črna identični, razlika je le v barvni kombinaciji. Tretji, z imenom Prestige, pa namesto klasičnih supermoto platišč z žičnimi naperami premore lahka lita platišča in sprednjo zavoro z radialno črpalko ter še zmogljivejšo radialno štiribatno čeljust. Pod oboje se je podpisal italijanski Brembo.

In kako se zadeva pelje? Presneto dobro! V rokah je neverjetno lahkoten, kratka medosna razdalja pa omogoča brutalen napad na ovinke. Tam blesti, saj motocikel kot paket deluje zanesljivo, natančno sledi ukazom in poleg odličnega pospeševanja poskrbi tudi za učinkovito zaviranje. V velik plus mu tudi štejemo to, da se bo na njem dokaj udobno peljala tudi sopotnica. Pa ne samo na kratkih izletih, ampak tudi kam dlje. Enovaljnik za razliko od starega namreč ne trese. No nekaj malega še, toda to je prijeto božanje v primerjavi s tem kar je počel stari supermoto.

Skratka tresljaji niso moteči in vožnja je udobna tudi nad 120 km/h na avtocesti. Skoraj neverjetno mar ne! ? Poskusite se dogovoriti za testno vožnjo pri enem izmed treh prodajalcev v Sloveniji (Habat moto center v Ljubljani, Motor Jet v Mariboru in Axle v Kopru) in izkusite kako dober je novi paket kar iz prve roke.

Še več podrobnosti in vtisov iz vožnje pa si boste lahko prebrali v novem Avto Magazinu številka 7.

Osnovni tehnični podatki:

Motor: enovaljni, štiritaktni, 653, 7 ccm, 47, 5 kW pri 7.500 /min, 65 Nm pri 6.550 /min, el. Vbrizg goriva

Šasija: jeklen cevni okvir, spredaj USD vilice, zadaj enojni blažilnik, spredaj radialne zavore, koluta premera 320 mm, zadaj 240 mm, medosje 1.460 mm, posoda za gorivo 13, 5 l

Višina sedeža od tal: 875 mm

Masa: 152 kg brez goriva

Cena: 8.250 evrov

Novo na Metroplay: Nik Škrlec iskreno o svoji najljubši tehniki pomnjenja