Eno je, da iz odpora do japonske konfekcije kupite evropejca, recimo kakšnega Ducatija, Aprilio, KTM-a, ker nočete voziti tega, kar vozijo drugi. Ampak tole! Kdo bo kupil strojniško stvaritev, ki bi jo prej kot na cesti pričakovali v Zvezdnih stezah in je po vrhu vsega še preklemansko draga?
Bimote so vse po vrsti drugačne, kar je znano dejstvo tudi starejšim motoristom, ki se spominjajo še dvokolesnih stvaritev z vgrajenimi japonskimi agregati.
Bimota, majhno podjetje iz Riminija, katere ime sestavljajo začetne črke priimkov ustanoviteljev (Bianchi, Morri in Tamburini), se je motocikla z nenavadnim načinom upravljanja prednjega kolesa prvič lotila pred skoraj dvema desetletjema in je leta 1991 predstavila model Tesi 1D (vtise z vožnje lahko najdete tudi v arhivu www.moto-magazin.si) in nakazala, da je motocikel lahko vozen tudi brez teleskopskih vilic, ki se ob zaviranju posedajo, zaradi česar se spreminjata medosna razdalja in predtek, dva pomembna dejavnika geometrije. V tistih letih so sestavili 366 primerkov.
Šele v začetku drugega tisočletja je sledilo nadaljevanje, Tesi 2D, spet z Ducatijevim agregatom in z drznejšim, bolj slečenim oblikovanjem. To, kar smo imeli čast na grobniškem asfaltu zapeljati novinarji na sončen decembrski dan, pa je najnovejši primerek: Tesi 3D.
Najopaznejša je sprememba pri namestitvi izpušnega sistema. Ta je bil pri Tesi 2D pod agregatom in v globokih desnih ovinkih se je rad dotaknil tal, zato je zdaj par dušilnikov pod zadnjim sed . . E, pardon, Tesi nima zadnjega sedeža.
Lepa novost sta tudi obe nihajni roki, ki nista več aluminijasti, ampak iz rdečega paličja, kar smo predlani videli že na Deliriu. Nova Tesi ima tudi manj glomazen prednji blatnik in drugačno masko, brez štrlečega zajemalnika hladnega zraka. Največja razlika pa je v ceni, saj je za skoraj 30 odstotkov cenejša, a še vedno – draga.
Ali se za drugačnost splača odšteti toliko več (za ta denar dobite dve Yamahi R1, na primer), boste premleli sami, lahko pa vam zaupam, da se zadeva pelje zanimivo in zelo dobro! Najlažje jo je opisati z dvema besedama: je lahka in stabilna, kar sta sicer dva nasprotujoča si pridevnika.
Pri zaviranju se prednji del motocikla ne pogrezne, občuti se le narahlo posedanje celotnega motocikla. V ovinek se potopi brez upiranja in tam ostaja miren, tudi če grobo odpreš ročico na plin. To gre pripisati izjemno prožnemu in neagresivnemu Ducatijevemu dvovaljniku, ki ne ponuja presežkov moči, je pa zelo prijazen in uporaben na zaviti cesti.
Tudi menjalnik je, kot smo vajeni na Ducatijih, eden boljših na tem svetu. Zanimivo dejstvo: v istem dnevu smo preizkusili še DB7 z več kot pol stotnije konjičev več in tam, kjer se zadnji desni ovinek izteče v ciljno ravnino, sem bil s Tesi v povprečju slabih 10 kilometrov na uro hitrejši. Na ravnini se zgodba seveda obrne, zračno hlajeni Ducatijev dvovaljnik je Tesi pognal 'le' do dobrih 220 km/h, ampak hej, ni vse v konjih in hitrostnih rekordih.
Slabosti drugačnosti seveda so. Poleg finančnega faktorja .je dobro vedeti, da menjava prednjega kolesa vzame nekaj več časa, da je kot zasuka krmila športno majhen ter da je ležajem in celotnemu krmilnemu mehanizmu treba posvetiti več pozornosti pri vzdrževanju. Ampak ali je to res pomembno, ko imaš v garaži – ali še bolje – kar v dnevni sobi, parkiran tak stroj?
Tehnično podatki
Model: Bimota Tesi 3D
Motor: dvovaljni, zračno-oljno hlajen, štiritaktni, 1.078 cm? , elektronski vbrizg goriva.
Največja moč: 70 kW (95 KM) pri 8.000/min.
Največji navor: 103 Nm pri 5.000/min.
Prenos moči: 6-stopenjski menjalnik, veriga.
Okvir: aluminijasti s pomožnim jeklenim.
Zavore: spredaj dva koluta ? 320 mm, štiribatne radialno vpete čeljusti, zadaj kolut ? 220 mm, dvobatna čeljust.
Vzmetenje: spredaj nihajna roka, nastavljiv blažilnik Extreme Tech Mono Shock Pull-rod, zadaj nastavljiv blažilnik Extreme Tech Mono.
Gume: 120/70–17, 180/55–17, Continental Sport Attack.
Višina sedeža od tal: 810 mm.
Posoda za gorivo: 16 l.
Medosna razdalja: 1.390 mm.
Teža: 168 kg.
Zastopnik: MVD, d. o. o., Obala 18, Portorož, 05/647 03 40, www.mvd.si.
Prvi vtis
Videz 4/5
Pri Tesi se pa res težko opredelimo. Nekaterim je skrajno grda, drugim zaradi svoje vesoljske prepoznavnosti zelo všeč. Tisti, ki bodo motocikel kupili, bodo na drugačnost vsekakor ponosni.
Motor 4/5
Največji navor ima že pri 5.000 vrtljajih! Odlična prožnost, mehka odzivnost, odličen menjalnik, le konjev je manj, kot bi jih pričakovali od litra prostornine.
Udobje 2/5
Na več sto kilometrov dolge ture se s 3D ne boste vozili, ne? Ergonomija sedenja je za športen motocikel sicer dobra.
Cena 1/5
Če na nakup gledate skozi denarnico, delate napako. Lahko vam zaupamo, da slovenskega lastnika Tesi 3D še ni.
Prva ocena 4/5
Predvsem gre za ekskluzivnost, dejstvo pa je, da se lahko s tem draguljem tudi zelo dobro (športno) peljete, ampak ne za štoparico in rezultat na nekih dirkaških dnevih, ampak zase. Za dušo, če tako hočete.
Matevž Hribar, foto: Željko Puščenik
Novo na Metroplay: "Za vsako uro, ki jo vložimo v vadbo, dobimo nazaj 3 ure življenja" | Leon Bedrač, 2. del