Zimske gume

Leto je naokoli, 15. november je pred nami in spet so nastopili dnevi, ko bo treba razmišljati o zimskih gumah. Tisti, ki ste to storili že lani ali predlani in kupili nove, boste letos lahko mirni, saj so še vedno dobre. Za druge pa to verjetno ne velja povsem.

26. 10. 2006

Nove gume so vse tiste, ki niso stare več kot tri leta, pravi večina gumarskih proizvajalcev. Seveda če so bile pravilno skladiščene, zaščitene pred zunanjimi vplivi (vlaga, sol, UV-žarki …) in položene pokončno, druga na drugo. Tudi po štirih letih normalne uporabe gume še vedno ne bi smele kazati nikakršnih sprememb in omejitev glede uporabe.

Prve spremembe v obnašanju vozila na cestišču bi se smele pokazati šele po petih letih, najprej pri oprijemu na mokrem in zasneženem cestišču. Šesto leto je bolj kritično, pravijo. Zaradi sprememb v strukturi zmesi, ki nastanejo po tem obdobju, se začnejo zavorne poti daljšati. Po sedmih letih se na gumah pokažejo tudi očem vidne spremembe. Zmes začne izgubljati prožnost, oprijem postaja vse slabši in zavorne poti vedno daljše. Deset let stare gume so ’fuč’ in primerne le še za razgradnjo.

Približno tako poteka življenjski ciklus gum. Zato se, preden nataknete zimske gume na avto, najprej vprašajte, ali so bile čez poletje primerno skladiščene, in preverite, koliko so v resnici stare. To vam povedo številke ob oznaki DOT, ki razkrivajo teden in leto proizvodnje. Na primer, številka 2204 pomeni, da je bila guma narejena v 22. tednu leta 2004. In ta nasvet s pridom uporabite tudi, ko se boste odpravili po nove.

Cooper Discoverer M+S in Weathermaster Snow: Iščete denarnici prijazne gume?

Discoverer M+S so nove Cooperjeve gume za terenske avtomobile in športne terence (SUV), ki na srečo niso tako drage. Zobati robovi gumi omogočajo dober oprijem na zasneženi in poledeneli podlagi, kanali pa dobro izpodrivajo vodo. Na voljo so v velikostih od 15 do 20 palcev in v širinah od 215 do 275 milimetrov. Najcenejša stane 24.000 SIT. Cooper ima nekaj tudi za vse, ki se ne vozijo naokoli s terenskimi avtomobili. To je guma Weather-master Snow, bogata s siliko, kar ji zagotavlja prožnost in s tem dobre vozne lastnosti tudi pri izredno nizkih temperaturah, agresiven profil pa skrbi za dober oprijem na snegu in ledu. Dobite jo v velikostih od 13 do 16 palcev in za najnižjo ceno vsega 11.400 SIT.

Fulda Kristall 4x4: Nemška tehnologija za športne terence

Težki terenski avtomobili imajo pozimi resda prednost štirikolesnega pogona, kar jim omogoča, da običajne avtomobile pustijo daleč spodaj pod klancem, a imajo majceno pomanjkljivost – so zelo težki. Velika masa pa pri zaviranju in zavorni poti pomeni le težave. Tega se dobro zavedajo pri nemški Fuldi, ki je s pridom izkoristila koncernsko znanje gumarskih gigantov Goodyear in Dunlop.

Tudi z njihovimi izkušnjami (predvsem na področju zgradbe blokov lamel, ki so med seboj zamaknjeni zaradi zmanjšanja hrupnosti), so naredili povsem novo gumo za terence in športne terence, ki se zaradi močnejše zgradbe dobro izkaže pri zaviranju na mokrih in s snežno brozgo pokritih cestah, je dobro vodljiva in ni glasna. Tako kot vse dobre zimske gum je tudi ta bogata s siliko, ki gumi zagotavlja prožnost pri nizkih temperaturah. Kristall 4x4 bo na voljo v velikostih od 15 do 18 palcev. Hitrostna razreda sta T in H.

Goodyear UltraGrip Performance: Dober zimski oprijem za zmogljive avtomobile

Po lanskoletni predstavitvi zimske gume UltraGrip 7, ki je bila deležna številnih pozitivnih kritik in je celo zmagala na prestižnem ADAC-ovem testu zimskih gum, so pri Goodyearu izdelali še zimsko gumo za zelo zmogljive avtomobile (UltraGrip 7 je bolj namenjena družinskim avtomobilom in je dober kompromis med udobjem, varnostjo in voznimi lastnostmi).

Tako ga boste sedaj lahko varno ’žgali’ tudi po zasneženi cesti. Z UG 7 si deli tehnologijo lamel 3D-BIS, ki imajo obliko vafljev. Povedano po domače: pod obremenitvijo, ki nastane med vožnjo, se več drobno narezanih lamel medsebojno ’zaklene’ v trdnejšo celoto (blok lamel), s čimer avtomobilu zagotovijo dobre vozne lastnosti tudi pri večjih obremenitvah.

Poigrali so se tudi s profilom, ki je v tem superzmogljivem razredu narejen tako, da s kar štirimi kanali izpodrine in razprši vodo in brozgo, kar seveda poveča odpornost na splavanje. Posledično sta boljša tako zaviranje kot oprijem v mokrih pogojih vožnje. Ker gre za športno gumo, se niso mogli ogniti dodatnim ojačitvam na ramenu in asimetrični prilagodljivi sredini dezena, ki zagotavljajo dober nadzor nad avtomobilom tudi pod velikimi obremenitvami. Za zdaj bo na voljo v velikostih 15 in 16 palcev, za zimo 2008 pa pride še 17-palčna izvedba. Hitrostna razreda sta H in V.

Bridgestone Blizzak LM-25 4x4: Sedaj tudi za športne terence

Bridgestone se je kot eden vodilnih svetovnih proizvajalcev gum spustil v boj za prestiž tudi med športnimi terenci. Blizzak LM-25 4x4 je guma, namenjena predvsem najzmogljivejšim terenskim avtomobilom, kot so BMW X3 in X5, VW Touareg, Lexus RX300, Volvo XC90 in Porsche Cayenne. Kdor je že kdaj sedel za volanom katerega od teh avtomobilov, dobro ve, da omogočajo pravzaprav že popolnoma pravo športno vožnjo, pri kateri imajo gume pomembno vlogo.

Novi Blizzak ima svoje korenine v odlični gumi za osebne avtomobile (Blizzak LM-20/25), ki so jo razvili lani z uporabo najsodobnejše računalniške tehnologije. Z računalniškimi simulacijami so naredili dezen, ki omogoča kar največjo smerno stabilnost, dobre vozne lastnosti in seveda oprijem v vseh pogojih zimske vožnje. Ta guma se od običajne za osebne avtomobile razlikuje po dodatni konstrukcijski ojačitvi v samem plašču in zmesi, bogati s siliko, da guma ohranja svoje lastnosti tudi, ko temperatura pade pod ničlo.

Kot posebnost te gume naj navedemo še močnejše bloke lamel za več čvrstosti pri zaviranju, dva kanala pa poskrbita za zadostno odvajanje vode izpod koles in preprečevanje splavanja. Poleg vsega tega niso pozabili na videz, saj je na bokih dodatno ojačena za zaščito platišča (če bi se kdo vozil celo po terenu) in je tako videti še robustnejša. Na voljo je v velikostih od 16 do 18 palcev in hitrostnih razredih T, H, V.

Avon Run-flat: Sedaj tudi Avon s tehnologijo Run-flat

Angleški proizvajalec gum se je pridružil eliti z novo linijo gum, ki dopuščajo vožnjo tudi, ko izpustijo zrak iz sebe. Poleg letnih gum imajo na voljo tudi zimske s to tehnologijo, ki so jo poimenovali Ice Touring ST Run Flat. Predvidoma bo na voljo januarja 2007. Z ’run-flat’ gumami se lahko vozite do hitrosti 80 kilometrov na uro, kar vas zagotovo pripelje do prvega vulkanizerja brez mazanja rok z menjavo rezervne gume. Obenem pa so tudi varne, saj v primeru predrtja avtomobil ohrani precejšen del voznih lastnosti in vas na predrto gumo opozori nežno in ne z grobim tresenjem ali še huje z izletom s ceste. Ice Touring ST Run Flat bo na voljo v velikostih za 16- in 17-palčna kolesa, s hitrostnim razredom H.

Yokohama AVS Winter V901: Za izredne pogoje

Nova Yokohamina guma z dezenom mrežaste oblike, prečnimi kanali različnih velikosti in termoaktivno zmesjo, ki je obogatena s siliko, je zdaj sam vrh njihove ponudbe, ko gre za vožnjo v zimskih razmerah.

Narejena je tako, da dobro odvaja vodo in snežno brozgo, je tiha, hkrati pa omogoča dober oprijem tudi pri nizkih temperaturah. Na voljo je v vseh običajnih velikostih za 16-, 17- in 18-palčna platišča. Torej jih boste lahko nataknili tako na avto nižjega srednjega razreda kot na športni kupe. Dovoljuje tudi hitro vožnjo, saj spada v hitrostni razred V in H. Še cena: od 21.120 SIT.

Značke: gume

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri