Rabljeni avtomobili: Vzdrževanje, tretjič

Pod kozolcem.

27. 2. 2015

V prejšnjih člankih smo preverili možnosti prihrankov pri servisiranju vozila na pooblaščenih servisih, neodvisnih servisnih delavnicah in servisnih mrežah.

Kaj pa, če želite še dodatno prihraniti in ste tudi vešči osnovnih opravil, imate morda ustrezno orodje ali zgolj poznate nekoga, ki je tega vešč? Na kaj je treba paziti pri takšnem vzdrževanju, da bo avto še vedno primerno vzdrževan in varen, in katere slabe strani ima takšna odločitev?

Sam svoj mojster

Navkljub splošnemu prepričanju, da so sodobni avtomobili izjemno zahtevni za servisiranje, saj vsebujejo veliko elektronskih enot, je osnovne servisne posege (menjava filtrov in olja) pri večini mogoče opraviti doma, večinoma tudi brez posebnega orodja ali diagnostične opreme. Pri tem je seveda treba imeti nekaj znanja in izkušenj ter ustrezen prostor in osnovno orodje. Predvsem pa se je treba zavedati, da je treba pri vsakem servisu preveriti tudi delovanje vseh sistemov v avtomobilu, stanje zavornih ploščic in diskov, stanje zavorne in hladilne tekočine, podvozja itd., saj lahko tako pravočasno preprečimo morebitne drage okvare. Marsikateri domači mojster namreč to običajno izpusti.

Mojstri pod kozolcem ...

Veliko rabljenih (sploh starejših) avtomobilov servisirajo mojstri pod kozolcem. To so lahko mehaniki, ki delajo dopoldan na servisu, ali pa so zgolj vešči teh opravil. Večini je skupno to, da za svojo storitev ne izdajo računa in posledično stranka ne more uveljavljati garancijskih zahtevkov. Od pojava servisnih mrež večinoma tudi cenovno niso več najugodnejši. Osnovni servisi jim gredo običajno dobro od rok, stvar pa se zaplete (ne pri vseh, obstajajo tudi takšni, ki so se prav 'specializirali' za odpravljanje enega ali več tipov težav), ko morajo reševati okvare. Menjavanje različnih delov do odprave napake je za stranko precej draga rešitev, zato je v takih primerih običajno bolj smiselno obiskati ustrezen servis, ki bo s pravo opremo in izkušnjami takoj diagnosticiral napako in jo tudi odpravil.

V obeh primerih zgoraj navedenega servisiranja se je treba zavedati sledečega:

• Tehnična ustreznost vozila in s tem tudi varnost uporabnikov vozila je odvisna od kakovosti opravljenega dela in nadomestnih delov (zadnje bomo podrobneje obdelali v prihodnjem članku). Če svojemu znanju ali znanju mojstra pod kozolcem ne zaupate popolnoma, je bolje, da zadevo prepustite nekomu, ki se s tem profesionalno ukvarja in zagotovi tudi ustrezno garancijo: znani so namreč primeri blokiranih zavor zaradi napačne vgradnje zavornih ploščic, itd.

• Ob prodaji bo rabljeni avtomobil brez servisne dokumentacije vreden manj. Zato vestno spravljajte vse račune za nadomestne dele in servisne storitve ter vodite seznam opravljenih storitev, ob katerem naj bo naveden tudi datum in prevoženo število kilometrov. Vprašajte se, ali bi verjeli prodajalcu, ki trdi, da je bil avtomobil redno vzdrževan, hkrati pa ne bi imel računov za storitev ali nadomestne dele?

Če imate željo in znanje, da avtomobil servisirate sami, poskrbite, da boste to storili s kakovostnimi nadomestnimi deli, hkrati pa spravljajte vse račune zanje. Ne pozabite temeljito preveriti celotnega avtomobila, če se morda kje nakazujejo morebitne napake.

V primeru, da ga servisirate pod kozolcem, se zavedajte, da s tem podpirate delo na črno (saj taki mojstri ne izdajajo računov), poleg tega na opravljeno delo ne dobite nobene garancije, in če pride do težav, ki bi jih povzročil prav mojster, boste to brez vsaj računa le stežka dokazali. Morda boste s takim načinom servisiranja prihranili nekaj evrov, verjetno pa bo že samo izguba vrednosti avtomobila ob prodaji višja od morebitnega prihranka. (Foto: shutterstock, AM)

O avtorju:

Igor Matko se je po skoraj desetletni karieri v ITju posvetil svojemu hobiju – avtomobilizmu. Zdaj je lastnik podjetja, ki se ukvarja s storitvami, povezanimi z avtomobili, in svetovanjem kupcem novih ali rabljenih vozil. Hkrati skozi svoje (tudi javno) delovanje širi zavest o korektnih rabljenih avtomobilih in opozarja na neurejenost trga rabljenih vozil, ki večinoma deluje dobro zgolj za sumljive preprodajalce. Več si lahko preberete na spletni strani www.mtl.si.

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri