Evropska razvojna injekcija, ki jo spremlja privlačna cena (Rabljen avto: Hyundai i20)

Pravzaprav je med razlogi, da je Hyundai i20 eden izmed najbolj uspešnih modelov tega proizvajalca, zelo malo nejasnosti. Zahvaljujoč modernemu izgledu, presenetljivi prostornosti in visokem nivoju kakovosti, drugače pač ne more biti. Poleg tega pa je, kljub temu da v njegovem prometnem dovoljenju piše, da prihaja od daleč, po duši in številnih lastnostih pravi Evropejec.

Evropska razvojna injekcija, ki jo spremlja privlačna cena (Rabljen avto: Hyundai i20) (foto: Hyundai) Hyundai
22. 10. 2021

Znamka Hyundai ima na evropskih tržiščih v primerjavi z nekaterimi drugimi 'vzhodnimi' znamkami prav poseben privilegij. Kot prva se je namreč konec osemdesetih let odločila prodreti tudi v Evropo, kjer so takrat prisotne japonske avtomobilske znamke uživale velik ugled, še posebej takrat, ko je beseda tekla o zanesljivosti.

Vseeno pa je imel Hyundai pri svojem preboju na evropsko tržišče v primerjavi z Japonci določeno prednost. Dolgi dve desetletji so namreč Japonci potrebovali, da so s svojimi zanesljivimi ter kakovostnimi Mazdami in Hondami osvojili srca oziroma glave (zaradi izredno racionalnih vzgibov pri nakupu) evropskih kupcev.

Hyundai, katerega skromna modelna paleta je takrat močno bazirala na japonski mehaniki, se torej ni soočal s tako intenzivnimi dvomi o ponudbi z daljnega vzhoda, posledično pa je svojo 'uvajalno' dobo v primerjavi z Japonci prepolovil. Že sredi devetdesetih let je bilo na evropskih cestah, predvsem pa v servisnih delavnicah jasno – Hyundai izdeluje zanesljive in poceni avtomobile.

Instantni uspeh znamke na evropskih in slovenskih tleh

Hyundai je na slovenskih tleh še v času Jugoslavije debitiral z modelom Pony in tisti nekoliko starejši se boste gotovo spomnili, da je teh avtomobilov po naših cestah kar mrgolelo. No, vsaj za prostor bivše Jugoslavije in v začetku devetdesetih let novorojene Republike Slovenije je k popularnosti tega modela gotovo pripomoglo tudi dejstvo, da prej zelo priljubljene 'domače' in vzhodnoevropske znamke niso zmogle zadovoljiti potreb v prihodnost in v boljše čase zazrtih kupcev.

Med tem ko nekateri zaradi industrijskih razlogov niso zmogli izdelati dovolj avtomobilov, drugi niso imeli prave ponudbe. Ob vsem tem pa bo verjetno nekaj resnice tudi v tem, da s(m)o bili na teh prostorih tudi že vsaj malce siti stoenk, yugov in drugih vozil s t. i. yugo kvaliteto.

Vseeno pa bi znamki naredil krivico, če bi trdil, da je za tako rekoč instanten uspeh znamke zaslužna zgolj politično-industrijska situacija. Poleg tega bi me na laž postavili uspehi, ki jih je Hyundai zabeležil na stabilnih trgih evropskih držav. Hyundai je namreč takrat, podobno kot danes nekateri drugi, nekoliko štrlel iz običajnih avtomobilskih okvirjev. Če se je cenovno zadrževal v spodnjem delu razreda Pola, Fieste in drugih, je dimenzijsko z enim parom koles že silil v razred Golfa, vse to pa so tisti iz množice racionalnih kupcev vsekakor znali ceniti.

No, od prvega Ponyja do današnje povsem sveže tretje generacije i20 je Hyundai vodila dolga in razmeroma uspešna pot. Gotovo se spominjate modelov Accent in Getz, ki sta bila za razliko od Ponyja po vseh kriterijih klasična predstavnika segmenta B, v katerega spada tudi model i20. Ta je bil prvič predstavljen na salonu v Parizu leta 2008, v začetku leta 2009 pa so prvi primerki že zapeljali tudi med slovenske kupce.

Evropejec po 'Hyundai' ceni

Pri Hyundaiju so se zavedali, da bodo morali za uspeh v izredno tekmovalnem segmentu B po Getzu ponuditi še kaj več kot zgolj odlično razmerje med vloženim in dobljenim, zato so razvoj modela i20 v celoti prepustili svojemu evropskemu razvojnemu centru v Rüsselsheimu sredi Nemčije. Tako nisem daleč od resnice, če zapišem, da je i20 z izjemo pogonske tehnike pravzaprav čistokrvni Evropejec.

Platforma, oblikovanje, dimenzije, notranjost, varnost, oprema. Vse našteto je zasnovano in domišljeno, tako da bi avtomobil v največji meri ugajal evropskim kupcem. Ni dvoma, da so s prihodom i20 veliki evropski igralci, kot so Clio, Fiesta, Polo, 207, Corsa, Fabia in drugi, dobili močnega in prepoznavnega tekmeca, ki poleg tega zelo visoko kotira tudi v vseh statističnih seznamih s področja zanesljivosti in zadovoljstva kupcev. Še več, s tovarniškim petletnim jamstvom se je postavil ob bok vodilnim s tega področja, Toyoti Yaris in Suzukiju Swift.

Dodaten korak naprej je Hyundai naredil s prihodom druge generacije modela i20, ki se je na področju tehnologije, oblikovanja, prostornosti, kakovosti in varnosti še bolj očitno priključil etablirani evropski in japonski konkurenci. Druga generacija je bila predstavljena leta 2015, kar v bistvu pomeni, da je velika večina rabljenih še danes v tovarniški garanciji.

Z nakupom torej zelo težko zgrešite, a pri tem odločilne vloge ne odigra samo privlačna garancijska doba, pač pa tudi dejstvo, da v nobenem sistemu, ki analizira in zbira pogoste napake in okvare avtomobilov, za i20 ne obstajajo podatki o pogostih tipskih napakah, težkih okvarah in celo vpoklicih. Za razliko od prve generacije, katere modeli so imeli izključno štirivaljne motorje, je motorna ponudba pri drugi generaciji nekoliko bolj živopisna, saj se na seznamu najdejo tudi trivaljni motorji.

Podatki iz tehničnih specifikacij govorijo o tem, da i20 ne sodi med najbolj varčne in živahne avtomobile v svojem razredu, a se zaradi tega preprosto ne bi smeli obremenjevati, saj se v praksi izkaže, da mu živahnosti in prožnosti vsekakor ne primanjkuje, pikolovstvo v smislu pol litra ali liter goriva pa v resnici niti slučajno ni zelo pomembno.

Za razliko od nekaterih drugih 'malčkov' se i20 dobro znajde tudi na avtocesti, kjer motorji z za ta razred relativno veliko delovno prostornino pokažejo svoje prednosti, poleg tega pa je počutje tudi pri avtocestnih hitrostih v smislu ohranjanja smeri in hrupa okrog karoserije prej sproščeno kot kaotično.

Med redke primanjkljaje, ki jih lahko pripišem temu avtomobilu, sodi pestrost na področju menjalnikov. V osnovi so ti ročni in 'samo' petstopenjski; medtem ko je klasični avtomatski menjalnik do letnika 2018 mogoče kombinirati samo z 1,4-litrskim bencinarjem, pa je od letnika 2018 naprej mogoče izbrati tudi sodoben sedemstopenjski dvosklopčni menjalnik v kombinaciji z litrskim T-GDI motorjem (ta je na voljo tudi z ročnim šeststopenjskim menjalnikom).

Med prvaki na področju zanesljivosti in zadovoljstva kupcev

Kot rečeno, na kakšne resne napake in okvare lahko pri Hyundai i20 mirno pozabite. Pravzaprav so tudi tisti prvi modeli iz leta 2009 večinoma še danes v zelo solidni formi, je pa res, da ti avtomobili praviloma niso izraziti dolgoprogaši. Pri prvi generaciji velja biti pozoren na delovanje zadnjih zavor, saj so modeli, opremljeni s kolutnimi zavorami, imeli nekaj težav z blokiranjem zavornih čeljusti. Večinoma se je ta napaka pojavila zelo zgodaj, zato obstaja velika verjetnost, da je bila odpravljena v okviru garancije.

Zabeleženih je tudi kar nekaj primerov, kjer je prihajalo do ropota, ki ga delno povzroča volanski drog zaradi obrabe nosilne vzmeti in poliuretanske obloge na vpetju, delno pa obraba gumijastih puš pri vpetju vzmetnih rok in stabilizatorja. V primerjavi s preostankom mehanike se nekoliko hitreje obrabljata tudi sklopka in menjalnik, pri katerem lahko pride do zatikanja pri prestavljanju v vzvratno prestavo.

To, da imajo starejši Hyundaiji nekaj težav z rjavenjem, sicer ni posebna skrivnost, pri i20 pa so se te težave doslej pojavljale predvsem na stranskih vratih in pokrovu prtljažnika. V notranjosti je tudi po desetih letih vse tako, kot mora biti; izjema je zgolj možnost, da se ob intenzivni izpostavljenosti soncu in vročini na armaturni plošči okrog prezračevalnih rež za vetrobransko steklo pojavljajo manjše deformacije.

Ne vem povsem točno, če gre razloge za to, da lahko Hyundai i20 druge generacije označim kot izredno neproblematičen avtomobil, pripisati dejstvu, da jih je večina še vedno v garanciji, ali preprosto temu, da Hyundai v tem razredu nadaljuje svojo tradicijo zanesljivosti in nepokvarljivosti. Tudi če si boste sami ogledali nekaj primerkov, kaj več kot to, da so notranje plastične obloge izrazito občutljive na praske in udarce, ne boste ugotovili.

Z ozirom na to, da je cenovni razkorak med novim aktualnim modelom in 'skoraj' novim rabljenim precejšnji oziroma zelo izrazit, je rabljen i20 še toliko bolj zanimiva možnost za tiste, ki si želite preprost, zanesljiv, vendar nič več skromen in nevpadljiv avtomobil. Da vse, kar sem dobrega zapisal o tem avtomobilu, drži, ne nazadnje dokazuje tudi dejstvo, da je na našem trgu rabljenih na voljo le nekaj deset primerkov. Modeli prve generacije so na voljo od približno treh tisočakov naprej, za modele druge generacije pa boste morali odšteti bistveno bolj konkretnih osem ali več tisoč evrov.

TEHNIČNI PODATKI

Generacija Dimenzije (d/š/v/medosje) v mm Razpon moči kW (KM) Inf. vrednost 2021 (€)
1. (2009–2014) 3.940/1.710/1.490/2.525 55 (75) do 94 (128) 3.000–7.000
2. (2015–2020) 4.035/1.734/1.474/2.570 55 (75) do 88 (120) 8.000–12.000