Rabljeni avtomobili: VW Multivan (2003-2010; T5) - vsestranskost v genih

26. 1. 2017
Deli

Ste poslovnež, družinski človek, obrtnik? Se radi vozite dobro? Če izpolnjujete naštete pogoje, potem potrebujete Multivana.

In sploh ni nujno, da Multivana vozijo pripadniki v naslovu omenjenih skupin. Multivan je vse bolj pogost spremljevalec avanturistov, športnikov, žurerjev in tudi šminkerjev. To je sicer povsem logično, saj njegova večnamenskost presega potrebe vseh, ki poleg udobnega prevoza potrebujejo tudi prostor za šest do sedem oseb in njihovo prtljago.

Stopnjujmo: Transporter, Shuttle, Caravelle in Multivan

Multivan je s svojim visokim nivojem opreme in kakovosti že v svojih prejšnjih generacijah močno spremenil pogled na kombije za prevoz oseb. Saj vemo, kako to gre pri Volkswagnu. Transporter, Shuttle, Caravelle in Multivan. Obstaja sicer še nekaj drugih derivatov, ki jih VW izdeluje v sodelovanju z drugimi znanimi partnerji, a naj velja, da je Multivan vrh ponudbe v razredu limuzinskih kombijev. Lahko se postavite na glavo, a Multivanu se s svojo uporabnostjo, prestižem in filozofijo približa samo še Mercedesov Viano. Konkurence v smislu kakovosti izdelave in stopnje opremljenosti torej nima veliko.

Tokrat smo se osredotočili na Multivana, ki je nastajal na platformi modela T5, do kozmetične in tehnične prenove, ki jo je doživel v letu 2010. Razlog tiči v tem, da VW T5, ki ga od leta 2010 poganjajo samo štirivaljni motorji, še niso pokazali vsega, zato bodo na obdelavo v tej rubriki še malo počakali.

Vrhunsko ohranjanje vrednosti

Le malokateri avtomobil ohranja svojo vrednost tako dobro kot Multivan. Pustimo ob strani tiste super prestižne primerke, ki so novi dosegali ceno tudi okrog 100 tisočakov. Za vrhunsko opremljenega Multivana T5 je bilo treba odšteti 50 tisočakov. Pol manj kot za veliko limuzino, torej. Pa primerjajte cene danes. Vidite.

O možnostih, ki jih je Volkswagen ponujal v kombinaciji z modelom Multivan, ni treba izgubljati besed. Vrhunsko opremljena notranjost, odlični avdiosistemi, prilagodljiv drsni sistem elementov v zadnjem delu kabine, odlični in zmogljivi petvaljni motorji in prijeten zunanji videz so zlahka prepričali kupce.

Odlična izdelava, a ne brez težav - predvsem do začetka 2006

Mehaniki vam bodo znali povedati, da tako dobro izdelanih avtomobilov ni veliko. Vsaj z njihovega zornega kota, torej od spodaj. A to seveda ne pomeni, da Multivan ni imel nikakršnih težav. Bilo jih je kar nekaj, celo takih, da so tudi najbolj goreči privrženci znamke potihoma obupavali. Predvsem to velja za tiste primerke, ki so bili izdelani do začetka leta 2006. Žal motorji in menjalniki niso upravičili pričakovanj, ki so jih imeli lastniki prejšnjih generacij Volkswagnov.

Petvaljni motorji so se soočali s težavami na odmičnih gredeh, okvarami vodnih črpalk, odpovedmi turbin ter težavami z dvomasnimi vztrajniki. Vse našteto je za seboj potegnilo visoke stroške popravil. Po letu 2006 je bila večina teh težav odpravljenih, kljub temu pa je zelo pomembno, da ima Multivan znano servisno zgodovino. Te avtomobile imajo lastniki preprosto radi, zato jim jih ni težko ustrezno servisirati. Če je karkoli v servisni zgodovini zamegljeno, od nakupa odstopite. Multivan je kralj avtocest in potovanj, zato se kilometri nabirajo hitro. Ne rečemo, da se Multivan s pol milijona prevoženih kilometrov ne vozi solidno, vseeno pa bi se ob dejstvu, da je bil števec na vašem Multiju za nekaj sto tisoč kilometrov prevrten nazaj, počutili neprijetno, če že ne neumno.

Z mehaniko načelno ni večjih težav, prav tako ni problematično rjavenje pločevine. Bočna stranska okna rada puščajo in jih je treba zamenjati. Predvsem kupci rabljenih bi si želeli, da bi bila notranjost nekoliko manj občutljiva za praske in obrabo.

Previdno pri nakupu rabljenega

Kot rečeno, lastniki imajo svoje Multivane radi, zato se jim odrečejo šele potem, ko so na vidiku večji stroški vzdrževanja. Dodatna previdnost pri nakupu torej ni odveč. Prav tako so lastniki zaradi te svoje ljubezni pripravljeni porabiti ogromne vsote denarja za razne stilske dodelave in 'izboljšave'. Personalizirani dodatki nekoga drugega gotovo niso tisto, kar iščete.

Žal moramo tokrat zaključiti nekoliko razočarani. Na našem trgu rabljenih Multivanov se nakupa vreden primerek za razumno ceno pojavi zelo redko. Če je Multivan vreden nakupa, potem ne pričakujte, da ga boste dobili za manj kot 12 tisočakov. Za zares solidnega bo treba dodati še vsaj tri. Če vam bo takšnega sploh uspelo najti. A če vam uspe, boste sebe in svoje bližnje vozili v enem od najboljših avtomobilov na svetu.

Matjaž Tomažič
foto: Volkswagen

AM testi:

Novo na Metroplay: Župnik Martin Golob | "Duhovnik je lahko čisto normalen človek!"