Obrabljeni ali poškodovani lahko močno zmanjšajo zmogljivost zavor, kar povečuje tveganje za prometne nesreče.
Zavorni koluti so eden najpomembnejših elementov zavornega sistema vozila. Njihova vloga je zagotavljanje optimalnega trenja z zavornimi ploščicami, kar omogoča hitro in učinkovito zaustavitev vozila. Sčasoma pa se koluti obrabijo, kar lahko vodi do zmanjšane zavorne moči in podaljšanja zavorne poti
Zato sta Citroën in Peugeot letos v Sloveniji izvedla obsežno akcijo in svojim kupcem ob menjavi zavornih ploščic ponudila zavorne diske za en evro. Projekt so izvedli v prizadevanju za več varnosti na slovenskih cestah, pri tem pa so bili zelo uspešni, saj so v času trajanja akcije zamenjali petkrat več zavornih kolutov kot običajno. Glede na odličen odziv tudi v poletnih mesecih ponudijo še 40-odstotni popust na menjavo zavornih kolutov.
Gre za osveščanje o pomenu zavornega sistema za varnost vozil, saj zanesljiv zavorni sistem voznikom omogoča učinkovito reagiranje v nepredvidljivih situacijah in pravočasno ustavitev vozila, kar seveda bistveno zmanjša možnost za nastanek prometnih nesreč. Menjava zavornih kolutov predstavlja tudi dodaten strošek, posamezniki pa zato mnogokrat odlašajo z njihovo menjavo.
Naloga zavornih ploščic je, da poskrbijo za potrebno trenje, ki ustavi kolesa in posledično vozilo. Zavorne ploščice so potrošni del, tako kot zavorni koluti pa se ob pogosti uporabi med zaviranjem zaradi drsenja drug ob drugega in s trenjem, ki nastane na stičnih površinah, obrabijo in jih je treba redno pregledovati in menjati. Pravila, po koliko prevoženih kilometrih je treba zamenjati zavorne ploščice in zavorne kolute, ni, saj je to v veliki meri odvisno od obrabe različnih komponent in načina vožnje.
Eden od znakov, da so zavorne obloge zelo načete je lahko tudi cviljenje zavor, ni pa nujno, da je to vzrok. Zato je priporočljivo, da stanje zavor ob vsakem rednem pregledu vozila in tudi ob spomladanski in jesenski menjavi pnevmatik pogleda še serviser. V primerjavi z drugimi avtomobilskimi deli zavorne ploščice spadajo med cenejši potrošni material. Močno obrabljene zavorne ploščice namreč vplivajo tudi na obrabo kolutov, ki pa so bolj zahtevni in bistveno dražji za menjavo.