Vozili smo: Gas Gas EC 300 TPI 2021 - Garancija na užitek

28. 5. 2021 | Jaka Završan
Deli

Ko je podjetje Gas Gas prevzel avstrijski KTM, se je v svetu motošporta porodilo nemalo vprašanj glede njihove širitve na nove trge, a je avstrijski proizvajalec motociklov s svojo odličnostjo in preciznostjo utišal prav vse skeptike.

Pred kratkim sem imel Gas Gasov enduro motocikel možnost prvič preizkusiti tudi sam. Tu je treba dodati še, da ni šlo zgolj za običajni model EC 300 TPI z letnico 2021, temveč takšnega, pri kateremu spisek dodatne opreme sega do tal. Gre torej za specialko, ki je v Seles motu v Grosuplju, obenem tudi uradnem zastopniku za KTM in Gas Gas, doživela nemalo predelav in s tem postala povsem pripravljena za dirke. Priznati moram, da je tudi to nekoliko botrovalo k temu, da sem imel pred motociklom na začetku kar nekaj strahospoštovanja, a sva se že po uvodnih nekaj minutah povsem spoprijateljila.

Prva stvar, ki sem jo opazil, ko sem se znašel sredi klanca v gozdu je, kako enakomerno se motor odziva na dodajanje plina, saj niti enkrat ni prišlo do situacije, da bi motor po domače rečeno 'znorel', za kar se je v največji meri potrebno zahvaliti bogato odmerjenemu navoru, ki ga razvije predvsem v spodnjem območju vrtljajev. Podobno pa je tudi pri večjih hitrostih in ravno to je tisto, kar naredi vožnjo mirnejšo in bolj uživaško.

K užitku pa ogromno pripomore tudi vrhunska vodljivost motocikla, saj kljub svojim dobrim 106 kilogramom (brez goriva) ostaja zelo lahek in poslušen motocikel. Tu ima poleg okvirja, Powerpartsovih križev ter motokros krmila, veliko zaslug tudi vzmetenje WP, ki je svoje delo na vseh terenih opravljalo z odliko. Presenetilo me je, kako lepo se je vse našteto povezalo v celoto in posledično vožnjo naredilo mehko in igrivo.

Ogromno zaslug za prej omenjeno linearno delovanje motorja pa ima seveda tudi Akrapovičev izpušni sistem, ki poleg boljših voznih lastnosti, ogromno doda tudi k videzu. Vendar pa dušilec ni edini Akrapovičev izdelek na tem Gas Gasu, saj je slednji opremljen tudi s titanovimi stopalkami, ki poleg manjše mase zagotavljajo tudi za enduraša še kako potreben oprijem, saj trasa v večini primerov vsebuje tudi strme vzpone in mokre potoke.

Omeniti moram tudi mehkobo sklopke, saj sem eden izmed tistih voznikov, ki je na to zelo pozoren. Glede na to, kako pomembna je sklopka pri enduru, in kako pogosto jo je treba uporabljati, se mi zdi izrednega pomena, da je mehka, ter da jo je mogoče uporabljati zgolj z enim prstom. Ko pa sem že ravno pri sklopki pa lahko omenim, da je motocikel opremljen tudi s Hinsonovim pokrovom le te, česar se med vožnjo seveda ne občuti, a vseeno doprinese nekaj dodatnih točk k izgledu.

Pohvalil bi tudi odličen oprijem med vožnjo, pa naj bo govora o vožnji v klanec, vodoravnem prečkanju slednjega, kamenju, koreninah, vožnji po potoku, hitrejši vožnji po gozdnih poteh in še bi lahko našteval. Kombinacija Metzelerjevih pnevmatik, Risevim moussom spredaj ter endurašem dobro znanim tublissom zadaj, mi je zagotavljala odličen oprijem v prav vseh razmerah. Tudi če sem sredi vzpona naredil napako in se praktično ustavil, nisem imel pri ponovnem speljevanju nikakršnih težav.

Glede na to, da je motocikel poleg klasičnega endura narejen tudi za vožnjo po ekstremnih terenih, je zaščita vitalnih delov ključnega pomena. Pri tovrstnem 300-kubičnem rdečem stroju je za to poskrbljeno, saj je opremljen z zaščitno ploščo motorja, zaščito hladilnikov, prav tako pa so zaščiteni tudi senzor za vbrizgavanje goriva, zadnji disk in drsnik verige. Pozabiti pa ne smem niti na Moto Malijevo karbonsko zaščito sprednjega diska ter krivine izpuha, saj sta tako disk kot izpuh pri vožnji po brezpotjih med bolj izpostavljenimi deli. Vse našteto daje vozniku nekakšen občutek varnosti, saj se tudi med vožnjo po zahtevnejših terenih ne rabiš toliko obremenjevati za motocikel, saj se zavedaš, da je dobro zaščiten.

Kombinacija vseh lastnosti motocikla je enostavno neverjetna, med vožnjo počasi odkrivaš njegove lastnosti, vse skupaj pa se sestavlja v popolno celoto in ravno to je razlog, da me je med vožnjo prav v vsakem trenutku pod čelado spremljal velik nasmešek. Piko na i k vsemu skupaj pa doda še sodoben in zaradi rdeče-črne barvne kombinacije kar nekoliko strupen videz, h kateremu veliko pripomore še vsa dodatna oprema ter grafike.

Novo na Metroplay: Nik Škrlec iskreno o svoji najljubši tehniki pomnjenja