S katero znamko izgubite največ? Tako so pokazale raziskave

Ko nov avtomobil odpeljete iz prodajnega salona, takoj izgubi lep kos maloprodajne cene. Medtem ko se vrednost vozila sčasoma še naprej zmanjšuje, nekaterim znamkam pade vrednost bolj kot drugim.

Avtomobilski strokovnjaki pri podjetju carVertical so opravili raziskavo in analizirali več kot 72 milijonov podatkovnih enot v obdobju med 2019 in 2022 v Evropi, ZDA in Avstraliji, da bi ugotovili, katere avtomobilske znamke izgubijo največjo vrednost. 

 Porsche (–64,4 %), Jeep (–84,4 %) in MINI (–85,5 %) so  blagovne znamke, ki najmanj zgubijo na vrednosti, saj se najvišji znesek njihove vrednosti ohrani, ko se najnižja tržna vrednost avtomobila odbije od njegove začetne cene. Tako recimo Porsche z leti izgubi le 64,4 % svoje vrednosti, Lexus pa 89,9 % svoje vrednosti.  

»Medtem ko Porsche proizvaja športne avtomobile, so njegovi modeli dovolj praktični za vsakodnevno vožnjo. Model 911 je verjetno eden najbolj ikoničnih avtomobilov v avtomobilski zgodovini, ki ima široko bazo oboževalcev. Zato ni presenetljivo, da povpraševanje po njem presega ponudbo. Porschejevi avtomobili so zanesljivi, vzdržljivi in imajo prepoznaven videz, ki privablja kupce,« pojasnjuje Matas Buzelis iz podjetja carVertical.

Med avtomobile z visoko preostalo vrednostjo se uvršča tudi več drugih znamk, kot sta Hyundai in Toyota. Ti avtomobili so cenovno ugodnejši in imajo običajno nižje stroške vzdrževanja, zaradi česar so bolj priljubljeni med kupci rabljenih avtomobilov.

 Kupci rabljenih ne cenijo tehnologije

Medtem ko nekatere prestižnejše znamke, kot so Jaguar, Land Rover in Lexus, ponavadi manj izgubijo na vrednosti, to ne drži vedno. Kot je razvidno iz grafa, se Chrysler, Audi in Seat uvrščajo med avtomobilske znamke z največjim padcem vrednosti iz leta v leto. Pravzaprav je približno polovica znamk, ki so na slabem koncu te lestvice amortizacije avtomobilov, v prestižni sferi. Za primerjavo, avtomobili znamke Toyota dosežejo najnižjo vrednost pri starosti 19 let, medtem ko BMW doseže to raven pri 21 letih. Kljub temu Toyotini modeli izgubijo približno 88,7 % svoje vrednosti, medtem ko se znamki BMW vrednost zniža za –93,8 %.

»BMW in druge znamke luksuznih avtomobilov se običajno odlikujejo po značilnostih in tehnoloških izboljšavah, ki jih kupci rabljenih avtomobilov ne cenijo. Če si lahko privoščite novo vozilo znamke BMW, Mercedes-Benz ali Land Rover, verjetno želite imeti razkošje in novosti, ki jih lahko dobite za to ceno. kupec, ki išče rabljen avtomobil, pa daje prednost ceni in stroškom vzdrževanja pred vsemi nepotrebnimi funkcijami. Zato je rabljena Toyota za številne stranke privlačnejša od vozila znamke BMW,« pravi Buzelis. Lastniki Audija (–96,2 %), Seata (–95,8 %) in Škode (–95 %) tudi ne bi smeli pričakovati dobre ponudbe pri prodaji svojih starih vozil.

Najnižja vrednost v različnih fazah

Po podatkih raziskave, opravljene pri podjetju carVertical, je povprečna starost vozil z najnižjo vrednostjo 20–23 let. Vendar pa različne avtomobilske znamke dosežejo najnižjo vrednost v različnih fazah. Avtomobili Porsche in MINI, ki dosežejo starost 15 let, stanejo najmanj. Ko dosežejo to starostno mejo, začne njihova vrednost ponovno rasti. Dobro ohranjeni modeli so lahko dragocena naložba. Isuzu, Suzuki, Kia in Dacia se nahajajo na nasprotni strani spektra – dno dosežejo pri starosti 30 let.

Vrednost modela avtomobila, ki se šteje za redkega, lahko sčasoma znatno naraste. V 90. letih je BMW izdelal zgolj 891 primerkov modela M5 E34 Touring. Od tega jih je 20 imelo posebno ime – Elekta – in so bili proizvedeni za italijanski trg. Ti modeli ki jih poganja 3,8-litrski motor  so bili opremljeni s posebno notranjo opremo in barvo. Iskanje tega modela je danes kot iskanje igle v senu. Ljubitelji avtomobilov bi morali biti pripravljeni odšteti najmanj vsaj 100.000 evrov za parkiranje tega konjička v svoji garaži.

Medtem ko bo običajen avtomobil čez 20–30 let najverjetneje končal na odlagališču, lahko Porsche ali Jaguar s preverjeno servisno knjižico in brezhibno zgodovino sčasoma postane še bolj dragocen.

 

Novo na Metroplay: Jan Plestenjak iskreno o enem najbolj čustvenih trenutkov njegove glasbene kariere