RABLJEN AVTO: TOYOTA LAND CRUISER (J120: 2003‒2009): Problemi? Ah, kje pa.

15. 11. 2015
Deli

Pozabite na SUV in druge približke terenskim vozilom. Kdor išče prave terenske in vlečne zmogljivosti in se ne želi odpovedati prestižu, prav veliko izbire nima.

Ne trdimo, da močni in šminkerski športni terenci niso sposobni za seboj vleči težke prikolice ali prebroditi plitve reke, je pa klasična terenska zasnova za marsikoga edina prava izbira. Ponudba pravih klenih terenskih avtomobilov je razmeroma bogata, a ko govorimo o prestižu v tistem pravem pomenu besede, lahko na naših cestah vidimo teh bolj malo. Pregrešno dragih Mercedesov G je resnično malo, tu in tam se najde kakšen Land Rover Discovery, med japonsko konkurenco (Pajero, Pathfinder, Patrol) pa si uvrstitev v ta segment še najbolj zasluži Toyota Land Cruiser. Pri Toyoti model J120 (petvratni) in J125 (trivratni) sicer umeščajo med SUV, kar je po svoje razumljivo, saj enako ime nosi tudi model J100, ki je po merah precej večji in ga poganjajo zgolj osemvaljni motorji.

Land Cruiser J120/125 je poleg tega, da lastnika razvaja z relativno visoko ravnijo udobja in prestiža, tudi zelo globalen avto. To je dobro. Še zlasti zato, ker bodo za ta avto znali poskrbeti skoraj povsod. Lastniki Land Cruiserjev vam bodo radi povedali zgodbo o tem, kako je na obrobju neke afriške puščave ustrezen, sicer zelo specifičen rezervni del za Land Cruiserja, v nekaj urah dostavil mehanik na kameli. In zelo radi vam bodo povedali tudi to, da s tem avtom nimajo nikakršnih resnih težav. To se od avtomobila, s katerim se lahko peljete kamorkoli, sicer tudi pričakuje, vendar vseeno ‒ jim gre verjeti?

Redko je tako, a tokrat je treba priznati, da resnično ne pretiravajo. Land Cruiserji, ki so jih izdelovali od leta 2003 do 2009, se zelo redko soočajo s kakšnimi težjimi okvarami. Te so tukaj resnično izjema, so pa nekaj preglavic lastnikom povzročale nekatere pogoste okvare, ki pa so take narave, da bi lahko mirno živeli tudi z njimi.

V modelih z opremo Executive se pogosto pojavijo težave z originalnim navigacijskim sistemom. Tu in tam se lahko zgodi okvara modula za nadzor delovanja zavornega protiblokirnega sistema in sistema proti zdrsu koles, odprava vzroka napake pa stane zgolj nekaj deset evrov. Pri vozilih s samonastavljivim zadnjim vzmetenjem se občasno pokvarijo tipala višine, redko pa tudi zračni blažilniki. Zaradi precejšnje mase lahko pričakujete nekaj več potreb po vzdrževanju elementov podvozja, zavor, kolesnih ležajev in pnevmatik. Če ste eden tistih, ki svojega Land Cruiserja ne bo zapeljal čez skale in med veje, zgoraj omenjenih napak skorajda ne boste občutili.

Skoraj gotovo vam bo nekega dne v tem avtu postalo vroče, saj se cevi klimatske naprave soočajo s čezmernim pojavom korozije in posledično s puščanjem plina. Težave po ustrezni sanaciji z novimi modificiranimi cevmi trajno izginejo. Če ima vaša Toyota Land Cruiser na vratih prtljažnika nameščeno rezervno kolo, potem najverjetneje sodi med tiste z manj bogato opremo. Tu se zaradi večje težnostne obremenitve pogosto poškodujejo tečaji.

Z vidika mehanike zgoraj naštete napake pomenijo skoraj vse standardne napake tega vozila. Zelo soliden končni vtis nekoliko pokvari nagnjenost k hitri obrabi elementov v notranjosti. Predvsem to velja za bočne opore prednjih sedežev, pogoste pa so tudi razpoke plastičnih delov in pojav čričkov v armaturni plošči.

Že prej smo omenili, da je Land Cruiser zelo globalen avtomobil, marsikje ga poznajo tudi kot Lexusa, v Evropi pa jih je velika večina gnana z trilitrskim motorjem D4D. Menjalnik je lahko avtomatski petstopenjski ali ročni šeststopenjski. V obeh primerih z reduktorjem in zaporami diferencialov. Na voljo je v dveh karoserijskih različicah, sorodstveno pa precej tesno povezan s Toyotinim pick upom Hiluxom. Vožnja je kljub temu precej udobna, a svoje terenske zasnove ne more skriti. Sedeži v tretji vrsti pri petvratnem modelu so bolj kot za odrasle primerni za otroke, zato si ga marsikdo izbere tudi kot družinski avtomobil. To nalogo dobro opravlja, a treba je računati na porabo vsaj 10 litrov na 100 kilometrov. Kot pri vseh avtomobilih podobnih mer in podobne teže za varno in zanesljivo vožnjo tudi ta zahteva komplet dobrih in razmeroma svežih pnevmatik. Ker je okreten in pregleden, ga rade vozijo tudi dame.

Pod črto je Toyota Land Cruiser odličen avtomobil. Odlično služi kot osebno vozilo, prav tako pa se odlično obnese na terenu (prejel je številne nagrade za terenske zmogljivosti). Je pa v primerjavi s SUV podobne starosti precej dražji. S tem je tako: kdor ga ima, ga za malo denarja ne da. Ker ve, kaj ima.

Napisal: Tomažič Matjaž Foto: tovarna/arhiv AM