Najpopularnejši Šved, rabljeni Volvo XC60 (2008-2017)

Z armado sistemov za največjo varnost potnikov in pregovorno švedsko kakovostjo je Volvo XC60 še kako zanimiv avtomobil. Tudi rabljen.

V tej rubriki smo v preteklosti že zapisali, da Volvo ni avtomobil za vsakogar. Tisti s krizo lastne identitete ga namreč največkrat spregledajo. A ne gre zgolj za vprašanje osebnosti, pri Volvih gre tudi za vprašanje samosvojega dizajna, vprašanje o zvestobi vrednotam in težnji po zadrževanju na najvišjem nivoju na vseh področjih. Če mi lastnik Volva pove, da ima doma klavir, se mi zdi to samoumevno, če mi pove, da se je prejšnjo noč pijan stepel s prostitutko, pa bom presenečen.

A pustimo stigme ob strani. Dejstvo je, da bo rabljeni Volvo, kupljen od prvega in morda tudi drugega lastnika, najverjetneje vzorno vzdrževan avtomobil. Tokrat vam bomo zaupali nekaj podrobnosti o jeklenem Švedu, ki so ga izdelovali med letoma 2008 in 2017, Volvu XC60.


V času nastanka tega modela je bila znamka Volvo v lasti Forda. Ta si je takrat lastil tudi znamko Land Rover, zato je razvoj Volva XC60 tekel vzporedno z drugo generacijo Freelanderja. Večino inženirskega in konstruktorskega dela je opravil Volvo, kot specialist za teren pa je nekaj svojega znanja s področja pogonov prispeval Land Rover.

O posebnosti dizajna tega modela, predvsem v primerjavi z veliko bolj klasično in recimo temu togo nemško konkurenco, ni treba izgubljati besed. Volvo XC60 nikoli ni bil zamišljen kot vlečni konj ali voz za prevoz omar, zato je s svojo specifično obliko in rešitvami v notranjosti prepričeval kupce, ki uporabnost razumejo nekoliko drugače. Že v letu 2009 je XC60 postal najbolje prodajan Volvov model, k temu pa je gotovo pripomogla tudi ocena varnosti institucije EuroNCAP. V času testiranj je bil namreč eden od treh avtomobilov, ki so prejeli vse mogoče točke. S konstrukcijskimi in aktivnimi varnostnimi elementi je Volvo, kot mnogokrat prej, ponovno dvignil standarde na področju varnosti.


V času proizvodnje tega modela je Volvo precej eksperimentiral tudi na področju motorjev, zato je ponudba osnovnih motorjev in njihovih izpeljank zelo široka. Vsi XC-60 nimajo štirikolesnega pogona, večino pa jih poganja petvaljni dizelski motor. V ponudbi so bili tudi štirivaljni dizli ter štiri-, pet- in šestvaljni bencinski motorji. Predvsem zadnji so žejni kot navijači pred derbijem, za preostale pa velja, da so glede porabe goriva relativno zmerni. Če spadate med tiste, ki prisegajo na večje delovne prostornine, prijeten zvok motorja ter maratonsko nabiranje kilometrov, morate izbrati petvaljni dizelski motor, ki je bil v času svojega nastanka razglašen za kralja dizlov.

Kar zadeva opremo, je ta model že v osnovni različici ponujal dovolj, vam pa vsekakor priporočamo izbiro bolje opremljenih različic, saj je ambientalna razlika v notranjosti ogromna.

Ponudba teh modelov na našem trgu je zadostna, tako da bi morali najti pravega, tako rekoč vse pa poganja dizelski motor. Kot rabljen je XC60 zelo privlačen, tudi zato, ker ima v primerjavi z nemško konkurenčno trojko občutno nižjo ceno.

Ko boste kupovali svojega Volva XC60, vzemite v zakup, da bo elektronika pogosto vklapljala katero od opozorilnih lučk, ter občasne težave s povezljivostjo prek modrozobega sistema. Zabeleženih je prav tako nekaj primerov težav z delovanjem električne parkirne zavore, a vzrok naj ne bi bila zavora sama, temveč vratni senzorji, ki – če so vrata odprta – preprečujejo deaktivacijo parkirne zavore.


Da je Volvo XC60 kakovosten avtomobil, dokazuje dejstvo, da napak v notranjosti in v kabini tako rekoč ni, izjema je le obraba usnjenih sedežnih prevlek, če te niso redno in pravilno negovane.

Teža avtomobila je eden od vzrokov, da se nekateri sestavni deli podvozja obrabljajo nekoliko hitreje, kot bi pričakovali. Podobno velja za obrabo dvomasnih vztrajnikov, ki je še zlasti opazna pri modelih z ročnim menjalnikom. Pri znamki Volvo je res ključnega pomena redno in pravilno vzdrževanje, če želimo, da avto brez večjih okvar deluje dolgo, saj njihove tehnične službe za brezhibnost vozil skrbijo še dolgo potem, ko zapustijo tovarno. Pri modelih do letnika 2012 so se pogosto pojavljale težave na napenjalcih jermena. Avtomatski menjalnik Geartronic se temu avtomobilu zelo lepo poda, a žal nima slovesa najbolj zanesljivih in neproblematičnih menjalnikov. Ob nakupu bodite zato pozorni na brezhibno prestavljanje in dokaze o rednem vzdrževalnem servisiranju. Če sumite, da je avtomobil vlekel težje prikolice, na primer večje čolne, kamp prikolice, prikolice za prevoz konjev ali težke tovorne prikolice, se mu raje odrecite in poiščite drugega. Modeli s samo sprednjim pogonom so se srečavali z obrabo zglobov na polosovinah.


Če iščete rabljen avtomobil tovrstne karoserijske oblike, bi bil z vsemi dobrimi lastnostmi Volvo XC60 lahko odličen potencialni kandidat za nakup. V njegovo korist govorijo prav vse statistike, ki poročajo o okvarah in zanesljivosti, ter tudi podatek naše policije, da so v Sloveniji doslej ukradli le enega.

Novo na Metroplay: Nik Škrlec iskreno o svoji najljubši tehniki pomnjenja