V novo desetletje s še več moči in udobja

15. 7. 2019 | Jaka Završan
Deli

Po letu 2018, ki za Yamahe predstavlja rojstvo tretje generacije motokros motociklov, je veliko svežine za 450-kubični model prineslo tudi leto 2020.

Vse skupaj se je pri 'Modrih' začelo leta 2010, ko je na trg vstopila prva generacija motociklov, ki so imeli narobe obrnjeno glavo motorja. Danes, skoraj deset let kasneje govorimo o izredno dovršenih modelih tretje generacije, ki niso navduševali zgolj zaradi videza, temveč so nasmešek na obrazu pod čelado pričarali tudi na stezi. Kakorkoli, se je največ ob vstopu v novo desetletje govorilo o najmočnejši izmed Yamah, saj so ostali modeli z izjemo grafik bolj kot ne ostali enaki.

Tako kot vsak šport, se je tudi motokros skozi zgodovino močno razvil. Danes govorimo o zelo naprednih in močnih motorjih, ki jih je na trenutke kar težko krotiti, tu ciljamo predvsem na 450-kubični motocikel. Tega se zavedajo tudi pri Yamahi, saj so veliko truda in inovacij za leto 2020 vložili ravno v vodljivost tega motocikla in bolj enakomerno razporejeno moč motorja po vseh območjih vrtljajev. To so dosegli z nemalo spremembami, prvi dve izmed njih sta spremenjena bat in ojnica. Slednja je daljša za milimeter in pol, kar posledično vpliva tudi na hod bata, ki ima drugačen profil od lanskega. Spremenjena je tudi krivina izpušnega sistema, ki ima od lanske nekoliko večji premer, prav tako pa se razlikuje tudi po sami obliki. Omenjene novosti se zelo lepo občutijo med samo vožnjo, saj je le ta manj utrujajoča kot bi sprva pričakovali. Agregat zelo enakomerno podaja moč, kar se odrazi v izredno tekoči in mirni vožnji, ki pa sta pogoja za dober občutek na motorju in posledično dobre čase krogov.

Veliko vlogo pri dobrem počutju pa ima tudi vodljivost, kar so Yamahi v preteklosti očitali kot največjo pomanjkljivost. Rek, da se iz napak učimo, potrjujejo tudi 'Modri', saj so v zadnjih letih motocikel drastično zožali in s tem pripomogli k boljši vodljivosti. Za leto 2020 so to poskušali izboljšati predvsem z okvirjem, ki je na oko enak lanskemu, a se nekoliko razlikuje v materialu, kar se odrazi v večji fleksibilnosti. K vsemu skupaj močno pripomore tudi večja centralizacija mase, kar jim je uspelo s spremenjeno lego odmičnih gredi. Na novem modelu sta bližje druga drugi, prav tako pa se nahajata kanček nižje. Vsaj v manjši meri na vodljivost vpliva tudi nekoliko manjša in lažja glava motorja. Paket novosti voznik hitro občuti na stezi, saj je motocikel stabilen tudi pri visokih hitrostih, prav tako pa je njegova lega v zavojih odlična, kar pomeni, da dirkač motociklu zaupa in s tem poveča tudi vstopno hitrost v zavoje, kar pa je ključ do hitre vožnje. Na splošno sem navdušen tudi nad zavorami, saj nudijo precizno in varno zaviranje, kar so Yamahini inženirji dosegli z spremenjeno obliko obeh diskov, kar pa pripomore tudi k boljšemu hlajenju. Velikost sprednjega diska je ostala enaka, premer zadnjega pa so z 245 milimetrov zmanjšali na 240, prav tako pa je pri obeh nekoliko spremenjen tudi zavorni cilinder.

Velik plus pri tovrstni znamki pa je tudi GYTR-ov kit, oziroma po domače rečeno dodatna oprema, katero se da kupiti že v osnovi. Mednjo spadajo komponente kot so: Akrapovičev izpušni sistem za linijo štiritaktnih motociklov, pokrov sklopke, plošča za zaščito motorja , kakovostnejša prevleka za sedež, druge ročke, nosilci za hladilnike, obroči znamke KITE in še bi se dalo naštevati. Vsak model ima svoje GYTR-ove komponente, ki pa motocikel resnično pripravijo za dirke, kar dokazujejo tudi odlični rezultati, ki jih dosegajo mladi motokrosisti na dirkah evropskega in svetovnega prvenstva. Pa ne le mladinci, tudi trenutni vrstni red v skupnem seštevku svetovnega prvenstva v elitnem razredu govori Yamahi v prid, saj med najboljšimi petimi vozniki kar trije vozijo na tovrstni znamki. 

Nastavitev delovanja motorja kar prek pametnega telefona

Yamaha je trenutno edina na motokrosističnem trgu, ki vozniku prek WIFI-ja nudi povezavo med motociklom in pametnim telefonom. To dirkaču, predvsem pa mehaniku v veliko pogledih močno olajša delo, saj lahko s tovrstno aplikacijo, ki se imenuje Power Tuner po svojih željah nastavlja delovanje motorja. Voznik si lahko tako sam glede na stezo in podlago kar na telefonu ustvari mapo, od vseh narejenih pa si nato izbere dve, ki jih lahko kar med vožnjo zamenja s stikalom na levi strani krmila. Poleg tega aplikacija služi še kot beležka, števec ur, prav tako pa javi tudi napako na agregatu.

Novo na Metroplay: Maja Keuc iskreno o življenju na Švedskem in kaj jo je pripeljalo nazaj