Govoriti, pisati in kakorkoli omenjati elektriko v povezavi z mobilnostjo je zelo aktualna tema. Trenutno kaže, da se tu še nekaj časa kaj dosti ne bo spremenilo. Zato nam je pri Avto magazinu vsak motocikel na elektriko zanimiv.
Glede, da to da smo že preizkusili elektro skuterje, enduro in supermoto elektro motocikle in nenazadnje KTM Freeride, lahko tudi Trial na elektriko že nekako primerjamo z vsem skupaj. Če pomislim dobro, so bili prav v trialu, pri proizvajalcu Oset, prvi, ki so se spomnili, da je elektrika prava stvar za otroške triale, se morda prav tu odpira nova niša za vožnjo v naravnem okolju in v urbanih središčih.
Za 8.600 evrov okolju in sosedom prijazne tehnologije
Cena je seveda ovira številka ena pri popularizaciji, saj je tehnologija v baterijah še vedno draga. A počasi in vztrajno se cene bližajo točki, ko vse skupaj postaja bolj zanimivo. Električni trial francoskega proizvajalca Electric Motion svoje motocikle razvija in proizvaja v Franciji ter je lep primer, kaj se da narediti z modularno gradnjo, saj poleg triala ponujajo tudi lahka supermoto in enduro modela. Ker res nisem ortodoksni trialist in priznam, da ne znam skočiti na meter in pol visoko skalo, z nje dol pa lahko samo zelo dobro padem, mi ne preostane nič drugega, kot da verjamem lastnim očem, ko gledam posnetke profesionalcev, ki z električnim trialom preskakujejo in premagujejo resne trial ovire v naravi ali pa na umetno narejenem poligonu. Po tem, ko sem videl Severina Sajevca, slovenskega pionirja v trialu, ki tudi sicer zastopa in prodaja Electric Motione (poleg italijanske Bete), mi je jasno, da se bom moral še velikokrat udeležiti njegovih tečajev, da bom vsaj približno izkoristil celotni potencial motocikla za trial. A za prvi vtis je bila tudi kratka vožnja dovolj.
Odlična popoldanska sprostitev in fitnes na domačem dvorišču ali v skejtparku
V slabi uri sem se spotil, adrenalin mi je preplavil telo, srčni utrip močno narasel, predvsem pa sem še vsaj tri dni čutil pozitivni vpliv treninga s trial motociklom. Fantazija je to, da za svoje delovanje ne potrebuje praktično nobenega vzdrževanja. Ni bencina, ni mešanice, ni nič vijačenja po motorju. Napolnjena baterija, vklopljeno stikalo in že se pelješ. Tiho, brez hrupa, brez modrega dima, brez neposrednega onesnaževanja.
Menjalnik ima samo eno prestavo, torej prestavne ročice sploh ni, na desni strani pa je zadnja zavora na nogi tako kot na vsakem običajnem motociklu. Zanimivo je, kako so se lotili sklopke. Čeprav ima ročico kot na motociklih z motorji z notranjim zgorevanjem, je to v bistvu stikalo za izklop sodobnega brezkrtačnega elektromotorja.
Ko stisneš ročico, se motor ugasne, kar pomeni dodatno močno zaviranje na zadnjem kolesu. To je bil občutek, ki sem se ga moral navaditi, in osebno bi bil bolj vesel klasične sklopke, saj omogoča boljši nadzor. Elektromotor deluje v štirih programih, ki si jih nastaviš glede na znanje in zahtevnost – od zelo zmernega podajanja moči in z dolgim dosegom do maksimalnega navora in odzivnosti za premagovanje velikih ovir. V vožnji se izkažejo komponente, ki so na ravni sodobnih trial motociklov. Vzmetenje, zavore, okvir – vse skupaj deluje dobro. Tudi plastika je dovolj prožna, da ne popusti po prvem padcu. Cena je žal še vedno največji minus, saj se osnovni model začne pri 7.600 evrih, s homologacijo za cestno rabo stane 500 evrov več, izvedba Sport, kot je tudi ta, ki smo ga imeli na testu, pa se začne pri 8.600 evrih.
Elektrika v trialu? Vsekakor, ja, prosim. Trenutno je tovrstna kombinacija med vsemi motocikli še najbolj učinkovita, in če kje, tu še najmanj pogrešamo domet z enim polnjenjem. Ko uredijo še to z novimi tehnologijami na področju elektromotorja, elektronike in baterije, pa še toliko bolje.
Peter Kavčič
foto: Saša Kapetanovič
Novo na Metroplay: Jan Plestenjak iskreno o enem najbolj čustvenih trenutkov njegove glasbene kariere