E-skiroji so vse pogostejše prevozno sredstvo na pločnikih, kolesarskih stezah in cesti. A tudi zanje veljajo pravila…
E-skiroji so vse prej kot nenevarno prevozno sredstvo, daleč od tega. Po podatkih, ki smo jih prejeli s strani policije so v letu 2023 obravnavali 235 prometnih nesreč, v katerih so bili udeleženi vozniki e skirojev. Leto poprej pa le tri manj (232).
Preberite še:
Slovenska statistika
V letu 2023 se je hudo telesno poškodovalo 30 voznikov e-skirojev, v letu 2022 pa 31. Hkrati se je tako letu 2023 kot tudi v letu 2022 lahko telesno poškodovalo po 166 voznikov e-skirojev. V letu 2022 sta dva voznika e-skirojev v nesreči izgubila življenje, v lanskem letu pa v tem segmentu niso beležili smrtnih žrtev. In kakšni so podatki za letošnje leto? Do 6. avgusta je policija obravnavala 138 prometnih nesreč z udeležbo voznikov e-skirojev, med njimi se je 19 voznikov huje in 102 lažje poškodovalo.
V večini prometnih nesreč so vozniki e-skirojev tudi povzročitelji nesreče, so nam zatrdili na policiji. Vsakdo izmed nas pa je zagotovo že doživel kakšne bližnje srečanje z e-skirojem, saj se ti dokaj neslišno, a s precej visoko hitrostjo pomikajo po kolesarskih poteh, ulicah in pločnikih. Najvišja dovoljena hitrost električnih skirojev je sicer 25 km/h, a marsikateri model se premika mnogo hitreje. Prav zato si na Policiji prizadevajo, da bi tovrstne prekrškarje lahko dodatno preverjali. V Sloveniji namreč nimamo obveznih tehničnih pregledov za e-skiroje.
»Spreminjanje pravil na tem področju je v pristojnosti Ministrstva za infrastrukturo. Policija je na pristojno ministrstvo posredovala predlog za spremembo Zakona o vozilih. Predlagana je bila možnost odreditve izrednega tehničnega pregleda v primeru suma, da je tako prevozno sredstvo predelano in zaradi tega dosega večjo hitrost od dovoljene,« nam je povedal Drago Menegalija, predstavnik policije za odnose z javnostmi za področje kriminalitete.
Uporaba e-skiroja, ki lahko dosega večjo hitrost od 25 km/h, je namreč prepovedana. Globa za prekrškarje pa znaša 250 evrov. Poleg tega obstaja še nekaj pravil, ki jih lastniki e-skirojev morajo med vožnjo upoštevati. Uporaba kolesarske čelade je obvezna do dopolnjenega 18. leta starosti, uporabniki lahkih motornih vozil pa morajo voziti po kolesarskih pasovih, kolesarskih stezah ali kolesarskih poteh. Kjer teh ni, smejo voziti ob desnem robu smernega vozišča ceste v naselju. V območju za pešce morajo upočasniti, da ne ogrožajo drugih, njihova hitrost pa ne sme preseči največje možne hitrosti gibanja pešcev.
Prav tako se na enem samem e-skiroju lahko vozi le ena oseba, prevoz druge pa je izjemoma dovoljen, če je proizvajalec to predvidel in če je voznik polnoletna oseba. Lahka motorna vozila smejo sicer po določilih Zakona o voznikih voziti otroci od dopolnjenega 12. do 14. leta starosti, če imajo pri sebi kolesarsko izkaznico, in osebe, ki so starejše od 14 let. Za kršitev omenjenih pravil globa znaša 40 evrov.
Novo na Metroplay: "Za vsako uro, ki jo vložimo v vadbo, dobimo nazaj 3 ure življenja" | Leon Bedrač, 2. del