Če se veselite dopusta, enako privoščite tudi domačemu kosmatincu

Prevažanje psov v avtu: nezavarovani na sovoznikovem sedežu so videti smešno, a v resnici so po nepotrebnem izpostavljeni.

Marsikdo se pred odhodom na dopust sprašuje kako dobro in varno poskrbeti za prevoz hišnih ljubljenčkov, ročne prtljage in športne opreme kot so kolesa, kanuji ali deske.

Če se veselite dopusta, enako privoščite tudi domačemu kosmatincu
ADAC

Plastični transportni boksi so primerni za pse ali mačke in namenjeni namestitvi za sprednjim sedežem ali neposredno za zadnjim naslonjalom, če to dopušča karoseriska oblika avtomobila.

Pri psih je pomembno zagotoviti ustrezno velikost boksa, ki naj ne bo prevelik, sicer obstaja nevarnost poškodbe, če psa pri zaviranju ali izogibanju manevrom nenadzorovano vrže naokoli. Če je škatla v prtljažniku, naj bo pritrjena s trakovi. Če živali ni mogoče pritrditi v zaboj, so avtomobilski pasovi in ​​sistemi pasov dobra alternativa, saj preprečujejo, da bi se pes zavrtel naprej ali vstran.

Če se veselite dopusta, enako privoščite tudi domačemu kosmatincu
ADAC

Za kovčke in torbe velja pazljivost pri pravilni razporeditvi teže. Težke predmete odložite navzdol in čim bolj naprej, najbolje v prostoru za noge za voznikovim in sovoznikovim sedežem ali v prtljažniku neposredno za naslonjalom. Tovor razporedite s čim manj režami in ga pritrdite s trakovi, ki so pritrjeni na priložene kljuke in pritrdilne ušesca. Prepričajte se, da tovor ne štrli v sprednji del. Če je na voljo, uporabite mrežo za prtljago.

Redni preizkusi trkov v tehničnem centru nemškega avtomobilskega kluba ADAC kažejo, zakaj je pravilno natovarjanje tako pomembno. Nepravilno pritrjen tovor v primeru nesreče povzroči silovit udarec.

Če se veselite dopusta, enako privoščite tudi domačemu kosmatincu
ADAC

Pri trčenju s hitrostjo 45 km/h na primer 145-kilogramski tovor za kratek čas udari s silo več kot sedem ton na varnostne pasove, kar ustreza teži odraslega slona.

Za prevoz koles je več primernih možnosti. Za zadnje prtljažnike, ki lahko sprejmejo do štiri kolesa, mora imeti avtomobil vlečno  kljuko. Nosilnost nosilca in podporna obremenitev vlečne kljuke ne smeta biti presežena – to se zlahka zgodi, zlasti pri transportu težjih baterijskih koles. Proizvajalec vozila lahko dovoli nižje obremenitve od nosilne obremenitve nosilcev za kolesa. Ta in druga varnostna navodila najdete v navodilih za uporabo avtomobila in proizvajalca zadnjega prtljažnika.

Za prevoz kolesa na strehi avtomobila so potrebni strešni nosilci ali nosilni sistem, ki ga priporoča proizvajalec avtomobila. Okvir kolesa je treba priviti na nosilec, preden pritrdite kolesa. Tudi tu kolo in nosilec ne smeta preseči dovoljene obremenitve strehe.

Če se veselite dopusta, enako privoščite tudi domačemu kosmatincu
ADAC

Ne pozabite: skupna višina vozila se je spremenila, kar je treba upoštevati predvsem na dovozih in podzemnih parkiriščih, najbolje z zapisom na armaturni plošči.

Še toliko bolj to velja za kanuje, kajake, napihljive čolne in deske. Zajetno športno opremo je najbolje prevažati na strehi in jo je treba z napenjalnimi trakovi varno pritrditi na strešni prtljažnik.

Zelo pomembno: če je vse dobro pospravljeno in pritrjeno, je treba tlak v pnevmatikah prilagoditi novi skupni masi avtomobila, najbolje na najbližji bencinski črpalki pred začetkom poti. Vrednosti so v navodilih za uporabo in običajno na nalepki v okvirju vrat.

Novo na Metroplay: "Za vsako uro, ki jo vložimo v vadbo, dobimo nazaj 3 ure življenja" | Leon Bedrač, 2. del