RABLJEN AVTO: BMW 1 (2004‒2011); Najmanjši, vendar pravi BMW

25. 1. 2016
Deli

Pri BMW-ju radi priznajo, da si tako velikega uspeha njihovega najmanjšega modela ob začetku proizvodnje niso predstavljali.

A se je vendarle tako zgodilo. BMW serije 1 je bil kot koncept prvič predstavljen leta 2001, leta 2004 pa so v prodajne salone zapeljali prvi modeli. Prišel je kot naslednik modela serije 3-Compact, avtomobila, za katerega ne moremo reči, da ni bil priljubljen, a je bil med kupci tovrstnih modelov precej spregledan. Tako rekoč čez noč se je izkazalo, da kupci tudi v tem razredu iščejo premijske modele, BMW serije 1 pa se je zavoljo svoje tehnike, ki si jo v veliki meri deli z modelom serije 3 (E90), hitro povzpel v sam vrh med sebi podobnimi avtomobili. Prvim modelom je stroka očitala površno izdelavo, ki ni bila na ravni znamke, vendar si kupci tega niso preveč jemali k srcu. Pogosto je bil ta avto izbira dobro situiranih dam, med lastniki pa so tudi številni taki, ki imajo bencin in vrtenje volana v krvi. Zadnji pogon, športne vozne lastnosti in motorji z močjo od 115 pa vse do 300 in več 'konjev' so pač prepričljivi argumenti.

Po osvežitvi, ki so jo seriji 1 namenili leta 2007, se je ta model že leto pozneje povzpel med najbolj prodajane v BMW in je leta 2008 pomenil petino vseh prodanih BMW-jev. Ob tej osvežitvi so v tovarni prisluhnili kritikam in kakovost izdelave, predvsem v notranjosti, spravili na raven njihovih limuzin in večjih modelov. Z izjemo pomanjkanja prostora razumen človek temu avtomobilu težko kaj resnega očita. V primerjavi s konkurenco je resda tudi manj udoben, a to športnemu značaju nekako pritiče.

BMW serije 1 je v osnovi na voljo v dveh, v resnici pa v štirih karoserijskih različicah. Kot 'hatchback' si ga lahko izberete z tremi ali petimi vrati, na voljo pa je tudi kot kupe (ki ima v resnici limuzinski zadek) oziroma kabriolet s platneno streho. Prav model kupe je še posebej razveselil nostalgike, ki v njem po štirih desetletjih vidijo prvega pravega naslednika modela 2002.

Da je BMW 1 spodoben avtomobil, ki mu je BMW od samega začetka posvečal veliko pozornosti in mu namenil vedno svežo tehniko, je torej jasno, zato je tudi na trgu rabljenih še vedno vreden relativno veliko denarja.

Napake? Bilo jih je nekaj, tudi tistih tipičnih BMW-jevih, a na splošno ta avtomobil pusti dober končni vtis.

Že prej smo omenili pomanjkljivosti v izdelavi, predvsem v notranjosti. Nepopolni spoji med plastiko, kakovost plastike in tudi nagnjenost k povečani obrabi je problem, ki je pestil prve modele. Ti so se srečevali tudi z napakami pri delovanju parkirnih tipal (kar so reševali s reprogramiranjem na servisih), tovarniško vgrajeni navigaciji prvih modelov pa po navedbah lastnikov tudi ne gre preveč zaupati. Zaradi napak na vmesnikih Bluetooth se je pogosto zgodilo, da je ta avtomobilu izpraznil akumulator.

Če sodite med tiste, ki s samo mehaniko ne želite imeti nobenih težav, potem izberite model z bencinskim motorjem. Z izjemo pojava napak na motorni elektroniki pri prvih modelih (napake so pri skoraj vseh odpravili v okviru servisov) bencinski motorji slovijo kot zanesljivi in neproblematični. Prihajalo je tudi do napak na injektorjih pri štirivaljnih bencinarjih, vendar so bile te omejene na redke serije vozil iz leta 2007 in 2008.

Tudi z dizli načeloma ni veliko težav, so pa v primerjavi z bencinarji v tej karoseriji bistveno bolj problematični. Dizelski štirivaljni motorji z ročnim menjalnikom so imeli težave z dvomasnim vztrajnikom in sklopkami. Dvolitrski dizel z oznako N47 pa se je pogosto srečeval s težavami s pogonsko verigo odmičnih gredi, ki lahko povzroči tudi težjo okvaro motorja. BMW je zaradi te težave pripravil tudi vpoklic in verige zamenjal na stroške garancije. Dizelski modeli se srečujejo še z okvaro turbin, je pa vzdržljivost teh povezana tudi s samim vzdrževanjem avtomobila.

Tudi BMW serije 1 se počasi prijemlje značilna BMW-jevska stigma, da z menjavo lastnikov avtomobili postajajo vse slabše vzdrževani in pogosto tudi zanemarjeni, zato bodite pri nakupu pozorni tudi na zgodovino avtomobila. Razlike v cenah tudi za modele istega letnika so lahko zelo velike, vendar so takšne vsekakor z razlogom. Če vam uspe najti vzdrževan in negovan BMW 1, potem ste kupili dober, zabaven in zanesljiv rabljen avtomobil.

Napisal: Tomažič Matjaž Foto: tovarna/arhiv AM

Novo na Metroplay: Župnik Martin Golob | "Duhovnik je lahko čisto normalen človek!"