KTM je vztrajal z dvotaktniki, ko so japonski proizvajalci vsi po vrsti ukinjali razvoj in proizvodnjo dvotaktnih motokros motorjev. Zadnja leta se jim to obrestuje, saj so dvotaktniki redno razprodani, poleg tega pa na trg pošiljajo nove in nove rešitve, ki potiskajo razvoj naprej.
Stezo sem na testiranju v Italiji, kjer ima svojo trening bazo KTM-ov prvi zvezdnik, devetkratni svetovni prvak Antonio Cairoli, krstil s 125-kubičnim motorjem in že v prvih krogih občutil izjemno vodljivost, stabilnost in tudi presenetljivo veliko moči, ki jo motor ponudi pri pospeševanjih. Zanimivo, da je ta motocikel z izjemnim navdušenjem vozil tudi upokojeni ameriški dirkač Ryan Dungey. Motocikel, o katerem razmišljam še danes, pa je bil SX 150. V osnovi je izpeljan iz prej omenjenega 125-kubičnega, kar se vidi v izjemni lahkotnosti v zavojih in tudi stabilnosti pri večjih hitrostih, a je kljub majhni razliki v prostornini motorja moči pri tovrstnem modelu presenetljivo več. To sem opazil predvsem na večjih vzponih, daljših ravninah ter najbolj na pospeševanjih iz zavojev. Vzmetenje, okvir in zavore so delovali vrhunsko in nimam nobene pripombe.
Pozitivno presenečen sem bil tudi nad najmočnejšim dvotaktnim KTM-om. Čeprav ti motorji slovijo po tem, da je vožnja z njimi utrujajoča ter da krotenje vozniku predstavlja kar nekaj težav, bi vožnjo z 250 SX opisal kot zabavno in lahkotno. Tako kot vse KTM-e tudi tega, kar se voznih lastnosti tiče, krasi izjemna vodljivost, a se moram za zabavno vožnjo v največji meri zahvaliti enakomernemu pospeševanju motorja, saj voznika to med vožnjo ne utrudi preveč.
Sicer pa so tudi dvotaktni motocikli deležni vseh najsodobnejših komponent, od ročic do stopalk in plastike, kar se vse občuti tudi med vožnjo, ko ob dirkaškem zvoku dvotaktnika uživaš v vožnji.
Novo na Metroplay: Jan Plestenjak iskreno o enem najbolj čustvenih trenutkov njegove glasbene kariere