Fiesta že dolgo ni najmanjši Fordov avtomobil, z več kot 16 milijoni prodanih primerkov pa za Escortom in poltovornjaško serijo F spada med najuspešnejše avtomobile te znamke.
Pikolovci se boste ob zgornjem podatku morda nekoliko pridušali, a pustimo romantično zgodbo o predpotopnem modelu T ob strani. Kakorkoli, sedem generacij modela, ki ga pod istim imenom izdelujejo vse od 1976 z leti v ta razred morda res ni prineslo revolucionarnih novosti, so pa bile Fieste pogosto zaslužne, da so se standardi v tem razredu postopoma dvigovali. Že ob samem 'ukazu', da bo Ford izdeloval tovrstne avtomobile, je bilo navodil zelo malo. Takrat so Fordovi šefi dejali, da želijo imeti avtomobil, katerega proizvodna cena bo za 200 dolarjev manjša od Escorta, mora imeti daljšo medosno razdaljo od Fiata 127 in več prostora kot Renault 5. Konstruktorjem se to takrat ni zdela pretežka naloga, izdelali so takšen avto ter tako odločno zarezali v tržni kolač v tem segmentu.
Da se Fiesta, podobno kot večina drugih Fordov, zelo lepo pelje, ni dvoma. Prav tako ji nikoli, to velja tudi za aktualno šesto generacijo, o kateri pišemo tokrat, ni bilo moč očitati, da se ne more spopasti s konkurenco. Še posebej zanimive so številne variacije na temo športnosti, dražijo pa njihovi športni, če ne že povsem dirkaški derivati. Fiesta se je udeleževala številnih tekmovanj, tudi najprestižnejših, kot so reli Monte Carlo in podobni, praviloma pa njeni uspehi niso bili zanemarljivi. Tako si je ta kompaktni avtomobilček, ki je z leti seveda močno zrasel, upravičeno prislužil vzdevek 'hot hatch'.
Če spadate med tiste, ki trepetajo ob misli na okvare, predvsem tiste težje, ste pri šesti generaciji Fieste brez velikih skrbi. Če pa spadate med tiste, ki znamko Ford povezujete z nekaterimi modeli, na katerih se je res pokvarilo vse, kar se je pokvariti dalo, ste pri spremljanju avtomobilizma utonili v dolg zimski spanec. Ford je postal dober avtomobil.
S težjimi napakami se, kot rečeno, Fiesta ne srečuje, je pa nekaj takih, drobnih ali manjših, ki povzročajo nekaj slabe volje predvsem zato, ker so take narave, da sama skrb in ravnanje z avtomobilom na njih ne moreta vplivati. Lastniki se pogosto pritožujejo nad okvarami krmilnega sistema, predvsem križnega zgloba volanskega droga. Dizelski motorji se srečujejo s puščanjem goriva na povratnem vodu, zaradi česar v kabini smrdi po dizelskem gorivu. Prihaja do odstopanj vratnih tesnil, a to se s ponovno namestitvijo in nekaj pravega lepila hitro uredi.
Dobre vozne lastnosti, ki jih vozniku ponuja Fiesta, pogosto vabijo k bolj dinamični vožnji, posledično pa je obraba pnevmatik bolj intenzivna kot pri drugih avtomobilih v tem razredu, a sam to Fiesti štejem v plus. Nekoliko bolj moti to, da je avto zelo občutljiv za poškodbe tako zunaj kot znotraj. Kamenčki, ki letijo izpod koles drugih vozil, hitro in grdo poškodujejo lak, v notranjosti pa je večji del kabine zelo izpostavljen različnim praskam in odrgninam. Tudi tisti, ki so zelo previdni in skrbni, hitro pridelajo kakšno poškodbo v notranjosti. Odtočni kanali s strehe so nagnjeni k mašenju, zato se dogaja, da v kabino priteče voda, predvsem se to dogaja v prtljažniku in predelu sovoznikovih nog.
Glede elektronike je treba priznati, da je ta zelo poslušna in z njo velikih težav ni. Občasno prihaja do odpovedi električnega odpiranja prtljažnika (posledica vdora vode), modeli prvih letnikov pa se spopadajo tudi s težavami pri krmiljenju klimatskega sistema in radijskega sprejemnika. Na servisih vam to težavo elegantno in poceni rešijo s preprogramiranjem. Počasi se tega avtomobila prijemlje tudi stigma, da ima preslabotno gretje, a to velja za modele prvih letnikov, kjer prihaja do zamašitev grelnika. Morda velja omeniti še to, da so modeli z 1,6-litrskim dizlom, ki ima oljno korito zelo blizu tlom, posledično nagnjeni k poškodbam tega, na to pa velja biti ob nakupu še posebej pozoren.
Za konec še to. Če vas ne motijo nizek strop, nekaj manj zvočne izolacije in slab pregled nazaj oziroma če vas veselijo odzivno in športno nastrojeno podvozje, vodljivost, uporaben prtljažnik in bogata oprema, je Fiesta pravi avto za vas.
(**vroči zadek)
Napisal: Matjaž Tomažič Foto: tovarna/arhiv AM
Novo na Metroplay: "Za vsako uro, ki jo vložimo v vadbo, dobimo nazaj 3 ure življenja" | Leon Bedrač, 2. del