2CV Charleston - 'Spaček', ki se je zapisal med legende

13. 11. 2020 | Jure Šujica
Deli

Od omejene serije zgolj 8.000 vozil, do 'linije', dolge kar 10 let.

O avtomobilskih ikonah je vselej nekoliko nehvaležno govoriti. Hitro se namreč lahko zgodi, da nekemu avtomobilu namenimo preveč hvale. A v primeru Citroena 2CV je to praktično nemogoče. Avtomobil, ki je svoje prve, tedaj še 'prototipne' kilometre naredil pred in med drugo svetovno vojno je namreč v proizvodnji vztrajal kar 42 let, med letoma 1948 in 1990, ko je iz proizvodnih trakov portugalske tovarne zapeljal še zadnji 'Spaček', odet v prepoznavne barve izvedenke Charleston.

Prav izvedenka Charleston pa je med vsemi posebnimi izvedenkami modela 2CV – teh je bilo v vsej zgodovini kar deset – poleg tiste v rumeni barvi in s številko 007 na obeh straneh verjetno najbolj znana. In prav letos ta posebnež praznuje svoj 40. rojstni dan oziroma 40. obletnico, odkar so ga pri Citroenu predstavili v domačem, pariškem avtomobilskem salonu.

Načrti podjetja so bili izdelati le omejeno serijo 8.000 vozil s ceno 24.800 francoskih frankov (upoštevajoč inflacijo je to danes le 4.351 evrov), s katerimi so ciljali na ljubitelje klasičnega Spačka. A teh je bilo precej več, kot so predvidevali pri Citroenu in že leta 1981 je stekla serijska proizvodnja Charlestonov. Ti so bili osnovani na izvedenki Club, od katerih pa so se razlikovali po karo oblazinjenju sedežev in okroglih žarometih.

Čeprav so bili prvi Charlestoni izdelani v rdeče-črni barvni kombinaciji, pa ta ni bila edina, ki je bila na voljo. V prihodnjih letih sta namreč sledili še rumeno-črna izvedba in pa zadnja v dveh odtenkih sive, v kateri je bil odet tudi povsem zadnji izdelani 2 CV.

2CV Charleston je na koncu, kljub nekoliko višji ceni v primerjavi z ostalimi izvedenkami – ta je bila pravzaprav le nekoliko nižja, kot na primer pri Volkswagen Golfu – postal najbolje prodajana izvedba (v 80. letih) tega kultnega avtomobila, ki je v 42 letih doživel več kot 5,1 milijona izdelanih primerkov. Prav Charlestoni sicer še danes veljajo za najbolj priljubljene izvedenke, saj njihove cene na trgu rabljenih vozil brez težav presegajo 10.000 evrov.

Novo na Metroplay: Župnik Martin Golob | "Duhovnik je lahko čisto normalen človek!"