Rabljeni avtomobili: Vzdrževanje: Za zdravje motorja

Po žarometih in karoserijskih delih bomo v tokratnem članku natančneje obdelali tematiko filtrov in obnovljenih delov.

16. 7. 2015

Filtri (oljni, zračni in goriva) so zelo pomembni za dolgo in brezhibno življenjsko dobo motorja, saj preprečujejo dostop nečistoč do sestavnih delov motorja, če so ustrezne kakovosti. Vendar tudi pri filtrih prihaja do velikih razlik v kakovosti in nekateri filtri svoje osnovne naloge ne opravljajo ustrezno. Težava pa je v tem, da se slaba kakovost teh filtrov običajno ne pokaže v kratkem času, saj se posledice uporabe takšnih filtrov pojavijo šele po daljšem času uporabe nekakovostnih filtrov (denimo prevoženih več 10 tisoč kilometrov). Neodvisnih testov filtrov je izredno malo oziroma jih skoraj ni, tako da kupec zelo težko sprejme dobro informirano odločitev. Uporaben nasvet je, da se držite originalnih filtrov ali filtrov priznanih izdelovalcev nadomestnih delov (Mahle, Mann, Bosch, Donit, Fram, itd.), ki zagotavljajo ustrezno kakovost. Sploh glede na dejstvo, da je absolutni prihranek precej nizek, saj je običajno cenovna razlika nekaj evrov.

Obnovljeni deli

Uporaba vedno kompleksnejših sestavnih delov v sodobnih avtomobilih je povečala tudi število okvar, ki so jim izpostavljeni kupci vozil. Takšni nadomestni deli so običajno precej dragi, zato se je tudi v Sloveniji vzpostavil trg obnove različnih delov avtomobila (turbinskih puhal, injektorjev, črpalk za gorivo, delov podvozja itd.). Izkušnje s ponudniki obnove so zelo različne, zato se je priporočljivo držati sledečih nasvetov:

• Preverite reference ponudnika.

• Obnovljeni deli običajno nimajo enake življenjske dobe kot novi, zato je v primeru majhne cenovne razlike bolj smiselno izbrati nov del.

• Temeljito preverite, ali je obnova res stroškovno sprejemljiva. Znani so namreč primeri, ko je bil strošek obnove turbinskega puhala višji kot strošek nakupa novega v tujini.

• Preverite, kaj vključuje garancija. Ne zadovoljite se s splošno izjavo o garanciji. Zahtevajte račun in pisno garancijo na obnovo dela, iz katere so jasno razvidni pogoji garancije, ter ju shranite. Brez teh dveh dokumentov je zelo verjetno, da boste naleteli na težave pri morebitnem uveljavljanju garancijskega zahtevka.

• Znani so primeri, ko se je izvajalec obnove turbinskega puhala ob garancijskem zahtevku izgovarjal na nepravilno vgradnjo obnovljenega turbinskega puhala. Zato priporočamo, da vgradnjo obnovljenih delov izvede izvajalec obnove. Tako se boste izognili prelaganju odgovornosti med izvajalcem obnove in izvajalcem vgradnje.

Če je pri filtrih prihranek razmeroma majhen in je zato smiselno poseči po filtrih priznanih znamk, so lahko prihranki pri vgradnji obnovljenih delov občutni. Vendar se morate zavedati, da je to lahko dvorezen meč, zato priporočamo, da se držite zapisanih nasvetov. Le tako boste lahko sprejeli najboljšo odločitev.

O avtorju:

Igor Matko se je po skoraj desetletni karieri v ITju posvetil svojemu hobiju – avtomobilizmu. Zdaj je lastnik podjetja, ki se ukvarja s storitvami, povezanimi z avtomobili, in svetovanjem kupcem novih ali rabljenih vozil. Hkrati skozi svoje (tudi javno) delovanje širi zavest o korektnih rabljenih avtomobilih in opozarja na neurejenost trga rabljenih vozil, ki večinoma deluje dobro zgolj za sumljive preprodajalce. Več si lahko preberete na spletni strani www.mtl.si.